فواید قابل توجه خاکشیر برای پوست و مو

به گزارش وبلاگ بارسلونا، نمناک/خاکشیر یکی از گیاهان مشهور ایرانی است که از زمانهای بسیار قدیم و در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده است که در فصل گرما برای جلوگیری از گرما زدگی از آن استفاده می کردند.

فواید قابل توجه خاکشیر برای پوست و مو

اما تنها خاصیت خاکشیر ، برای برطرف عطش نیست و دارای فواید بسیاری مانند یاری به دفع سنگ کلیه، بهبود بعضی از اختلال های پوستی و درمان اسهال نیز می باشد . خاکشیر علاوه بر پروتئین دارای گلوکز، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم و … است که هر کدام به طریقی برای بدن مفید هستند.

همچنین خاکشیر دارای اسیدهای چرب مانند اسید لینوئیک ، اسید لینولنیک ، اسید اولئیک ، اسید پالمتیک و اسید استئاریک می باشد.در این بخش از سلامت خواص فوق العاده این گیاه دارویی برای پوست صورت را بیشتر آنالیز می کنیم.

خواص فوق العاده خاکشیر برای پوست

1. از بین بردن آکنه و لک صورت

لک صورت یکی از مسائل پوستی است که از زیبایی چهره کم می نماید .خاکشیر یکی از درمان های طبیعی برای برطرف لک های پوستی است . به همین منظور 2 قاشق غذاخوری خاکشیر پاک نموده را با ترنجبین صاف شده ترکیب کنید.

البته ترنجبین را باید به مدت 5 ساعت در آب خیس کنید . افرادی که از این ترکیب همراه با آب به عنوان نوشیدنی به صورت روزانه و مستمر به مدت 3 هفته استفاده نمایند بعد از مدتی شاهد روشنی پوست و از بین رفتن کک های صورت و پوست خود می شوند . این نوشیدنی برای درمان پسوریازیس نیز موثر است.

2. برطرف جوش

جوش صورت مسئله ای رایج در پوست است که به ویژه روی صورت موجب کمبود اعتماد به نفس در بعضی افراد می گردد .برای درمان جوش ، کافیست خاکشیر را با بعضی از عرق های گیاهی طبیعی مخلوط نمائید .2 قاشق غذا خوری خاکشیر را با یک استکان عرق شاهتره، عرق کاسنی و عرق به خوبی ترکیب کنید.

نوشیدن این ترکیب علاوه بر از بین بردن جوشهای صورت، در برطرف گرفتگی صدا نیز موثر است .این نوشیدنی را در طول 3 الی 4 هفته به طور روزانه بهره ببرید تا تغییرات ناشی از خاکشیر روی جوش صورت و بهبود پوست خود را مشاهده نمائید.

3. برطرف شوره سر

خاکشیر دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است بنابراین افرادی که از شوره و خارش سر رنج می برند بهتر است روزانه 2 تا 3 لیوان نوشیدنی خاک شیر را میل نمایند تابا اصلاح مزاج خود ،برای همواره با خارش و شوره موهای خود خداحافظی نمایند.

تغذیه سالم در جلوگیری از ریزش مو تاثیر بسزایی دارد. همچنین خواب منظم در طب سنتی اهمیت بسیاری دارد زیرا خواب در به وجود آمدن بیماری های پوستی نقش موثری دارد.

خوابیدن در 3 زمان باعث ایجاد لک و تیره شدن پوست می گردد:

خواب بعد از طلوع صبح، خوابیدن بعد از ناهار، یعنی با معده پر خوابیدن و خوابیدن هنگام غروب آفتاب. بنابراین بهتر است از بروز لک و تیرگی پوستی پیشگیری کنیم . زیرا پیشگیری همواره بهتر از درمان است.

منبع: همگردی

به "فواید قابل توجه خاکشیر برای پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید قابل توجه خاکشیر برای پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید