با مشکل تامین زمین در لرستان روبرو هستیم

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرنگاران/لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: بازآفرینی شهری، سکونتگاه های غیررسمی و بخش خودمالکی یکی از مزیت های فراوری مسکن هستند.

با مشکل تامین زمین در لرستان روبرو هستیم

وحید کرم الهی در گفت وگو با وبلاگ بارسلونا، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جهش مسکن، فعالیت هایی برای فراوری مسکن براساس برنامه های دولت، در لرستان آغاز شده است.

وی گفت: در بخش های مختلف، فعالیت های خوبی در حال اجرا است.

کرم الهی یکی از مسائل فراروی اداره کل راه و شهرسازی استان و مجموعه دست اندرکاران فراوری مسکن را موضوع تامین زمین مطرح نمود و با بیان اینکه تمام تلاشمان بر این است که زمین مورد احتیاج این طرح را تامین کنیم، توضیح داد: یکی از ظرفیت های خوبی که مدنظر بوده این است که به علت مسائلی که در تامین زمین در لرستان وجود دارد قسمت مهمی از تلاشمان را روی بخش بازآفرینی شهری، سکونتگاه های غیررسمی و بخش خودمالکی متمرکز کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در بخش خود مالکی مزیت های خوبی وجود دارد که یکی از این مزیت ها وجود زیرساخت هایی نظیر آب، برق، معابر عمومی و ... است.

کرم الهی اعلام کرد: تمرکز بر سکونتگاه های غیررسمی، بافت های فرسوده و خودمالکی بخش خوبی برای فراوری مسکن به شمار میرود.

وی اعلام کرد: با مدیریت شعب بانک مسکن و مدیرعامل بنیاد مسکن استان، شهردار و رئیس شورای شهر خرم آباد و نماینده دفاتر تسهیل گری استان جلسه ای تشکیل شد، مطرح نمود: در این جلسه مسائل محلات بازآفرینی را آنالیز کردیم و بازنگری و کنکاشی در شیوه نامه هایی که ابلاغ شده انجام و برای دریافت تسهیلات مسکن، جزئیات آن به وسیله بانک مسکن استان اعلام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در شهر خرم آباد 350 میلیون تومان و در سایر شهرها استان 300 میلیون تومان و برای دهک های یک، دو و سه و کم عایدی، تسهیلات به صورت یارانه پرداخت خواهد شد.

کرم الهی اضافه کرد: شورای شهر تخفیفاتی را برای عوارض و پروانه ساختمان، اعمال خواهند کرد؛ بعلاوه اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سازمان نظام مهندسی لرستان تخفیفاتی را برای یاری به این محلات، بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی اعمال خواهد نمود تا اقدامات خوبی در فراوری مسکن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با مشکل تامین زمین در لرستان روبرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مشکل تامین زمین در لرستان روبرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید