30 رویداد گردشگری در کاشمر برگزار می شود

به گزارش وبلاگ بارسلونا، مدیر میراث فرهنگی کاشمر در نخستین جشنواره شیره انگورپزی دهستان بالا ولایت بخش مرکزی کاشمر در روستای قوژد گفت: تا انتها سال جاری 30 رویداد گردشگری در این شهرستان برگزار می شود.

30 رویداد گردشگری در کاشمر برگزار می شود

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، رضا یوسفی با بیان این مطلب افزود: نخستین جشنواره شیره انگورپزی با همکاری اقامت گاه بوم گردی رمضان بیگ روستای قوژد و سازمان مردم نهاد گردشگری یادآوران میراث دیار طرثیث با هدف معرفی این محصول برگزار گشت.

او گفت: شیره انگور از گذشته های دور با مردم منطقه پیوند داشته و در این فصل از سال با روش های بومی و محلی اقدام به تهیه شیره انگور می کردند.

مدیر میراث فرهنگی کاشمر گفت: چون شیره انگور به روش خاصی و با خاک مخصوصی تهیه می شود به همین دلیل در تلاش برای ثبت دانش بومی فرآوری شیره انگور هستیم، برگزاری سنت شیره انگور پزی همراه با آئین خاصی است.

او اظهار کرد: شیره انگور یک شیرینی بسیار سالم و مقوی است که خاصیت درمانی دارد و از این محصول شیرینی های مختلف دیگری تولید می شود و حتی به عنوان مربا مصرف می شود.

یوسفی افزود: با این خاصیت هایی که شیره انگور دارد می طلبید جشنواره شیره انگور پزی را برای اولین بار در شهرستان برگزار کنیم تا برای سال های بعد نهادینه شود.

او گفت: تلاش می شود شیره انگور کاشمر به عنوان محصولی ارگانیک و یک شیرینی بسیار سالم و مقوی به گردشگران معرفی شود و روش تهیه آن را به نسل جدید آموزش دهیم.

مدیر میراث فرهنگی کاشمر اظهار کرد: با برند شد یک رویداد گردشگری نه تنها تأثیر بسیاری در جذب گردشگر دارد، بلکه در کنار آن شادی و نشاط را به ارمغان می آورد.

او بابیان این که جشنواره شیره انگور پزی یکی از رویدادهایی بوده که در اطلس رویدادهای شهرستان به استان و تهران معرفی شده است، گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای همانند جوزریزان، برداشت بادام و... هستیم که همراهی جامعه محلی را می طلبد.

یوسفی در خاتمه از برگزاری 30 رویداد گردشگری تا خاتمه سال جاری خبر داد و افزود: تلاش شده جشنواره های مختلف دیگری مانند جشنواره ریواس، سمنوپزان و... را نهادینه کنیم و به عنوان رویدادهای گردشگری در اطلس رویدادها قرار دهیم.

منبع: میراث آریا

به "30 رویداد گردشگری در کاشمر برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 رویداد گردشگری در کاشمر برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید