علائم ابتلا به کووید پنهان کار چیست؟

به گزارش وبلاگ بارسلونا، بر اساس نتایج گزارش های منتشرشده، کووید پنهان کار (Stealth Covid) در حال توسعه در سراسر آسیا و اروپاست، اما چگونه باید بفهمیم که به کدام اومیکرون مبتلا شدیم.

علائم ابتلا به کووید پنهان کار چیست؟

به گزارش ایسنا، اومیکرون (BA.1) 70 برابر سریع تر از نوع دلتا موجب بیماری افراد شده است و زیر شاخه تازه آن با نام کووید پنهان کار (BA.2) نشان می دهد که می تواند حتی بیشتر از اومیکرون قابل انتقال باشد.

با این حال، در میان هراس از توسعه این زیرشاخه خبر های خوبی وجود دارد. طبق گزارش آژانس امنیت سلامت بریتانیا به نظر می رسد یافته ها حاکی از آن است که BA.2 بیماری شدیدتری ایجاد نمی نماید و واکسن ها و تقویت نماینده های موجود مانند سایر موارد محافظتی از انسان در برابر این زیرشاخه حفاظت می نماید.

در سطح جهانی، BA.1 که شامل اومیکرون و سویه های قبلی آن است، حدود 99 درصد موارد توالی شده و ارائه شده به پایگاه داده عمومی ردیابی ویروس GISAID را تشکیل می دهد.

علائم کووید پنهان کار

متاسفانه برای کسانی که در پی تایید ابتلا به اومیکرون یا کووید پنهان کار هستند، معین نیست که آیا BA.2 علائم منحصر به فردی را ایجاد می نماید یا خیر، اما از مردم خواسته شده است که مراقب باشند و علائم مطابق با دلتا و اومیکرون را کنترل نمایند.

هشت علامت اصلی کووید-19 گلو درد، سرفه های مداوم، خستگی و خستگی مفرط، بدن درد و درد عضلانی، سردرد، تب، آبریزش بینی، از دست دادن حس بویایی یا چشایی است. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، مهم است که آزمایش کرونا را انجام دهید.

چرا زیرشاخه اومیکرون کووید پنهان کار نام گرفته است؟

همان طور که معین شده، کووید پنهان کار نام خود را به علت سخت بودن تشخیص به دست آورده است.

آزمایش های جریان جانبی (آزمایش سریع) و پی سی ار (PCR) برای میلیون ها نفر به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده اند، اما حتی این ابزار های تشخیص بسیار دقیق ممکن است در خصوص زیرشاخه اومیکرون کارایی نداشته باشند.

ردیابی اومیکرون نسبتا آسان است، زیرا ژنوم یک سنبله در ترکیب آن حذف شده است به این معنی که آزمایش های PCR به راحتی می توانند بدون احتیاج به مشخص توالی ژنوم، نتیجه مثبت را به دست آورند.

با این حال، به نظر می رسد کووید پنهان کار این ویژگی را ندارد به این معنی که ردیابی آن سخت است. احتمالا برای شناسایی کووید پنهان کار به تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی اضافی احتیاج است.

منبع: فرارو

به "علائم ابتلا به کووید پنهان کار چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم ابتلا به کووید پنهان کار چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید