اقدامات حفاظتی در 7 اثر تاریخی استان مرکزی انجام شد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، معاون میراثفرهنگی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان مرکزی از انجام اقدامات حفاظتی در هفت اثر تاریخی این استان خبر داد.

اقدامات حفاظتی در 7 اثر تاریخی استان مرکزی انجام شد

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محسن کریمی، امروز شنبه 16 آذر 98 با اعلام این خبر افزود: 5میلیارد ریال اعتبار برای مرمت هفت اثر تاریخی در این استان، در دو ماه اخیر هزینه شده است.

او، این بناها و محوطه ها را شامل امامزاده فضل و یحیی محلات، تپه سرسختی شازند، محوطه تاریخی ذلف آباد، مجموعه تاریخی بازار اراک، خانه حاج آقا محسن اراکی و درمانگاه دهنو خنداب بیان نمود.

کریمی افزود: سازه های قدیمی به دلیل مصالحی که در آن ها استفاده شده در معرض خطر هستند و باید تدابیر لازم برای استحکام آن ها و کاهش خسارت های ناشی از بارندگی انجام شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با توجه به این که سقف و بام آثار تاریخی در فصل بارش همواره در معرض خطر و آسیب قرار گرفته است، فعالیت های حفاظتی در این بخش انجام می شود.

کریمی افزود: با توجه به تعدد و گستردگی محوطه ها و بناهای تاریخی در استان مرکزی و ضرورت تخصیص اعتبار کلان برای مرمت آثار به خصوص در خارج از شهرها، موارد اضطراری و در خطر تخریب در اولویت حفاظت قرار دارند.

او ادامه داد: در زمان حاضر برخی بناهای تاریخی مانند آب انبارها، کاروانسراها و دیگر ابنیه در خارج از شهرها قرار دارند و متولی خاصی برای نگهداری از این آثار نیست که برای رفع این مشکل می توان با واگذاری بناهای مذکور به مدت معلوم و بر اساس قانون به بخش خصوصی، آن ها را مرمت و حفاظت کرد.

منبع: میراث آریا

به "اقدامات حفاظتی در 7 اثر تاریخی استان مرکزی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات حفاظتی در 7 اثر تاریخی استان مرکزی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید