طراحی یک ربات فشردنی برای کاهش درد و استرس ناشی از تزریقات!

به گزارش وبلاگ بارسلونا، محققان دانشگاه تسوکوبا ژاپن با اندازه گیری شاخص های استرس و ترس در طول درمان های پزشکی شبیه سازی شده، دریافتند که استفاده از یک ربات نرم دستی می تواند درد بیماران را در حین اقدامات ناخوشایند پزشکی مانند تزریقات کاهش دهد.

طراحی یک ربات فشردنی برای کاهش درد و استرس ناشی از تزریقات!

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از rahnamato، در طول کمپین تشویق واکسیناسیون کووید-19 مقامات بهداشت عمومی متوجه شدند که ترس برخی مردم از تزریق، سبب کاهش نرخ واکسیناسیون شده است. محققین ژاپنی اکنون به راه چاره جدیدی برای کاهش اضطراب و درد بیماران در حین اقدامات پزشکی دست پیدا کرده اند.

در بررسی های اجرا شده تعیین شد شرکت کنندگانی که این ربات نرم را می فشارند، درد کمتری را نسبت به آزمایشاتی که بدون این ربات انجام داده اند، تجربه می کنند.

پروفسور فومیهید تاناکا (Fumihide Tanaka) نویسنده ارشد این مقاله می گوید: نتایج ما نشان می دهد که استفاده از ربات های نرم پوشیدنی سبب کاهش درد و احساس ترس در طول درمان های پزشکی از جمله واکسناسیون خواهد شد. ربات نرم و پوشیده از خز که دانشمندان آن را Reliebo نامیده اند، حاوی کیسه های هوای کوچکی است که می توانند در پاسخ به حرکات دست افراد، باد شوند.

محققان اثربخشی این ربات را تحت شرایط مختلف و براساس فشردن دست شرکت کننده مورد آزمایش قرار دادند. آن ها همچنین سطح اکسی توسین و کورتیزول (که نشان دهنده استرس هستند) را از نمونه بزاق بیماران میزان گیری کردند.

آن ها میزان درد ذهنی بیماران را نیز مقیاس بندی کرده و یک آزمون نظرسنجی برای ارزیابی ترس بیماران از تزریق و شرایط روانی قبل و بعد از آزمایش انجام دادند. محققان دریافتند که نگه داشتن ربات بدون در نظر گرفتن شرایط آزمایش به تسکین بیماران کمک می کند.

نسخه های بعدی این ربات حتی ممکن است به فناوری های AR (واقعیت افزوده) برای کمک به ایجاد ارتباط با بیمار یا منحرف کردن حواس او از درک درد مجهز شود.

منبع: فرارو

به "طراحی یک ربات فشردنی برای کاهش درد و استرس ناشی از تزریقات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی یک ربات فشردنی برای کاهش درد و استرس ناشی از تزریقات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید