طوفان در بعضی منطقه ها به 72 کیلومتر در ساعت رسیده بود ، امروز هم طوفان در راه است؟ ، بارش یک میلیمتری در 24 ساعت گذشته

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران با ارائه گزارشی از سرعت وزش باد در ایستگاه های هواشناسی طی 24 ساعت گذشته،گفت: وزش باد شدید و خیلی شدید که می تواند به صورت طوفان های لحظه ای نیز باشد طی عصر امروز (3 آبان ماه) پیش بینی می گردد.

طوفان در بعضی منطقه ها به 72 کیلومتر در ساعت رسیده بود ، امروز هم طوفان در راه است؟ ، بارش یک میلیمتری در 24 ساعت گذشته

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مازیار غلامی درباره سرعت وزش باد طی روز گذشته و احتمال وقوع شرایط طوفانی طی امروز (3 آبان ماه) اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته، وزش باد شدید و خیلی شدید رخ داد و براساس هشدار سطح نارنجی صادر شده دربرخی نقاط شرایط طوفانی نیز حاکم شد.

وی اضافه نمود: این شرایط جوی در ایستگاه هواشناسی لواسان، میگون و حتی سطح شهر تهران وجود داشت و بیشترین مقدار سرعت باد در ایستگاه لواسان، میگون با سرعت 72 کیلومتر برساعت سپس در ایستگاه هواشناسی مهرآباد با سرعت 68 کیلومتر برساعت ثبت شده است و سایر ایستگاه ها نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید را گزارش کردند.

  • شروع طوفان شدید در تهران؛ سرعت باد 37 کیلومتر بر ساعت است | شهروندان مراقب باشند

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره مدت زمان تداوم این شرایط جوی گفت: وزش بادهای شدید و خیلی شدید که می تواند به صورت طوفان های لحظه ای نیز باشد، عصر امروز نیز پیش بینی می گردد. تقریبا از بعد از ظهر می توان افزایش ابر و بارش های پراکنده همراه با رعد و برق انتظار داشت اما غروب از شدت وزش باد کاسته گردد.

او تاکید نمود: وزش باد از فردا(4 آبان ماه) به صورت عادی خواهد بود وشرایط جوی پایدار پیش بینی می گردد بنابراین شرایط طوفانی مورد انتظار نیست.

غلامی برای پیشگیری از آسیب های ناشی از وزش باد شدید و طوفان های لحظه ای توصیه هایی ارائه کرد و گفت: در چنین شرایطی انجام اقدامات پیشگیرانه به وسیله دستگاه های مختلف اجرایی، استحکام سازه های موقت نظیر داربست ها و گلخانه ها، عدم پرواز هواپیماهای سبک و خودداری از صعود به ارتفاعات توصیه می گردد تا به صورت حداکثری از آسیب و خسارات جلوگیری گردد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره بارش باران طی امروز اظهار کرد: بارش ها در پایین دست به صورت رگباری و پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی می شوند اما بارش های بالادست همانند فیروزکوه،آبعلی و دماوند درساعات عصر و شب به صورت رگبار و رعد وبرق ولی به صورت نقطه ای هستند.

غلامی در انتها درباره بارندگی های ثبت شده طی 24 ساعت گذشته گفت: بارندگی های ثبت شده طی 24 ساعت گذشته به صورت پراکنده و به مقدار کمی بودند. به گونه ای که بیشترین مقدار بارندگی در آبعلی به مقدار 1 میلیمتر، دماوند0.8 میلیمتر و فرودگاه امام (ره) 0.1 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "طوفان در بعضی منطقه ها به 72 کیلومتر در ساعت رسیده بود ، امروز هم طوفان در راه است؟ ، بارش یک میلیمتری در 24 ساعت گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان در بعضی منطقه ها به 72 کیلومتر در ساعت رسیده بود ، امروز هم طوفان در راه است؟ ، بارش یک میلیمتری در 24 ساعت گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید