چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می گردد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی 13 آذر با حضور 30 استان کشور، بازگشایی می گردد.

چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می گردد

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیرکل این استان، امروز شنبه 9 آذر 1398 در نشست خبری برگزاری چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان جنوبی اظهار کرد: این نمایشگاه در استان تثبیت شده و صندلی خوبی در کشور پیدا نموده است.

او گفت: در سال های گذشته وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تنها مجوز نمایشگاه استانی و بعد از آن منطقه ای را به استان ارائه می کرد، اما در سه سال گذشته با کوشش های صورت گرفته در تقویم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی صندلی خوبی پیدا نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: از مجموع 31 استان کشور 14 استان مجوز برگزاری نمایشگاه سراسری را دارند که خراسان جنوبی یکی از این استان هاست.

رمضانی با اشاره به موفقیت استان در معرفی حوزه صنایع دستی و استقبال مردمی و فروش مناسب در این نمایشگاه عنوان نمود: این مهم موجب شده که این نمایشگاه تثبیت گردد و امروز صنایع دستی و تولیدات آن در نزد مردم صندلی خوبی دارد و فروش های نمایشگاهی با استقبال خوبی روبرو شده است.

او اضافه کرد: سال جاری چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی را همزمان با 13 آذر در محل نمایشگاه بین المللی با 204 غرفه برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان نمود: از این تعداد 138 غرفه متعلق به صنعتگران و هنرمندان استانی است.

به گفته رمضانی از مجموع غرفه های استانی بیش از 40 غرفه تولیدنمایندگان شهرستان بیرجند هستند و 43 غرفه نیز دستگاه های اجرایی فعال در حوزه صنایع دستی از جمله کمیته امداد، جهاد کشاورزی، امور عشایر، سازمان زندان ها، صنعت، معدن و تجارت، دانشکده سپیده کاشانی و... هستند که برای حضور اعلام آمادگی داشته اند.

او با بیان اینکه صنایع دستی استان در راستا رشد و توسعه قرار گرفته است، اضافه کرد: 65 غرفه نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان نیز به هنرمندان سایر استان ها اختصاص دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان نمود: هنرمندان استان های اصفهان و یزد در این نمایشگاه کارگاه آموزشی برگزار می نمایند.

رمضانی گفت: کمیته امداد استان به تنهایی با 30 غرفه در این نمایشگاه حضوری فعال خواهد داشت و این کمکی به اقتصاد خانوارها تحت حمایت این نهاد و توانمندسازی آن هاست.

او از رشد 100درصدی غرفه ها در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان اطلاع داد و ادامه داد: سال گذشته بیش از 11میلیارد ریال فروش در این نمایشگاه داشته ایم که امیدواریم به رغم مسائل مالی مردم، سال جاری نیز شاهد افزایش فروش باشیم.

چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی 13 تا 18 آذر از ساعت 16 تا 22 برای در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید