طراحی داخلی مطب

به گزارش وبلاگ بارسلونا، طراحی داخلی مطب

طراحی دکوراسیون مراکز درمانی به خصوص بازسازی ساختمان قدیمی را می توان از مهم ترین بخش ها در طراحی داخلی ساختمان در نظر گرفت.

طراحی داخلی مطب

هدف اصلی در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی همانند مطلب پزشکان عمومی ، روانشناسان و نیز دکوراسیون دندانپزشکی این است که بتوان به بهترین شکل ممکن فضای داخلی مطب را بهینه نمود و همچنین میزان عملکرد آن را بالا برد. علاوه بر موارد ذکر شده در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی باید به زیبایی بصری دکوراسیون طراحی شده نیز توجه لازم صورت گیرد.

طراحی داخلی

نکاتی در مورد طراحی داخلی مطب

طراحی داخلی یک مطب اطفال نیز با مطب ارتوپدی و یا دیگر تخصص ها دارای تفاوت های اساسی می باشد. پس در قدم اول شناخت حوزه فعالیت مطب بسیار مهم است.

به طور مثال طراحی داخلی مطب اطفال باید دارای فضایی شاد و بچگانه باشد. در حالی که مطب یک پزشک اعصاب و روان نیازمند خصوصیاتی جهت ایجاد آرامش حداکثری در بیماران است.

نکته بعدی که در طراحی داخلی مطب بسیار مهم است ، توجه به حال مراجعان می باشد. مراجعان مطب ها به صورت معمول از بیماری خاصی نیز رنج می برند.

در درجه اول یک فرد بیمار دارای روحیه حساس تر و ضعیف تری است و در درجه دوم مراجعه به پزشک ایجاد نماینده سطح مشخصی از استرس در فرد مراجعه نماینده خواهد بود و در نتیجه مهم است که طراحی داخلی مطب به نحوی باشد که به مراجعه نمایندگان احساس آرامش و امنیت بدهد.

انتخاب مبلمان و وسایل مرتبط با حرفه پزشک و همچنین چیدمان این وسایل ضروری در فضای مطب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. فراهم نمودن تسهیلات برای بیماران خاص مهم است. به طور مثال مطبی که مراجعه نمایندگانش افراد سالخورده و یا بیماران دچار شکستگی می باشند ، نیازمند جایگاه هایی راحت تر خواهند بود.

طراحی داخلی مطب

ایده های کاربردی و مدرن در طراحی داخلی مطب

طراحی دکوراسیون داخلی مطب یک پزشک علاوه بر این که کاری سخت و پیچیده می باشد ، می تواند جذابیت خاص خودش را نیز داشته باشد.

در طراحی داخلی مطب پزشکی چیدمان وسایل درون فضا ، انتخاب رنگ دیوارها ، وسایل و طراحی نورپردازی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و علاوه بر این شما می بایست بتوانید در دکوراسیون مطب پزشکی تصویری از پزشکی معتبر و حرفه ای را در ذهن بیمارها ایجاد نمایید.

اتاق انتظار یکی از مهم ترین بخش هایی است که بیمار بیشتر وقت خود را در مطب در این مکان سپری می کند. از این رو بهتر است که در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق انتظار حساسیت لازم را به خرج دهید.

اتاق انتظار می تواند برای بیمار یکی از استرس زا ترین مکان ها به حساب آید. بنابراین ایجاد مکانی همراه با آرامش در فضای اتاق انتظار از اهمیت فراوانی برخوردار است.

انتخاب مبلمان و جایگاه برای این مکان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و برای راحتی بیماران در اتاق انتظار باید از مبلمان راحت و کاربردی استفاده نمایید.

همچنین شما می توانید با نصب آثار هنری ، تابلوهای نقاشی زیبا و انتخاب رنگی مناسب برای اتاق انتظار این مکان را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنید.

استفاده از وسایلی مانند آکواریوم با ماهی های جذاب ، گلدان هایی با گل و گیاهان زیبا نیز می تواند تا حدودی ذهن بیماران را تسکین دهد.

جهت گذراندن وقت بیماران می توانید در فضای اتاق انتظار از تلویزیون و یا رادیو استفاده نمایید. پخش موسیقی نیز می تواند در آرامش بخش بودن فضای اتاق انتظار نیز تاثیرگذار باشد.

بهتر است که در طراحی دکوراسیون مطب پزشک دیپلم ها ، گواهی های دریافت شده و دیگر مدارک شناسایی و تحصیلی پزشک را قرار دهید تا اعتماد بیماران بیشتر جلب شود. همچنین این روش می تواند به بیمارانی که برای اولین بار به مطب مراجعه کرده اند احساس اطمینان بیشتری دهد.

انتخاب رنگ اتاق انتظار و رنگ اتاق پزشک یکی دیگر از نکاتی می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد. در انتخاب رنگ مطب پزشکان باید محتاط باشید و از رنگ هایی استفاده نمایید که حس آرامش را به افراد بدهد.

در طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان و دیگر مراکز درمانی معمولا از رنگ های آبی ، سبز و سفید استفاده می شود که این رنگ ها موجب انتقال آرامش به بیماران می شوند.

طراحی داخلی مطب

نورپردازی در مطب

طراحی نورپردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان می باشد. نور پردازی اتاق پزشک و همچنین اتاق انتظار بهتر است که به شکل ملایم و غیر مستقیم باشد.

می توانید در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی از نورهای نقطه ای استفاده نمایید تا فضای مطب پر نور نشود. توجه داشته باشید که استفاده از نورپردازی ملایم باعث ایجاد فضایی آرام و همچنین دنج در مطب پزشک می شود.

طراحی مطب دندانپزشکی

مطب دندانپزشکی مکانی است که پزشک بخش مهمی از روز خود را در آن می گذراند. بنابراین طراحی داخلی و چیدن وسایل درون این فضا ، همچنین رنگ هایی که برای وسایل و دیوارها استفاده می شود و نورهایی که در نورپردازی محیط استفاده می شود در ایجاد روحیه ای شاد برای شخص پزشک و همچنین بیماران موثر خواهد بود.

بیماران معمولا مدتی را در اتاق انتظار و یا بر روی یونیت دندانپزشکی در مطب سپری می نمایند. بنابراین طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی ، محیطی راحت و تمیز می تواند در ارزیابی مراجعه نمایندگان درباره خدماتی که در آن مطب دریافت می نمایند موثر باشد.

بدون شک بیماران مکانی را برای درمان خود انتخاب می نمایند که در آن تجربه متفاوتی از درمان را داشته باشند. علاوه بر این ، طراحی دکوراسیون مطب با توجه به شرایط ، تخصص پزشک و دندانپزشک مربوطه ، تعداد پرسنل و میزان مراجعه نمایندگان ، باید طراحی شود. در حرفه دندانپزشکی تخصص های متفاوتی وجود دارد که با توجه به آن ، مراجعه نمایندگان متفاوتی نیز دارند. بنابراین دکوراسیون داخلی مطب باید با توجه به رده سنی مراجعه نمایندگان انجام شود.

منبع: رویا مال

به "طراحی داخلی مطب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی مطب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید