همکاری های مالی و بازرگانی تهران - تاشکند گسترش می یابد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با حضور در نمایشگاه بین المللی ازبکستان گفت: حضور شرکت های ایران در این نمایشگاه در سطح خوبی قرار داشت و در آینده روابط مالی بین دو کشور افزایش خواهد یافت.

همکاری های مالی و بازرگانی تهران - تاشکند گسترش می یابد

به گزارش خبرنگار وبلاگ بارسلونا در تاشکند، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر صمت در بیستمین نمایشگاه بین المللی ساختمان (UzBuild Tashkent 2019) که توسط شرکت نمایشگاهی بین المللی Iteca Exhibitions برگزار گردید،گفت: ما کوشش می کنیم همکاری های مالی و بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان را گسترش دهیم زیرا دو کشور برای گسترش بیش از پیش این همکاری های متقابل از پتانسیل های خوبی برخوردار هستند.

بهمن حسین زاده اضافه نمود: همانطور که می دانید یکی از راه های ارتباط کشورها، شهرها و ملت ها با هم ایجاد ارتباط تجاری و مالی است، برای اینکه ارتباط تجاری و مالی در اصل کنونی و در قرن حاضر راحت تر باشد برگزاری نمایشگاه های مالی و عرضه کالا و نشان دادن کالاهای یک کشور در کشور دیگر و حضور در نمایشگاه های خارجی توسط شرکت ها یکی از مراحل توسعه صادرات است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بنابه دعوت برگزار کننده نمایشگاه صنعت ساختمان ازبکستان و پس از مطالعه بازار این کشور اعلام آمادگی کرد و با هماهنگی های که با شرکت های تولیدکننده سیمان و آجر ایران صورت گرفت بیش از 9 شرکت در این نمایشگاه بین المللی حضور یافتند.

حسین زاده ادامه داد: با توجه به اینکه ازبکستان یک کشور در حال توسعه است و سیاست های خوبی توسط دولت در زمینه توسعه راه ها، ساخت و سازها به سازمانهای مجری این کشور ابلاغ شده است در نتیجه شرکت های ایرانی آماده همکاری در این زمینه با تجار ازبک هستند.

این نماینده کشورمان گفت: امیدواریم که در دیدارهای اجرا شده منجر به صادرات بیشتری به ازبکستان گردد. چرا که این کشور در حال توسعه است و ایران هم علاقمند است به وسیله صدور کالاهای با کیفیت به اقتصاد این کشور یاری کند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ما تجربیات صادرات محصولات و کالاها را به سایر کشورهای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع داشتیم و در حال حاضر این ارتباطات نیز در راستا خوبی واقع شده است.

وی اضافه نمود: ایران و ازبکستان دارای مشترکات فرهنگی و مذهبی زیادی هستند، علاوه بر این ما این نمایشگاه را خوب ارزیابی می کنیم چرا که شاهد حضور گسترده متخصصین صنعت ساختمان ازبکستان و شرکت های دیگر در این نمایشگاه بودیم.

حسین زاده تاکید نمود: ما مذاکرات خوبی و سازنده ای با مدیر شرکت نمایشگاهی بین المللی اوز.اکسپو.مرکز داشتیم و به توافقاتی خوبی هم رسیدیم. انشاءالله همکاری های مشترکی نیز در آینده انجام خواهیم داد.

وی در انتها تاکید نمود: امیدوارم که روابط دوطرف بیشتر گردد و ما آماده هستیم تا در دیگر نمایشگاه های ازبکستان حضور یابیم.

در بیستمین نمایشگاه بین المللی ساختمان (UzBuild Tashkent 2019) که توسط شرکت نمایشگاهی بین المللی Iteca Exhibitions برگزار گردید، 251 شرکت از 22 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران، اتریش، آذربایجان، بلاروس، آلمان، یونان، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، کره جنوبی، چین، قرقیزستان، امارات متحده عربی، لهستان، پرتغال، روسیه، آمریکا، ترکیه، اوکراین، سوئیس و ازبکستان شرکت کردند.

این نمایشگاه با همکاری وزارت ساختمان، وزارت مسکن، وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی، شرکت سهامی اوز.قوریلیش.ماتریالاری (مصالح ساختمانی) و اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان از 27 فوریه تا یکم مارس سال 2019 میلادی ادامه داشت.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "همکاری های مالی و بازرگانی تهران - تاشکند گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های مالی و بازرگانی تهران - تاشکند گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید