کشف صد ها گور بی نام و نشان تازه در کانادا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، دولت کانادا از کشف صد ها گور تازه در منطقه ای قدیمی در این کشور اطلاع داد.

کشف صد ها گور بی نام و نشان تازه در کانادا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا به نقل از نشنال پست، مقامات محلی کانادا می گویند صد ها قبر بی نام و نشان را در محل مدرسه قدیمی هندو های ماریو کشف نموده اند. قرار است جزئیات این خبر امروز و در جریان یک کنفرانس خبری به اطلاع عموم برسد.

یک منبع مطلع در این باره گفت: تعداد این گور ها می تواند چندین برابر 215 جسد کودکی باشد که در ماه های گذشته در ساختمان یک مدرسه قدیمی در منطقه کاملوس کشف شده است.

کشف گور های بی نشان در کانادا موجب شوک همگان در این کشور شده و به یکی از خبرسازترین موضوعات اخیر تبدیل شده است.

مقامات محلی می گویند با یاری ابزار های پیشرفته شامل رادار هایی که می تواند به اعماق زمین نفوذ کند در پی کشف گور ها بیشتری هستند. مدرسه قدیمی هندو ماریوال از سال 1899 تا 1997 فعالیت می کرد و در 24 کیلومتری شمال برودویو در 165 کیلومتری شرق رجینا در کانادا واقع شده است.

هدر بیر، معاون رییس فدراسیون ملت های بومی مستقل که خود در این مدرسه تحصیل نموده می گوید پس از متوجه شدن از داستان وحشتناک پشت پرده این منطقه بسیار شوکه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: من در خصوص اینکه عده زیادی از بچه ها در آن موقع هرگز نتوانسته اند به خانه های خود باز گردند هیچ حرفی نمی توانم به زبان بیاورم. ممکن است در آنالیز های دقیقتر در منطقه ها مختلف اطراف این مدرسه یافته های وحشتناک دیگری هم به دست آید.

چندی پیش هم یک گور دسته جمعی شامل اجساد 215 کودک بومی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق در استان بریتیش کلمبیا در کانادا کشف شده بود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا کشف این اجساد را یادآور فصلی تاریک و دردناک از گذشته این کشور خوانده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشف صد ها گور بی نام و نشان تازه در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف صد ها گور بی نام و نشان تازه در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید