آلمادوشن؛ تلفیقی از طبیعت و تاریخ

به گزارش وبلاگ بارسلونا، آلمادوشن از مکان های تاریخی خراسان شمالی است که در منطقه غلامان شهرستان راز و جرگلان واقع شده است.

آلمادوشن؛ تلفیقی از طبیعت و تاریخ به گزارش وبلاگ بارسلونا، آلما به زبان ترکمنی به معنای سیب و دوشن به معنای افتادن است، اضافه نمود: این مکان تاریخی همانند قلعه ای می ماند که وقتی در آن محل قرار می گیرید؛ به همه قسمت های پایین دستی اشراف پیدا خواهید کرد.

ارگ یا دژ باستانی آلما دوشن در بلندترین بخش کوهی بلند و استوانه ای شکل و منفرد قرار گرفته است، سطح این کوه نسبتا مسطح است. طول شمالی- جنوبی قلعه حدود 500 متر و عرض شرقی-غربی آن بیش از 100 متر است.

آثار و بقایای معماری و آوار و توده های سنگ در جای جای سطح این کوه به چشم می خورد، آوارهایی که هر کدام بقایای یک بنای عظیم بوده است.

در جنوبی ترین سطح این کوه به چشم می خورد و در نزدیکی لبه پرتگاهی آن بقایای یک بنای مستطیل شکل بزرگ وجود دارد که به نظر می رسد مهمترین ساختمان این قلعه است.

نام این دژ برگرفته از روستای آلمادوشن (نزدیک ترین روستا به آن) است. رگ آلمادوشن دژی نظامی است که به دوران اشکانی تا قرون میانه اسلامی یعنی قرن شش و هفتم هجری تعلق داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آلمادوشن؛ تلفیقی از طبیعت و تاریخ" امتیاز دهید

1 کاربر به "آلمادوشن؛ تلفیقی از طبیعت و تاریخ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمادوشن؛ تلفیقی از طبیعت و تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید