گردش اقتصادی 8 هزارمیلیارد تومانی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از وزارت علوم، مسعود برومند در نشست هم اندیشی با پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری، گفت: هم اکنون حدود 43 پارک علم و فناوری و 190 مرکز رشد در کشور فعال است که 42 هزار نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.

گردش اقتصادی 8 هزارمیلیارد تومانی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری

وی با تاکید بر افزایش تعداد این مراکز علمی، افزود: شاغلان پارک های علم و فناوری و مراکز رشد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که در حوزه های مختلف، فعالیت های پژوهشی انجام می دهند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، با تاکید بر اینکه حمایت بیشتر از پژوهشگران و فناوری از سیاست های کلان توسعه آموزش عالی است، توضیح داد: به همین دلیل طرح گرنت فناوری از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در نظر گرفته شده تا دانشگاه ها بتوانند بهتر با پارک های علم و فناوری همکاری نمایند.

وی ادامه داد: این طرح از خروجی های پژوهشی که می توانند به فناوری تبدیل شوند، حمایت و پشتیبانی می نماید.

برومند با اشاره به تدوین آیین نامه های اجرایی اعتبار پژوهشی (ستاپ)، توضیح داد: ستاپ در سال گذشته اجرایی نشد ولی مذاکراتی برای اخذ منابع اقتصادی لازم اجرا شده است.

وی همچنین با اشاره به بازدید از آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی و مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری، گفت: این دانشگاه، دانشگاهی توانمند با اعضای هیئت علمی قوی و امکانات و تجهیزات مطلوبی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تولیدات شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری را تولیدات خوبی ارزیابی کرد و اضافه نمود: شرایطی که در این دانشگاه وجود دارد، نشان می دهد که با همه کاستی و نواقص، کارآفرینان و جوانان خلاق توانسته اند محصولات کارآمدی را به بازار عرضه نمایند.

وی ادامه داد: گردش اقتصادی 8 هزارمیلیارد تومانی، حاصل فعالیت 17 ساله مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گردش اقتصادی 8 هزارمیلیارد تومانی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش اقتصادی 8 هزارمیلیارد تومانی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید