شروع جذب دانشجوی بین الملل در دانشگاه صنعتی قم از مهرماه 1400 خبرنگاران

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: جذب دانشجوی بین المللی در این دانشگاه از مهرماه سال 1400 شروع می گردد.

شروع جذب دانشجوی بین الملل در دانشگاه صنعتی قم از مهرماه 1400 خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بارسلونا، جلال رضائی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در مورد اخذ مجوز جذب دانشجوی بین الملل گفت: برای جذب دانشجوی بین الملل، یکسری شاخصه هایی معین شده که شامل استاندارد بودن فضای آموزشی، ورزشی، رفاهی، تفریحی و فضای سبز از لحاظ کمی و کیفی است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم اضافه کرد: همچنین باید اساتید و اعضای هیئت علمی نیز به لحاظ کمی و کیفی مورد تائید باشند و سامانه ها و کیفیت و در دسترس بودن آن به خوبی احراز گردد.

رضائی نور اعلام کرد: اواخر سال 97 در بازدید وزارت علوم، ایراداتی به شرایط عمرانی و فضای دانشگاهی گرفته شد که بخش زیادی از این ایرادات را برطرف کردیم. در سال 98 هم در بازدید مجدد، ایراداتی به مباحث مرتبط به فضای ورزشی و تعداد اساتید و اعضای هیئت علمی گرفته شد که آن را ارتقاء دادیم و 17 نفر عضو جدید هیئت علمی نخبه جذب کردیم. در سال 99 مجدد درخواست بازنگری کردیم که با توجه به اخذ استاندارد های لازم، مجوز جذب دانشجوی بین المللی اعطا شد.

وی توضیح داد: با توجه به کسب مجوز های لازم در سال گذشته، جذب دانشجوی بین المللی توسط دانشگاه صنعتی قم از مهرماه سال 1400 آغاز می گردد.

رضائی نور گفت: تبلیغات را در جهت جذب دانشجوی بین المللی آغاز نموده ایم و با توجه به تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی در قم و صندلی این شهر در عرصه بین الملل، ظرفیت خوبی در جذب دانشجوی بین المللی دیده می گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز سایت دانشگاه صنعتی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی فعال است و تبلیغاتی به صورت تیزر و کلیپ جهت معرفی دانشگاه در سطح بین الملل در حال فراوری و بارگذاری است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم اعلام کرد: با توجه به شرایط کرونا و توسعه زیرساخت های فضای مجازی، هزینه سرویس ها و خدمات آموزشی در جذب دانشجوی بین المللی نیز کمتر است و این امر فرصت خوبی در جهت تحصیل در رشته های مختلف در سطح بین الملل به شمار می رود.

وی مطرح نمود: دانشگاه صنعتی قم در سال 1387 با دو رشته مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع آغاز به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو درهشت رشته کارشناسی و 16 رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل اند و 64 عضو هیئت علمی نیز در دانشگاه فعال هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: از سال 97 تا به امروز 30 درصد به تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم اضافه نموده شده و تا شهریور 1400 نیز 10 نفر عضو هیئت علمی دیگر جذب می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شروع جذب دانشجوی بین الملل در دانشگاه صنعتی قم از مهرماه 1400 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع جذب دانشجوی بین الملل در دانشگاه صنعتی قم از مهرماه 1400 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید