7 انیمه پرانرژی که اگر تد لاسو را دوست داشتید باید ببینید

به گزارش وبلاگ بارسلونا، در این دنیای ناخوشایند که پر از خبرهای بد و برنامه های تلویزیونی آزاردهنده است، سریال کمدی تد لاسو مثل یک هوای تازه می ماند. این سریال داستان یک مربی فوتبال آمریکایی است که مربی یک تیم فوتبال انگلیسی در لندن می گردد. تد لاسو نگاه فوق العاده مثبتی دارد و داستان آدم های خوبی است که کوشش می نمایند زندگی خوبی داشته باشند. چنین داستان و تفکری خیلی شبیه زیرگونه ای در دنیای انیمه است که به آن برشی از زندگی می گویند. انیمه های برشی از زندگی معمولا داستان های ساده و نه چندان پیچیده ای دارند و تنها به ترسیم زندگی روزانه چند شخصیت دوست داشتنی می پردازند که کارهایی که دوست دارند را انجام می دهند. انیمه های برشی از زندگی آرامش بخش و ساده فهم هستند و می توانند بعد از یک روز سخت کاری، حسابی شما را سرحال بیاورند. به همین علت، در این مطلب به معرفی هفت انیمه برش زندگی می پردازیم که می توانید بعد از تد لاسو دیدن کنید.

7 انیمه پرانرژی که اگر تد لاسو را دوست داشتید باید ببینید

1. شیرینی و آذرخش (Sweetness and Lightning)

  • خالق: گیدو آماگاکوره
  • کارگردان: تارو ایواساکی
  • سال: 2016

کوهی اینوزوکا یک پدر مجرد و معلم مقطع دبیرستان است که هرکاری که ضروری است انجام می دهد تا مطمئن گردد سوموگی، دخترش، زندگی خوبی داشته باشد. اینوزوکا با وجود این که زندگی روزانه پرمشغله ای دارد، متوجه می گردد که جای یک چیز خالی است: آن قدر خودش را مشغول خرید و خوردن غذاهای فوری نموده که آشپزی یادش رفته است. یک بار کوتوری لیدا، یکی از دانش آموزان او، اینوزوکا و سوگومی را به یک مهمانی شام در رستوران خودشان دعوت می نماید. همان دعوت یک شبه به یک قرار همیشگی تبدیل می گردد و کاری می نماید که اینوزوکا و سوگومی در رستوران لیدا، آشپزی یاد بگیرند.

شیرینی و آذرخش یک انیمه بسیار بامزه است و حتی می تواند یک منبع آموزشی عالی برای یادگیری آشپزی باشد. کل داستان بی ریا و عالی است و جنبه های دوست داشتنی زیادی دارد: از دانش آموز دبیرستانی درگیر دوران بلوغ گرفته تا پدری که کوشش می نماید سرپرست خوبی برای دخترش باشد. کشمکش و بحران زیادی در این انیمه وجود ندارد، دیگر شدیدترین موردش این است که ممکن است یک استیک بسوزد یا پاستا خوب نپخته باشد! شیرینی و آذرخش را می توان یک انیمه گرم در نظر گرفت که به مقدار یک کاسه نودل مرغ، آرامش بخش است.

2. تاناکا-کون همواره بی حال است (Tanaka-kun Is Always Listless)

  • خالق: نوزومی یودا
  • کارگردان: شینیا کاواتسورا
  • سال: 2016

داستان های زیادی هستند که روی یک شخصیت با یک خواسته یا میل معین تمرکز می نمایند. تاناکا هم فقط یک چیز می خواهد: یک زندگی راحت مملو از آسایش و راحتی. این دانش آموز دبیرستانی به حدی آرامش طلب است که حتی صرف مطرح کردن خواسته اش هم شاید او را نگران کند. تاناکا هرجا و مکانی گیرش بیاید استراحت می نماید، همواره هم گروهی از دوستانش از جمله اوتا همواره وابسته و میانو فوق العاده فعال، دورش جمع می شوند.

آرامش بخش، برترین واژه برای توصیف این انیمه است. خلق و خوی آرام و بی حاشیه تاناکا همانند آب داغی است که وارد چایی می گردد، از روی صحنه به فکر مخاطب می رسد و او را هم مثل تاناکا به آرامش می رساند. این شخصیت معتدل طوری است که تقریبا بیشتر وقت ها کسی او را نمی بیند، همین باعث می گردد فضا برای خودنمایی کلی شخصیت مکمل عالی باز گردد. بی حالی او باعث می گردد انرژی فزاینده بقیه شخصیت ها دیده گردد. این تضاد در شور و شخصیت نه تنها باعث درگیرنماینده بودن شخصیت ها می گردد، بلکه بعلاوه یک کمدی عالی به وجود می آورد و باعث می گردد شاهد یکی از دوست داشتنی ترین انیمه های عمرتان باشید.

3. خدمتکار اژدهای خانم کوبایاشی (Miss Kobayashis Dragon Maid)

  • خالق: کولکیوسینیا
  • کارگردان: یاسوهیرو تاکه موتو
  • سال: 2017

کوبایاشی که یک برنامه نویس است، یک شب در شهر مست می نماید و در جنگل قدم می زند، آن جا یک اژدهای زخمی می بیند. بعد از جراحی اژدها که تورو نام دارد، او کمی از ساکی خود به او می دهد، آن ها آن شب را مست با هم می گذرانند. صبح روز بعد که کوبایاشی بیدار می گردد، فکر می نماید اتفاق دیشب تنها یکی از عوارض مستی اش بوده و اصلا واقعی نبوده است، ولی تا به خودش می آید می بیند تورو جلوی در خانه اش خوابیده است. تورو حالا به یک انسان تبدیل شده و تنها یک وظیفه دارد: کاری کند کوبایاشی عاشقش گردد!

خدمتکار اژدهای خانم کوبایاشی یک پیش فرض ساده انتخاب نموده و همان را به یک کمدی عالی تبدیل نموده است. کم کم اژدهایان دیگری از یک بعد فانتزی دیگر وارد زمین می شوند و کوبایاشی متوجه می گردد زندگی معمولی اش با این انسان های عجیب و غیرعادی که همه در پی جذب او هستند، متحول شده است. بخش عمده ای از شوخی های این انیمه، از شرایط ناگواری پیش می آید که اژدهایان به وجود می آورند، ولی جدا از این ها، این انیمه داستان و شخصیت های مجذوب کنندهی دارد و ارتباط بسیار قوی بین این همه شخصیت عجیب و غریب ایجاد می نماید.

4. مونونوکه آن عبوس (The Morose Mononokean)

  • خالق: کیری وازاوا
  • کارگردان: آکیرا ایواناگا، ایتسورو کاوازاکی
  • سال: 2016

مونونوکه آن عبوس داستان یک دانش آموز دبیرستانی به نام هانائه آشیا است که متوجه می گردد یک روح سنتی ژاپنی به نام یوکای او را تسخیر نموده است، این اتفاق در همان هفته اول مدرسه رخ می دهد و او مریض می گردد. او یکی از همکلاسی هایش را می بیند، شخصی عبوس به نام هارویتسوکی آبنو که به نظر می آید در بیرون کشیدن روح یوکای از بدن تخصص زیادی دارد. البته این کار قیمت سنگینی دارد و آشیا قادر به پرداخت آن نیست. او برای جبران کار آبنو، تصمیم می گیرد به او در انجام وظیفه اش یاری کند: آبنو می خواهد به یوکای های گم شده که برخی هایشان هم خطرناک هستند، یاری کند به خانه خود برگردند.

در این لیست، این انیمه از بقیه دراماتیک تر است، کلی شخصیت مجذوب کننده مختلف رو می نماید و پیوسته ارواح مختلفی معرفی می نماید، نقطه اوج داستان جایی است که خانواده آشیا هم وارد این مخصمه می شوند و قدرت های سیاسی دنیا یوکای ها هم به کار گرفته می گردد. ولی با وجود این همه تنش، هنوز با یک انیمه حال خوب کن طرف هستیم. خوش بینی آشیا در نقطه مقابل ذات عبوس همکارش قرار گرفته است و باعث می گردد او با هر یوکایی که می بیند رفیق گردد، حتی آن هایی که کمی خطرناک تر از بقیه هستند.

5. ووتاکوی: عشق برای اوتاکو سخت است (Wotakoi: Love Is Hard for Otaku)

  • خالق: فوجیتا
  • کارگردان: یوشیماسا هیرایکی
  • سال: 2018

عشق برای اوتاکو سخت است از این نظر با دیگر انیمه های این لیست فرق دارد که به جای چند دانش آموز دبیرستانی، روی چند انسان بزرگسال در محل کار تمرکز نموده است. این انیمه داستان نارومی و هیروتاکا است، دو همکلاسی قدیمی که بعدا در یک شرکت با هم همکار می شوند. این دو با هم قرار می گذارند و خیلی زود متوجه می شوند که هردو اوتاکوی دو آتشه هستند (در ژاپن، اوتاکو به افرادی گفته می گردد که علاقه شدیدی به انیمه، مانگا یا بازی های ویدئویی دارند). هیچ کدام از این دو نفر خیلی اجتماعی نیستند، به همین علت رابطه ی شان پر از اتفاق های ناگوار و بامزه است.

این انیمه یک کمدی رمانتیک عالی است و با تمرکز روی رابطه دو انسان بالغ (به جای عشق های دوران دبیرستان)، خودش را از انیمه های مشابه متمایز می نماید. این تمایز شاید لزوما از نظر داستانی خیلی به چشم نیاید، ولی مشکلاتی که این زوج با آن ها روبرو می شوند، از مدیریت شغل و رابطه خود گرفته تا زندگی اجتماعی نه چندان راحتی که هردو تجربه می نمایند، در دنیای انیمه ها کاملا بدیع و تازه است. در انتها هر روز، این زوج متوجه می شوند که عاشقانه هم دیگر را دوست دارند و ارتباط محکمی با هم می سازند و کوشش می نمایند حامی خوبی برای هم دیگر باشند.

6. کاگویا-ساما: عشق جنگ است (Kaguya-Sama: Love Is War)

  • خالق: آکا آکاساکا
  • کارگردان: شینیچی اوماتا
  • سال: 2019

در یک دبیرستان خصوصی که مخصوص دانش آموزان ممتاز است، دو دانش آموز بسیار محبوب همواره به مدیر و معاون مدرسه مشاوره می دهند. این دو از نظر درس و رفتار، مایه افتخار مدرسه هستند، هردو هم در زمینه عشق به شدت بی تجربه هستند. با این وجود، این دو به شدت عاشق هم هستند، ولی هیچ وقت آن را مطرح نمی نمایند، تنها تصور می نمایند که طرف مقابل هم به همین مقدار عاشق است. میوکی و کاگویا در طول این انیمه با هم زیاد دست وپنجه نرم می نمایند، پیوسته سعی می نمایند شرایطی را به وجود بیاورند که طرف مقابل مجبور به اعتراف به عشق خود گردد، و پیوسته منظور خود را پنهان می نمایند.

عشق جنگ است یک انیمه فوق العاده است که با تماشایش کلی خوش می گذرد. کاگویا و میوکی پیوسته نقشه های دیوانه وارتری می کشند و سعی می نمایند دیگری را مجبور به اعتراف نمایند، اغلب هم رقابت شان برابر پیش می رود. نبردهای پیوسته آن ها مملو از شوخی های مسخره است. ولی تنها این دو نفر شخصیت های مجذوب کننده این انیمه نیستند. شورای دانش آموزی مدرسه کلی شخصیت بامزه و مجذوب کننده دیگر هم دارد. ایشیگامی یو و چیکا فوجیوارا خودشان کلی مجذوب کنندهیت این انیمه را افزایش می دهند و به داستانی که می توانست یک عشق پرهیجان معمولی باشد، کلی کمدی اضافه می نمایند.

7. جایی فراتر از گیتی (A Place Further Than The Universe)

  • خالق: یوریموی
  • کارگردان: آتسوکو ایشیزوکا
  • سال: 2018

نوجوانی یکی از باارزش ترین موهبت هایی است که زندگی در اختیار ما قرار می دهد. ماری تاماکی، دانش آموز دبیرستانی، یک روز صبح بیدار می گردد و متوجه می گردد بخش عمده ای از نوجوانی خودش را هدر داده است. او تصمیم می گیرد از این به بعد مشغول ماجراجویی باشد، در همین حین یک پاکت پول می بیند که حاوی یک میلیون ین پول است. این پاکت مال یکی از همکلاسی هایش به نام شیراسه کوبوچیزاوا است، او سال ها مشغول پس انداز این پول بوده است تا بتواند به قطب جنوب برود، درست مثل مادرش که وقتی شیراسه کوچک بود، به آن جا رفت و گم شد. ماری عاشق نقشه شیراسه می گردد و به این نتیجه می رسد که این همان ماجراجویی است که با یاری آن می تواند نهایت بهره را از نوجوانی ببرد.

جایی فراتر از گیتی یک انیمه استثنائی برای هرکسی است که همواره رویای ماجراجویی در سر داشته، یا هر کسی که احساس می نماید کل عمرش در شهر زادگاهش گیر افتاده است. کم تر سریالی را می توان پیدا کرد که بتواند با این قدرت این میل به رفتن ما را به تصویر بکشد. شخصیت های مونث اصلی این انیمه تا دورترین نقاط دنیا سفر می نمایند و رس زندگی را بیرون می کشند. ماکی ساده، هیناتای با تجربه و یوزوکی خجالتی دیگر اعضاء این تیم دوست داشتنی هستند. شور و حس ماجراجویی جاری در این سریال مسری است، باعث می گردد شما هم بخواهید همین الان از خانه بیرون بزنید و هرطوری شده یک ماجراجویی را شروع کنید، حتی اگر این ماجراجویی این باشد که این بار از یک راستا دیگر به خانه خودتان برگردید.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 انیمه پرانرژی که اگر تد لاسو را دوست داشتید باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 انیمه پرانرژی که اگر تد لاسو را دوست داشتید باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید