طرز تهیه گلت توت فرنگی؛ دسر فرانسوی با عکس مرحله ای

به گزارش وبلاگ بارسلونا، گلت ها با تاریخچه ای از کشور فرانسه و شباهت بسیاری با تارت ها و پای ها دسرهای بسیار دلبر و پرطرفداری هستند که امروزه در طعم های بسیار متنوعی در تمامی نقاط دنیا سرو می شوند. گلت ها دسرهای خمیری ساده ای هستند که با انواع فیلینگ ها یا میوه های فصل سرو می شود.

طرز تهیه گلت توت فرنگی؛ دسر فرانسوی با عکس مرحله ای

خمیر تهیه شده انواع گلت بسیار ترد و لطیف است که با توجه به ساده تر بودن و سریع تر آماده شدن آن ها محبوبیت بیشتری نسبت به تارت و پای ها دارد.

موضوع دیگری که باعث راحت تر تهیه شدن گلت ها جلب توجه می کند این است که در تهیه انواع گلت شما می توانید آن ها را به ابعاد و سایزهای دلخواه تهیه کنید و نیاز به قالب مخصوصی برای آماده سازی آن ندارید.

شما می توانید با اسکوپ های بستنی یا خامه طعم هایی جادویی از این دسر ابداع کنید. سرو این دسر بسیار زیبا و خوشمزه بعد از هر وعده غذایی توصیه می شود که با ظاهری بسیار آراسته و شیک می تواند رنگ و جلایی به میزهای غذای شما دهد.

شما می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان از میوه های متنوع فصول مختلف استفاده کنید و گلت های متفاوتی را مهمان لحظه هایتان کنید.

سیب و دارچین، توت فرنگی، شلیل و هلو یا هر میوه دیگری که شما دوست دارید می تواند با ترکیب خمیر گلت طعم و بوی به یاد ماندنی را برایتان به ارمغان گذارد.

پس با ما باشید تا با روشی بسیار ساده و سریع آموزش این دسر خوشمزه را تقدیم نگاه های زیبایتان کنیم.

مدت زمان تقریبی تهیه 80 تا 90 دقیقه است.

میزان مواد اعلام شده دو عدد گلت به قطر 10 سانتی متر به شما می دهد.

مواد مورد نیاز جهت تهیه خمیر گلت:
آرد 1 و 1/3 پیمانه
شکر 3 قاشق غذاخوری
نمک 1/8 قاشق چای خوری
کره 100 گرم
آب یخ 2 تا 3 قاشق
مواد لازم برای تهیه فیلینگ درون گلت:
توت فرنگی 200 گرم
شکر3 تا 4 قاشق (ذائقه ای)
نشاسته ذرت 1 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ 1 عدد
پودر قند برای تزیین

1- در اولین مرحله آرد را دو تا سه بار الک کنید این کار در حفظ لطافت و ترد بودن خمیر گلت به شما بسیار کمک می کند.

2- در مرحله دوم نمک و شکر را به آرد اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن به هم زنید اگر تمایل ندارید گلت شما شیرین باشد می توانید میزان شکر کمتری اضافه کنید.

3- در سومین مرحله کره به دمای محیط رسیده را درون غذاساز یا مخلوط کن بریزید و چندین پالس بزنید تا کره نرم شود توجه داشته باشید. در این مرحله کره را زیاد به هم نزنید چون این کار باعث می شود خمیر شما به روغن بیفتد.

4- در چهارمین مرحله آرد را کم کم به کره اضافه کنید و همه موارد را با هم ترکیب کنید.

5- در این مرحله خمیر شما به شکل تکه تکه یا گلوله گلوله در می آید که با اضافه کردن آب، کم کم مخلوط شما خمیری شکل می شود و بافت لطیفی به خود می گیرد.

توجه داشته باشید در این مرحله آب را کم کم اضافه کنید تا یک باره خمیر شما شل نشود.

6- با کمک دست خمیر را جمع کنید و چند دقیقه ورز دهید.

با توجه به بافت انواع آردها ممکن است میزان اضافه کردن آب کمتر یا بیشتر باشد پس از شما خواهشمندیم در این مرحله دقت کافی را داشته باشید و آب را کم کم اضافه کنید.

نکته مهم دیگری که در تهیه خمیر گلت ها حائز اهمیت است استراحت دادن خمیر است.

7- خمیر را درون کیسه نایلون بذارید و با وردنه کمی سطح آن را صاف کنید و نایلن را بپیچید تا هوایی درون آن وارد نشود. حداقل به مدت زمان یک ساعت آن را درون یخچال قرار دهید اگر زمان بیشتری درون یخچال بماند مسئله ای ندارد اما زمان کمتر از یک ساعت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

تا زمانی که خمیر آماده شود به سراغ تهیه فیلینگ گلت بروید.

7- درون ظرف مناسبی توت فرنگی ها را به ابعاد دلخواه برش بزنید و نشاسته ذرت و شکر را به آن اضافه کنید و با کمک قاشق مخلوط را به هم بزنید.

دقت کنید که تمام قطعات توت فرنگی شما به مخلوط شکر و آرد نشاسته ترکیب شده باشد.

8- در این مرحله با توجه به میزان شیرین بودن توت فرنگی ها می توانید میزان کمتر یا بیشتری شکر به توت فرنگی ها اضافه کنید.

9- ته سینی فر را با کاغذ روغنی کاور کنید روی سطح کار را کمی آرد بپاشید و خمیر را به دو نیمه مساوی تقسیم کنید، خمیر را به قطر حدوداً 3 میلیمتر پهن کنید و با کمک دست اطراف آن را شکل دهید.

10- مجدد کمی آرد روی سطح خمیر بپاشید و حدود 4 تا 5 سانتی متر از اطراف خمیر را فاصله بگذارید، از مواد فیلینگ وسط خمیر بریزید روی سطح مواد فیلینگ را با کمک قاشق صاف کنید و با کمک دست اطراف خمیر را تا بزنید حتی اگر که تمایل دارید میزان توت فرنگی های شما کمتر مشاهده شود می توانید خمیر بیشتری را به سمت قسمت مرکزی خمیر تا بزنید.

این کار کاملاً سلیقه ای است و شما می توانید به اشکال مختلفی گلت توت فرنگی تان را شکل دهید.

10 دقیقه قبل از پخت حتما فر را گرم کنید.

11- زرده تخم مرغ را با چنگال کمی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و با کمک برس روی سطح خمیر را کاملاً با زرده رومال کنید تا بعد از پخت گلت شما کاملاً طلایی رنگ و زیبا شود.

اگر تمایل داشته باشید در آخرین مرحله میتوانید کمی پودر قند روی گلت الک کنید.

به همین راحتی گلت بسیار خوشمزه و لاکچری شما تهیه شده است در آخرین مرحله با درجه حرارت 185 درجه به مدت 30 تا 40 دقیقه گلت را درون فر در طبقه وسط با نحوه پخت بالا و پایین قرار دهید.

منتظر باشید تا خمیر کاملاً بپزد و طلایی رنگ شود با توجه به ابعاد و درجه های فرهای مختلف خواهشمندیم در این مرحله نیز توجه لازم را داشته باشید و مدام گلت را چک کنید زمانی که مشاهده کردید خمیر به میزان کافی طلایی یا پخته شده باید آن را از فر خارج کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گلت با بادمجان و قارچ

بهتر است بعد از خارج کردن گلت از فر زمان دهید تا گلت شما کاملا خنک شود و بعد به ابعاد دل خواه آن را برش بزنید.

گلت مجذوب کننده و بسیار خوشمزه شما آماده سرو است.

امیدواریم که از دستور امروز نیز کمال استفاده را در وبلاگ بارسلونا بلاگ برده باشید. برای طرز تهیه انواع دسرهای دیگر به مجله ما سری بزنید.

منبع: thesustainableharvest

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه گلت توت فرنگی؛ دسر فرانسوی با عکس مرحله ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گلت توت فرنگی؛ دسر فرانسوی با عکس مرحله ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید