قشقاوی: روابط ایران و اسپانیا در راستا صحیحی قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سفیر ایران در مادرید گفت که با وجود تحریم های آمریکا، مناسبات ایران و اسپانیا در حوزه های مختلف در جهت صحیحی واقع شده است.

قشقاوی: روابط ایران و اسپانیا در راستا صحیحی قرار گرفته است

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ بارسلونا، مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دیروز (سه شنبه) 22 بهمن ماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید برگزار گردید.

در این مراسم تعدادی از مقامات دولتی اسپانیا از جمله مدیرکل مغرب، مدیترانه و خاورمیانه و مدیرکل مالی وزارت امور خارجه اسپانیا، سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم، شخصیت های سیاسی، اجتماعی و علمی، دانشگاهیان، فعالان مالی، وبلاگ بارسلونا و مدیران رسانه ها، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و تشکل های سیاسی، مدیران جوامع اسلامی و همچنین جمعی از ایرانیان مقیم شرکت داشتند.

پس از نواختن سرودهای ملی ایران و اسپانیا، حسن قشقاوی سفیر ایران در مادرید طی سخنانی با اشاره به سابقه دیرینه بیش از 400 سال روابط دیپلماتیک بین ایران و اسپانیا و ارائه گزارشی از آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، گفت: هر چند که تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و تهدید دیگر کشورها به قطع همکاری با ایران به ویژه در حوزه تبادلات بانکی و مراودات تجاری، حجم روابط مالی دو کشور را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش داده، اما مناسبات ایران و اسپانیا در ابعاد مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی همچنان در جهت صحیحی قرار گرفته است.

قشقاوی با اشاره به همکاری های خوب فرهنگی دو کشور، برگزاری نمایشگاه ایران: مهد تمدن ها با همکاری موزه باستان شناسی آلیکانته در شش ماهه اول امسال و همچنین نمایشگاه در حال برگزاری آثار تاریخی موزه آلیکانته اسپانیا در محل موزه ملی ایران را نقطه عطفی در مناسبات فرهنگی دو کشور توصیف و اظهار داشت: هفته آینده، مراسم گرامیداشت هزاره خیام شاعر پرآوازه ایرانی در دانشگاه های نبریخا و کمپلوتنسه مادرید با حضور علاقه مندان و فرهنگ دوستان برگزار خواهد شد.

همچنین در خاتمه این مراسم، دیپلم افتخار از سوی انجمن دنیای دیپلماتیک به پاس خدمات و کوشش های حسن قشقاوی در جهت توسعه و گسترش روابط بین ایران و اسپانیا، به وی اعطا شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "قشقاوی: روابط ایران و اسپانیا در راستا صحیحی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قشقاوی: روابط ایران و اسپانیا در راستا صحیحی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید