نه وریا غفوری مقصر است نه باشگاه؛ مدیرقبلی باید پاسخگو باشد، اندازه پرسپولیس پول می گرفتیم حسابمان پر بود خبرنگاران

به گزارش وبلاگ بارسلونا، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: در مدتی که به استقلال آمدم 1.5 میلیون دلار 31 هزار تومانی پرداخت کردیم تا پنجره نقل و انتقالالی باز شود باز هم از ما انتقاد می کنند.

نه وریا غفوری مقصر است نه باشگاه؛ مدیرقبلی باید پاسخگو باشد، اندازه پرسپولیس پول می گرفتیم حسابمان پر بود خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ بارسلونا، مصاحبه های تند بازیکنان استقلال پس از انتها دیدار این تیم مقابل نساجی مازندران و انتقاداتی که نسبت به شرایط اقتصادی و زمین تمرینات خود داشتند هیأت مدیره و البته مدیرعامل این باشگاه را به شدت زیر سئوال برد و موجب شد تا در روزهای پس از آن خیلی ها در این باره به نحوه مدیریت باشگاه استقلال ایراداتی را وارد کنند.

مهدی عبدیان در گفت و گویی درباره اتفاقات اخیر و مسایلی که طی این مدت در باشگاه استقلال در جریان بوده حرف زد و برخی ابهامات را رفع کرد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

از ماجرای وریا غفوری شروع کنیم! بحث کمیته اخلاق و نامه باشگاه به این کمیته چه بود؟

ما هیچ شکایتی از وریا غفوری یا شرایط قراردادش با مدیریت قبلی باشگاه نداشتیم و طبق گفته مدیرعامل باشگاه کمیته اخلاق درباره وریا غفوری و محمدرشید مظاهری تحقیقاتی را شروع کرده بود که از باشگاه خواست قراردادش را به کمیته اخلاق ارسال کنیم وگرنه ما بحثی در این باره نداشتیم.

ولی عنوان شده بود که بازیکن و باشگاه بابت این قرارداد بازخواست شده اند؟

این موضوع نه ربطی به وریا غفوری دارد و نه به باشگاه! بلکه مدیریت وقت باید در ارتباط با چرایی این موضوع پاسخگو باشد که این قرارداد را بسته است.

گلایه بازیکنان نسبت به شرایط قراردادها و دریافتی شان پس از انتها بازی با نساجی تا چه اندازه به حق بود؟

بین همه بازیکنانی که حرف زدند ارسلان مطهری و فرشید باقری حق داشتند بابت دریافتی شان گله مند باشد وگرنه سایر بازیکنان به اندازه لازم دریافتی داشته اند. قرار است آقای مددی بعد از بازی با سپاهان در این باره هم صحبت کند.

اما دانشگر، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان هم خیلی گله مند بودند؟

نمی خواهم در این روزهای حساس اسمی از بازیکنان برده گردد ولی این را بگویم که ما در این مدت طلب سال گذشته خیلی از بازیکنان را داده ایم و یکی دو نفرشان را خود من شخصا پرداخت کرده ام و از این بابت مطمئن هستم. البته جا دارد در همین باره از علی نامداری هم تشکر کنم که ظرف این مدت خیلی جاها کمک حال باشگاه بوده است.

ناراحتی وریا هم به مسایل اقتصادی ربط دارد؟

بله! او یک میلیارد از باشگاه طلب دارد که البته به آپشن ها و پاداش هایی مربوط می گردد که از زمان مدیران قبلی مانده و هنوز پرداخت نشده است وگرنه او تسویه کامل همه این سالهایش را در دست دارد ولی آپشن ها و پاداش های قبلی مانده بود که جمعا یک میلیارد شده است. داریوش شجاعیان هم از سه سال قبل طلب داشت که تسویه کردیم.

پس مشکل بازیکنان با مدیریت باشگاه به چه موضوعاتی مربوط است؟

ظاهرا بازیکنان از آقای مددی ناراحت بودند ولی کلی گویی کردند. البته یک عده از بازیکنان ما هنوز قراردادشان پایین است و ما خودمان هم این را قبول داریم.

گفته شد برخی بیش از همه پول گرفته اند؟ این موضوع صحت دارد؟

بله! یکی دو نفر چون قصد داشت خانه بخرند کمی بیشتر از قراردادشان به آنها دادیم. ولی سئوال من از بازیکنان خودمان این است که باقی باشگاه ها تا الان چقدر به بازیکنانش پول داده اند؟ برخی تیم ها تازه 20 درصد پرداختی داشته اند. قبول دارم که از برخی باشگاه ها عقب هستیم ولی نسبت به تعدادی هم شرایط بهتری داریم در حالی که هنوز نیم فصل اول تمام نشده است. همین فصل قبل را به یاد دارید که بازیکنان چند هفته مانده به انتها لیگ در فروردین استوری دستجمعی گذاشتند که دریافتی شان تنها 40 درصد بوده است؟ امسال چقدر است؟ آن هم هنوز قبل از نیم فصل! تازه در دوره ما نه تنها درآمد باشگاه اضافه نشده بلکه همه هزینه ها سه، چهار برابر هم شده است.

میلیچ چه شد؟

در رسانه ها دیدم که نوشتند میلیچ چهارشنبه به تهران برمی گردد! می خواستم بپرسم که کدامیک از اعضای هیأت مدیره در این باره خبر دادند؟ ما در تلاشیم که میلیچ برگردد ولی روز و تاریخ معین نکردیم.

پولش را دادید؟

او 50 هزار دلار از طلبش باقی مانده که مربوط به 9 ماه پیش است وگرنه بابت این فصل ما همه پرداختی هایمان را به موقع انجام دادیم. قرار بود 50 هزار دلار در دوحه به او پرداخت گردد که آقای سعادتمند آن را در جیبش گذاشت تا از فرودگاه ببرد و آن ماجراها بوجود آمد وگرنه مسئله ای از این بابت نداشتیم! الان هم درصدد تهیه این مبلغ هستیم تا مشکل میلیچ را هم حل کنیم.

در این یکی دو روز عنوان شد که بخشی از پولهای برگشت خورده به باشگاه توسط مدیران استقلال به عنوان مطالباتشان برداشت شده است! این موضوع را تأیید می کنید؟

به هیچ وجه! ما کمک های اقتصادی که به باشگاه کردیم را پس نگرفته ایم و اینها دروغ محض است. در این مدت فقط یک مبلغ از سوی وکیل شفر به باشگاه عودت داده شد که 100هزار یورو بود. پولی که بیش از حد مطالبات شفر پرداخته بودیم و وکیلش آن را برگرداند. ولی چون آقای خلیل زاده برای رفع مشکل باشگاه در آن برهه این مبلغ را از دوستش در ترکیه قرض گرفته بود عین همان 100هزار یورو را به دوست آقای خلیل زاده برگرداندیم. البته آقای خلیل زاده غیر از این 500هزار دلار دیگر هم طلب دارد و 7 میلیارد هم از جیبش به شرکت آریابرتر پرداخت کرده است. می دانید ما در همین مدت چه هزینه هایی کردیم.

برای باشگاه؟

بله! یکسری از هزینه ها غیر از بدهی های معوقه از دوران مدیران قبلی هستند که سرسام آور بالا رفته اند. باشگاه سال قبل با 60، 70 میلیون تومان پرواز چارتر می کرد ولی الان این رقم به 200 تا 300 میلیون تومان به نسبت شهرهای دور و نزدیک تفاوت کرده است! یک مسافرت تیم تا مسجد سلیمان با هزینه 300 میلیونی چارتر هواپیما و 200 میلیون تومانی هتل و اتوبوس رفت و برگشت به اضافه محل تمرین و غیره 500 میلیون تومان برایمان آب خورد. حضور تیم در CIP فرودگاه و غیره همه هزینه بر است. شما فقط یک تیم 11 نفره را درون زمین می بینید ولی در واقع تیم در هر بازی با یک کاروان 45 نفره به اردو می رود. خدا می داند در این مدت چقدر برای تست های کرونا هزینه کرده ایم. فقط 2 میلیارد تومان در این فصل پول لباس داده ایم. علاوه بر این هزینه ها هر روز طلبکارانی از سالهای گذشته می آیند و چکهایی را می آورند که از باشگاه گرفته بودند. فقط تا همین الان که با شما حرف می زنم نزدیک به 600 میلیون تومان بدهی اتوبوسی داده ایم. اینها جزو بدهی های ریالی جدا از بدهی های ارزی باشگاه است. این هزینه ها را کسی نمی بیند و بعد دوستان می گویند که یک وعده غذا به آنها داده شده است!

ماجرای غذای بعد تمرین چیست؟

در همه این سالها به غیر از مدت زمان کوتاهی که علیرضا منصوریان بعد تمرین به بازیکنان جوجه کباب می داد در کدام دوره بعد از تمرین به بازیکنان غذا داده شده است؟ ما در این فصل به خواسته کادر بدنسازی و پزشکی تیم به بازیکنان غذا دادیم و حالا بابت همین موضوع هم زیر سئوال رفته ایم.

از اسپانسر باشگاه رضایت دارید؟

ما یک سال و نیم اسپانسر نداشتیم. تا برج 7 که با شرکت های وب قرارداد بستیم و کارگزار ما شد ما هیچ دریافتی از اسپانسرینگ نداشتیم. در حالی که رقیب ما پرسپولیس تا همان برهه 60، تا 70 میلیارد تومان دریافتی از اسپانسرش داشته که اگر ما این مقدار پول از اسپانسر داشتیم نه تنها مسئله ای بابت مسایل اقتصادی نداشتیم بلکه الان توی حساب باشگاه هم کلی پول بود.

اما آریابرتر و یکی دو اسپانسر...؟

همه قراردادها لغو شد و همین آریابرتر که 7 میلیارد آورده داشت کل پولش را پس گرفت! باقی پولی هم که از اسپانسر جدید باشگاه گرفته ایم همه را بابت هزینه های جاری و بدهی ها پرداخت کرده ایم و حساب باشگاه خالی است.

بازیکنان گله داشتند که چرا مدیران باشگاه قبل و بعد بازی به اردو نمی فرایند؟

آقای مددی که همین چند وقت پیش در تمرین حضور داشت و با همه اعضای تیم دیدار کرد، عکس هایش در کانال باشگاه موجود است. خود من قبل از دربی به اردوی تیم رفتم و روز دربی هم در استادیوم بودم. اینطور نیست و بازیکنان در این باره کم لطفی کردند. ولی مهم نیست امروز مهمترین چیز این است که استقلال با همه این مسائل در صدر جدول است و شاید خیلی از دوستانی که تحمل این موضوع را ندارند به ما ایراد می گیرند.

درست است که بیشتر مدیران قبلی باشگاه از نحوه مدیریت شما انتقاد دارند؟

آنها بزرگتر از ما هستند و احترام شان واجب است ولی ما نباید دنبال خراب کردن یکدیگر باشیم. ما بابت همه این سالها بدهی هایی داریم که کمابیش خیلی هایشان را پرداخت کرده ایم یا با مذاکراتی که با دوستان داشتیم سعی کردیم ارقام را پایین بیاوریم و برخی هم لطف کردند و طلبشان را بخشیدند. یک نمونه اش را بگویم که بدهی های اقتصادیاتی سید مهدی رحمتی از سال 1391 مانده بود که باشگاه تعهد داشت پرداخت کند ولی این اتفاق رخ نداد و در نهایت ما آن را دادیم! 8 سال!

چه توقعی از همین مدیران دارید؟

ما از گلایه های هواداران اصلا ناراحت نیستیم چون آنها خیلی از این مسایلی که من خلاصه با شما در میان گذاشتم را نمی دانند ولی از مدیران قبلی که حتی 2 ماه در این مجموعه کار کرده و از ریز مسائل باشگاه خبر دارند توقع داریم با درک شرایط اقتصادی در دوران کرونا و اطلاعاتی که از بدهی های انبوه گذشته دارند طوری رفتار نکنند که ما هیچ کاری نمی کنیم! قطعا یک جوان هوادار نمی داند این مسائل چیست، ولی مدیری که در این باشگاه کار کرده شرایط این فضا رامی شناسد و می داند من چه می گویم.

خبر ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نه وریا غفوری مقصر است نه باشگاه؛ مدیرقبلی باید پاسخگو باشد، اندازه پرسپولیس پول می گرفتیم حسابمان پر بود خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نه وریا غفوری مقصر است نه باشگاه؛ مدیرقبلی باید پاسخگو باشد، اندازه پرسپولیس پول می گرفتیم حسابمان پر بود خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید