اعلام بی طرفی قبایل الوادی در جنگ یمن

به گزارش وبلاگ بارسلونا، قبایل عبیده در شهر الوادی اعلام کردند، به هیچ کسی اجازه ایجاد استحکامات نظامی در این شهر را نخواهند داد و بیطرف خواهند بود.

اعلام بی طرفی قبایل الوادی در جنگ یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بارسلونا، یحیی سریع سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن اخیرا گفت، تسلط این نیرو ها بر شهر های استان مأرب کامل شده و تنها دو شهر مأرب و الوادی به جای مانده است.

بر اساس گزارش الخبر الیمنی، با پیشروی نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت الوادی و رسیدن آن ها به ورودی جنوبی این شهر و محاصره آن از سه جهت، قبایل عبیده با صدور بیانیه ای گفتند، در نبرد میان نیرو های صنعاء و نیرو های وابسته به ائتلاف سعودی و حزب اصلاح بیطرف هستند.

در این بیانیه آمده، به هیچ طرفی اجازه نخواهند داد شهر، منازل و مزارعشان را به میدان جنگ تبدیل کند، با نیرو های صنعاء مقابله نخواهد کرد و به بیطرفی پایبند خواهد بود.

قبایل عبیده تأکید کردند، هر طرفی که سعی کند شهر الوادی را به سمت جنگ بکشاند دشمن است و اجازه ایجاد استحکامات نظامی را نخواهند داد.

در ادامه گزارش مذکور آمده، این بیانیه کودتای علیه حزب اصلاح وابسته به دولت مستعفی یمن است که کوشش داشت با ایجاد پایگاه ها و استحکامات نظامی در الوادی، با پیشروی نیرو های صنعاء مقابله کند.

این بیانیه پس از آن صادر می گردد که اخیرا قبایل العبدیه به صنعاء رفتند و با عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله ملاقات کردند. قبایل العبدیه به دیگر قبایل مأرب توصیه کردند سلاح را کنار بگذارند و به صفوف صنعاء بپیوندند.

نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن اخیرا پس از درگیری شدید با نیرو های دولت مستعفی یمن بر پادگان ام الریش در نزدیکی یکی از ورودی های شهر مارب مسلط شدند که پیشرفت چشمگیری در این نبرد است.

منابع نظامی می گویند که نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات شدیدی را به پادگان ام الریش، مقر یگان 117 پیاده نظامی واقع در شمال جبهه ملعاء در شهر الجوبه، داشتند که در نتیجه آن با عقب نشینی نیرو های دولت مستعفی یمن از این پادگان که آخرین پایگاه این نیرو ها در جنوب استان مارب است، توانستند پادگان را به تسلط خود درآورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعلام بی طرفی قبایل الوادی در جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بی طرفی قبایل الوادی در جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید