فاجعه خان شیخون حساب شده است، تکفیری ها آسیب ندیده اند!

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ابوالفضل حسن بیگی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به فاجعه شیمیایی اخیر در منطقه خان شیخون استان ادلب سوریه و اتهام زنی به دولت سوریه در این ماجرا گفت: در حال حاضر، همه محافل سیاسی در دنیا اذعان دارند که جریان مقاومت در کشور سوریه در حال پیروزی است و اقدامات آمریکا و هم پیمانانش مانند قطر و عربستان رو به شکست است.

فاجعه خان شیخون حساب شده است، تکفیری ها آسیب ندیده اند!

وی اضافه کرد: این نکته باعث شده است که آمریکایی ها به فکر یک شانتاژ و جریان سازی خبری جدید بیفتند؛ به همین دلیل، خود آمریکایی ها مواد شیمیایی را در اختیار داعش و تکفیری ها قرار می دهند و در مناطقی که مورد دسترسی ارتش سوریه هم نیست و به دلیل پدافند قوی خاک ترکیه امکان پرواز هواپیماهای سوری هم وجود ندارد، توسط خود داعشی ها به صورت حساب شده و محدود استفاده می گردد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: استفاده محدود و حساب شده از این تسلیحات شیمیایی نیز به این دلیل است که در حادثه خان شیخون هیچ یک از افراد داعش آسیب ندیده اند و این نشان می دهد که این یک کار از پیش طراحی شده و حساب شده است، تا بخشی از مردم آسیب ببینند و بتوانند این مسئله را به دولت سوریه نسبت دهند.

حسن بیگی با بیان اینکه دولت سوریه تاکنون در هیچ مقطعی از جنگ پنج ساله اخیر از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده است، گفت: برعکس تمام شانتاژهایی که در گذشته مطرح می شد، در مقطعی تعیین شد که حتی تسلیحات شیمیایی را نیز در اختیار ندارند.

کوشش آمریکا برای خبرسازی و همراه کردن اروپایی ها با خود در منطقه

وی با اشاره به روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا و مطرح شدن دکترین جدید در ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: ترامپ در گام اول، هفت نقطه مورد هجوم خود را خاطرنشان کرد که کانادا، چین، ایران و سوریه از جمله این نقاط بوده اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: با این دکترین به دنبال آن بوده اند تا افکار عمومی دنیا را نسبت به شکست های آمریکایی ها در منطقه غرب آسیا و نیز برنامه های آینده آنها برای این منطقه منحرف نمایند؛ عناصری هم که آقای ترامپ به کار گرفته است، شامل نیروهای نظامی و امنیتی است که در گذشته به دنبال تک قطبی شدن دنیا بوده اند و الان هم همان سیاست را دنبال می نماید.

حسن بیگی توضیح داد: در حال حاضر آنچه مدنظر آمریکا و هم پیمانانش است، تمرکز بر منطقه غرب آسیاست؛ آنها به این جمع بندی رسیده اند که محور مقاومت بالغ بر یک میلیون رزمنده در سطح منطقه غرب آسیا دارد و این جریان به قدرت قابل ملاحظه ای دست یافته است.

وی با بیان اینکه اروپایی ها به این واقعیت رسیده اند که هر گونه جنگی به ضرر دنیا تمام می گردد، گفت: ترامپ و هیئت حاکمه آمریکا به دنبال وارد کردن بیش از پیش کشورهای اروپایی به جنگ در منطقه هستند، اما هر روز با یک شکست جدید روبرو می شوند، به همین دلیل مشاهده می کنیم که آنها کوشش می نمایند با شانتاژ های خبری از قبیل حادثه خان شیخون، اروپایی ها و ناتو را هم وارد صحنه نمایند.

حسن بیگی با تأکید بر اینکه آنها در این صحنه سازی هم شکست خواهند خورد اظهار داشت: پس از اینکه سازمان های بین المللی واقعه را آنالیز نمایند، کاملاً تعیین می گردد که این حادثه توسط تکفیری ها رقم خورده و منشاء پشتیبانی های تسلیحاتی داعش هم کاملاً تعیین است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فاجعه خان شیخون حساب شده است، تکفیری ها آسیب ندیده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه خان شیخون حساب شده است، تکفیری ها آسیب ندیده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید