تاج: برای تیم ملی نسخه ای متفاوت می پیچیم، از نجابت ویلموتس خجالت می کشیم، امیدوارم شیخ سلمان مشکل ما و عربستان را حل نماید

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از نجابت ویلموتس خجالت می کشیم و شاید اگر افراد دیگری جای او بودند و پول نمی گرفتند رفتار دیگری داشتند.

تاج: برای تیم ملی نسخه ای متفاوت می پیچیم، از نجابت ویلموتس خجالت می کشیم، امیدوارم شیخ سلمان مشکل ما و عربستان را حل نماید

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ بارسلونا، مهدی تاج در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال ساحلی کشورمان گفت: بچه های فوتبال ساحلی یک مأموریت داشتند که خیلی خوب آن را انجام دادند. ما از آنها خواسته بودیم که در فوتبال ساحلی جوان گرایی گردد و این کار انجام شد. در این رابطه جلساتی با مربیان تیم ملی ساحلی داشتیم و الان ترکیبی که از این تیم می بینید ترکیبی کاملاً متفاوت با اردوهای قبل است. خوشبختانه یک مقدار جوان گرایی نموده اند که این انتظار فدراسیون فوتبال بود.

وی اضافه نمود: از بازیکنان قدیمی تیم هم استفاده شده است. در واقع تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان در تیم ملی حضور دارند. تیم ملی ساحلی که در حال حاضر رده دوم رنکینگ فیفا را دارد، باید از این عنوان خود دفاع نموده و حتی بهتر هم بگردد، به خصوص با قرعه کشی که در بازی های جهانی ساحلی با آن روبه رو شده اند. اوکراین یکی از همگروه های ما قهرمان اروپاست، سنگال قهرمان آفریقاست، پاراگوئه هم قهرمان آمریکای جنوبی است. در واقع سه تیم قهرمان به ما همگروه شده اند. اگرچه بچه های ما خودشان بهترین هستند.

تاج یادآور شد: به اعضای تیم ملی ساحلی قول داده بودم که در تمرین شان حضور پیدا کنم. همچنین قول درست کردن رختکن هم داده بودیم که این کار انجام شد و الان ملی پوشان کنار زمین تمرین دوش می گیرند و دیگر با خودشان خاک به خوابگاه نمی برند. به دنبال این هستیم که یک زمین هم در کنار زمین تمرین تیم ملی ساحلی درست نموده و خاک زمین را هم عوض کنیم. ما بابت هر کامیون خاکی که از چابهار می آوریم چیزی حدود شش میلیون تومان پول می دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص پرداختی به مارک ویلموتس گفت: الان اوضاع تیم ملی بزرگسالان خوب است و غیر از 13 بازیکنی که در اردوی تیم ملی هستند مابقی به زودی به اردو اضافه خواهند شد. خود من هم فردا جلسه ای با ویلموتس دارم. برای تیم ملی بزرگسالان ما نسخه ای متفاوت می پیچیم و شب گذشته آغازش را با سرمربیان لیگ برتر داشتیم و دیدید که این نشست اتفاق خوبی بود که قبلاً به سختی می شد این کار را کرد. الحمدالله ویلموتس صحبت های مربیان را شنید و ما هم شنیدیم که در مجموع جلسه خیلی خوبی بود.

وی با بیان اینکه غایبان نشست مربیان لیگ فزونی با ویلموتس ضرر کردند، یادآور شد: آنهایی که آمدند، سود بردند. بعضی مربیان هم یاری های شان را فرستادند که برای ما قابل قبول است، اما آنهایی که نیامدند و نماینده ای نداشتند کارشان برای ما قابل فهم نیست و جای توجیه ندارد.

تاج ضمن اشاره به قرارداد ویلموتس تأکید کرد: ویلموتس قراردادی با ما دارد که باید بگویم در حال حاضر ما از نجابت او خجالت می کشیم. شاید اگر افرادی دیگر بودند و پول نمی گرفتند، رفتار دیگری داشتند. ایشان وضعیت ما را درک نموده و گفته است که می داند مسائلی داریم. واقعاً هم همین طور است و ما بانک های متعددی را به ویلموتس معرفی کردیم و او هم معرفی نموده است، اما واقعاً برای پرداخت مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی مسائلی را داریم. تا قبل از تحریم های جدید، فیفا می پذیرفت که طلب ما را به فرد ثالث بدهد. ما قراردادی را به فیفا می بردیم و به عنوان مثال پول را به حساب کی روش می ریختیم و او برداشت می کرد.

وی در ادامه یادآور شد: با این حال آن موقع هم تأخیر هایی به وجود می آمد. یا همین موضوع استقلال که اخیراً به طلبکار این باشگاه از سوی فیفا پول پرداخت شد. در حال حاضر با توجه به تحریم های جدید شرایط فرق نموده است. من الان نامه هایی دارم که می توانم یک روز آنها را منعکس کنم. در این نامه ها فیفا به ما گفته است که هیچ بانکی حاضر نیست به نام ایران پولی را تحویل بگیرد. در این شرایط کار ما خیلی سخت می گردد و نمی توانیم هپچ پولی را از فیفا تحت هیچ عنوانی بیرون آوریم.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: همین خوابگاهی که شما در نزدیک زمین تمرین تیم ملی می بینید، ما در حال ساخت آن برای بانوان هستیم. به شکلی خیلی عجیب و غریبی توانستیم از فیفا 300 هزار دلار بگیریم تا ساختمان مان را تکمیل کنیم. دو میلیون دلار برای زمین ساختمان مان تثبیت شده است که خود آقای اینفانتینو آمده و کلنگش را زده است. همین ساختمان اداری فدراسیون فوتبال را می گویم. واقعاً این اتفاق خیلی خوبی است که ساختمان فدراسیون مال خودمان است. می بینید که الان مدام با همیسایه های ساختمان فعلی فدراسیون درگیر هستیم. مدام باید با همسایه ها جلسه گذاشته و عذرخواهی کنیم. من یک تیم ملی هم در آنجا دارم! در واقع 18 تیم ملی داریم که یکی دیگر به نام همسایه ها به آن اضافه شده است!

تاج ادامه داد: همین شرایط را سازمان لیگ دارد و با مشکل بزرگ جای پارک روبرو است. زمانی که من به سازمان لیگ رفتم، پارکینگ آنجا را تبدیل به لابی کردم، چرا که در هیچ جایی وجود نداشت. فوتسال و فوتبال ساحلی مان هم همین وضع را دارند. دیروز مربیان تیم های لیگ فزونی اینجا بودند و یکسری شان هنوز کمپ را ندیده بودند. مربیان خارجی هم واقعاً از دیدن کمپ لذت بردند. اینکه من چقدر از این کمپ را درست کردم و دیگری چقدر مهم نیست، اما اینکه این کمپ برای جمهوری اسلامی می ماند خودش یک عزت است. بعضی از مربیان خارج می گفتند در کشور خودشان هم چنین کمپی با این امکانات را ندارند. در مجموع باید بگویم که ویلموتس هنوز قسط اولش را دریافت ننموده است. فکر می کنم یک ماه دیگر هم زمان پرداخت قسط دومش فرا می رسد که روی هم رفته می گردد دو قسط. خیلی امیدوارم که بتوانیم به زودی پرداختی به ویلموتس داشته باشیم.

وی راجع به اختلاف پیش آمده بین فدراسیون فوتبال و دولت هم توضیح داد: اصلاً بحث قهر و آشتی نیست. به هرحال ما یک قرارداد ملی با ویلموتس امضا نموده ایم. من اگر بحثی داشتم این نبود که دولت بیاید به فوتبال یاری کند، بلکه پیشنهادم این بود که در این شرایط تحریم ها ما نتوانستیم پول مان را از فیفا بگیریم و دولت این موضوع را آگاه است. الان به وزیر ورزش هم گفتم که اندازه همین پولی که ما از فیفا داریم را شما به فدراسیون بدهید و همین مبلغ را هم برید از فیفا بگیرید، مانند دیگر مطالباتی که کشورمان دارد. دقیقاً همان مبلغی که از کنفدراسیون آسیا و فیفا طلب داریم را به ما بدهند، مسائل حل می گردد.

تاج ادامه داد: بانک مرکزی نامه ای به ما زده است که ممکن است بتوانیم این پول را از فیفا بگیریم. خود اینفانتینو به ما قول داده است که یک ماهه پول مان را خواهد داد، اما الان دو بار این یک ماه تمدید شده است. به هرحال او قولش را داده است. بد نیست بدانید که می توانستیم یکسری پول از سفارتخانه مالزی بگیریم و آن را تبدیل کنیم که سفارت مالزی را هم تحریم نموده اند و حسابش را به خاطر فوتبال بسته اند. در واقع این طور بود که در سفارت ایران در مالزی خانم افخمی یک حسابی داشت و پول های ما در این حساب می رفت و می توانستیم آن را برداشت کنیم که این امر دیگر میسر نیست.

تاج با تأکید بر اینکه مسائل اقتصادی فدراسیون همین مسائل و تحریم هاست، گفت: تمام کوشش ما این است که تمام این مسائل ظرف 20 روز آینده حل گردد تا دیگر مشکل اقتصادی نداشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به نشست روز گذشته مربیان لیگ فزونی با ویلموتس یادآور شد: در خصوص جلسه با مربیان هم باید بگویم که این نشست دو بخش داشت. یکی اینکه مربیان بابت کمپ تیم ملی تشکر کردند. مربیانی مثل فرکی و منصوریان که خودشان مقطعی در تیم ملی بودند با دیدن امکانات حسابی تعریف و تمجید کردند. بعضی از مربیان هم گله ای از توپ های مسابقات داشتند و حرف شان این بود که چرا وقتی همه می گویند توپ ها بد است کسی اهمیت نمی دهد. من هم از سازمان لیگ خواستم این موضوع را خیلی سریع آنالیز نموده و به من گزارش بدهند. برای این موضوع و همچنین ارائه برنامه یک ساله بازی های لیگ زمان مشخص کردیم.

تاج در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بین او و رئیس فدراسیون فوتبال عربستان نشستی را برگزار کند، بیان کرد: شیخ سلمان یکی از برنامه هایش این است که این جلسه را ترتیب دهد. به هر جهت من هم یکی از اعضای هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا هستم و به عنوان نایب رئیس، یکی از کوشش هایم حل همین مشکل است. به هرحال ایران پست های کلیدی خوبی در AFC دارد. مثلاً کمیته استیناف که قوی ترین جای کنفدراسیون فوتبال آسیاست و همه رأی ها به آنجا ختم می گردد، رئیسش یک ایرانی است.

وی ادامه داد: تمام آرایی که قبلاً علیه فوتبال ما صادر شده در همین استیناف بوده است. الان هم ما ارتباط خوبی با آنها داریم و پست های متفاوتی را در کنفدراسیون آسیا گرفته ایم. من خودم امیدوارم شیخ سلمان بتواند این مشکل را حل نماید. البته علت این همه تأخیری که در حل این مشکل به وجود آمده به این دلیل است که این پرونده رفته در پرونده کمیته امنیت، یعنی در کمیته انضباطی یا استیناف نیست. اگر موضوع سیاسی بود که خیلی راحت همانند پرونده قطر حل می شد، اما چون ماجرای سفارت در ایران پیش آمد و مسئله امنیتی شد، حل مشکل فقط به وسیله تعامل و تفاهم است. هر دو فدراسیون باید به کمیته امنیت رفته و بنویسم که هیچ مسئله ای بین مان وجود ندارد. البته تاریخی برای این نشست بین فدراسیون ها مشخص نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در این مورد اضافه نمود: پرونده را هم وقتی به دادگاه CAS بردیم به نتیجه نرسیدیم و در واقع رأی به نفع ما صادر نشد.

تاج در انتها راجع به طرح پیراهن تیم ملی نیز گفت: طرحی که می بینید تغییر خواهد نمود، اما پیراهن های خوبی داریم. البته طرح پیراهن را تغییر نخواهیم داد، بلکه به دنبال تغییر کیفیت آن هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تاج: برای تیم ملی نسخه ای متفاوت می پیچیم، از نجابت ویلموتس خجالت می کشیم، امیدوارم شیخ سلمان مشکل ما و عربستان را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج: برای تیم ملی نسخه ای متفاوت می پیچیم، از نجابت ویلموتس خجالت می کشیم، امیدوارم شیخ سلمان مشکل ما و عربستان را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید