ابراز نگرانی علوم پزشکی از هرس نشدن درختان کنوکارپوس در اهواز

به گزارش وبلاگ بارسلونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بعضی در شهرداری اهواز اعتقادی به هرس درختان کنوکارپوس ندارند، اما باید سلامتی مردم را اولویت قرار دهند.

ابراز نگرانی علوم پزشکی از هرس نشدن درختان کنوکارپوس در اهواز

به گزارش گروه استان های وبلاگ بارسلونا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ارزیابی های میدانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نشان می دهد هرس درختان کنوکارپوس کمتر از 30 درصد است.

او اضافه کرد: گرده این گیاه همراه ذرات ریز آلاینده های نفتی در زمان نخستین بارندگی پاییز موجب بروز حملات تنفسی می گردد که در این خصوص به وسیله شورای سلامت استان خوزستان کاهش فعالیت فلر های نفتی در اطراف اهواز را پیگیری نموده ایم باید با وارد کردن فشار بر مجموعه نفت، گازسوزی فلر ها کمتر گردد که این کار در حال اجرا است.

ابول نژادیان اعلام کرد: گرده افشانی گیاه کنوکارپوس در اردیبهشت ماه و آبان ماه رخ می دهد، اما گرده افشانی فصل پاییز، آلرژی زایی بیشتری دارد و احتیاج به هرس آن است، اما بعضی دوستان در شهرداری اهواز اعتقادی به هرس درختان کنوکارپوس ندارند در حالیکه شورای سلامت بر اساس مستندات علمی، این مصوبه را داشته و شهرداری ها ملزم به اجرای مصوبه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی بابت بروز حملات تنفسی در پی نخستین بارندگی پاییز، گفت: بر اساس مصوبه شورای سلامت خوزستان مقرر بود که شهرداری ها هرس درختان کنوکارپوسی که به گل دهی رسیده اند را تا قبل از آبان ماه انجام دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد صلاحیت دار باید در این زمینه اعلام نظر نمایند؛ اینکه هر معاون اداره کلی مستندات را زیر سوال ببرد، جای نگرانی دارد. کسی که باور قلبی ندارد که کنوکارپوس یکی از دلایل بروز حملات تنفسی پس از نخستین بارندگی پاییزه است احتمالا در اجرای این مصوبه تعلل خواهد نمود.

فرهاد ابول نژادیان توضیح داد: ما نگفته ایم که تنها علت این عارضه گرده افشانی کنوکارپوس است و این مساله را به عنوان یکی از دلایل اصلی می دانیم و نقش آلاینده های هوا در عارضه تنگی نفی پاییزی را نیز قبول داریم، بنابراین ترکیب گرده افشانی کنوکارپوس و آلایندگی هوا موجب بروز این اتفاق می گردد.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ابراز نگرانی علوم پزشکی از هرس نشدن درختان کنوکارپوس در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی علوم پزشکی از هرس نشدن درختان کنوکارپوس در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید