مرکز آمار گزارش داد: تورم سالانه 27 درصدی در بازار مسکن

به گزارش وبلاگ بارسلونا، گزارش تورم در آبان سال جاری نشان می دهد که بازار مسکن در 12 ماه تورم بیش از 27 درصد داشته است. این بازار در دوره یک ماهه 1.5 درصد افزایش قیمت داشته، اما این افزایش قیمت نسبت به مهر ماه کمتر است.

مرکز آمار گزارش داد: تورم سالانه 27 درصدی در بازار مسکن

مرکز آمار ایران چندی پیش گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آبان سال جاری را منتشر کرد. در این گزارش نرخ تورم سالانه 44.4 درصد اعلام شد که نسبت به مهر ماه یک پله افت نموده است. تورم نقطه به نقطه و ماهانه آبان نیز به ترتیب 35.7 و 2.5 درصد اعلام شده است.

یکی از کالاها و خدماتی که در گزارش تورم هر ماه لحاظ می گردد، بخش مسکن است.

تورم ماهانه

براساس این گزارش مرکز آمار ایران، تورم ماهانه بخش مسکن در سطح کشور 1.5 درصد ثبت شده است، یعنی بازار مسکن در آبان ماه نسبت به مهر ماه 1.5 درصد افزایش قیمت را تجربه نموده است؛ اما از سرعت رشد آن کم شده است، چرا که تورم ماهانه مسکن در مهر ماه 3.2 درصد بود.

تورم نقطه به نقطه

تورم نقطه به نقطه، قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها را در هر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل مقایسه می نماید که به آن تورم نقطه ای نیز می گویند.

تورم نقطه ای بخش مسکن در آبان ماه سال جاری نسبت به آبان ماه سال گذشته 26.1 درصد ثبت شده است، یعنی خانوارها برای تامین مسکن خود در آبان سال جاری نسبت به ماه مشابه پارسال افزایش قیمت 26.1 درصدی را متحمل شده اند.

این شاخص در مهر پارسال 25.4 درصد بوده است.

تورم سالانه

در 12 ماهه منتهی به آبان سال جاری تورم بخش مسکن به رقم 27.3 درصد رسیده است که نسبت به تورم سالانه مهر ماه تغییر اندکی داشته است.

تورم اجاره مسکن

بازار اجاره مسکن در آبان ماه 1.5 درصد رشد قیمت داشته است. این بازار نسبت به آبان پارسال رشد 25.8 درصدی را تجربه نموده و تورم سالانه آن 27.3 درصد ثبت شده است.

منبع: مرکز آمار ایران

منبع: بلاگ دیوار

به "مرکز آمار گزارش داد: تورم سالانه 27 درصدی در بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز آمار گزارش داد: تورم سالانه 27 درصدی در بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید