برترین نویسنده های دنیا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، آیا می دانید برترین نویسندگان دنیا چه کسانی هستند ؟ شما برای انتخاب کتاب چه معیاری دارید ؟ شما بر چه اساسی کتاب می خرید؟

برترین نویسنده های دنیا

بهترین معیار برای انتخاب کتاب مناسب در رده اول انتخاب نویسنده خوب است. ما 5نفر از برترین نویسنده های جهان را به شما معرفی می کنیم تا با دیدگاهی بهتر کتاب های خود را انتخاب کنید. این نویسندگان با تکیه بر استعداد و نبوغ خود آثار ماندگاری را منتشر نموده اند.

برترین نویسنده های جهان :

1)ویلیام شکسپیر، بهترین نویسنده تاریخ :

شکسپیر در 26 آوریل 1564 در شهر ایوان انگلستان به جهان آمد. او غزل سرا، نمایشنامه نویس و شاعر است. شکسپیر بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ ادبیات انگلیس است. در زمان حیات او را سخن سرای آون نامیده بودند که 39 نمایشنامه، 145 غزل واره و دو قصیده بلند از او باقی مانده است به همین دلیل به او پرکارترین نویسنده قرن 16 لقب داده اند.

نمایشنامه های شکسپیر به دو دسته تقسیم می شوند :

تراژدی و کمدی

نمایشنامه های تراژدی از جمله : اوتللو، هنری ششم، شاه لیر، کوریوانوس، رومئو و ژولیت، هملت، جولیوس سزار، آنتونی و کلئوپاترا و مبکث می باشند.

نمایشنامه های کمدی : حکایت زمستان، درد بی فایده عشق، رام کردن زن سرکش، شب دوازدهم، رویای شب نیمه تابستان، تاجر ونیزی، دو نجیب زاده ورونایی، کمدی اشتباهات و هیاهوی بسیار برای هیچ.

شکسپیر با خلق آثار هنری توانسته به محبوبیت جهانی برسد. تنها نویسنده انگلیسی زبان است که آثارش به همه زبان های جهان ترجمه شده است.

2) گوته :

یوهان ولفگانگ گوته در 28 ماه اوت سال 1749 در فرانکفورت به دنیا آمد. او در رمان نویسی، نقاشی، شعر، فلسفه، دارم نویسی و حتی سیاست مهارت داشت.

گوته یکی از افراد برجسته در ادبیات جهان است و ایشان را یکی از افراد پیشگام در جریان رمانتیسم می دانند.

اولین اثر او(رنج های ورتر جوان) نام دارد که در سال 1774 منتشر شد و پر فروش ترین کتاب جهان شد. این کتاب به بیش تر از ده زبان جهان ترجمه شده است.

در ایران هم توسط فریده مهدوی دامغانی ترجمه شده است.

از آثار دیگر او می توان به فاوست، دیوان غربی شرقی، خویشاوندی اختیاری اشاره نمود.

نکته جالب اینجاست که پس از انتشار نمایشنامه فاوست بسیاری از افراد گوته را ویلیام شکسپیر، فرانکفورت نامیدند.

3) ویکتور هوگو :

ویکتور ماری هوگو در 26 فوریه سال 1802 در فرانسه به دنیا آمد. او اولین اثرش را در سال 1822 منتشر کرد که مجموعه ای از اشعار بود و پس از آن نوشتن را آغاز کرد.

اولین نمایشنامه خود را به نام کرامول در 25 سالگی منتشر کرد و در سال 1829 رمان واپسین روز یک محکوم را منتشر کرد که از معروف ترین آثار هوگو به شمار می رود و در ایران توسط محمد قاضی و بنفشه فریس آبادی در دو نسخه جدا ترجمه شده است.

از دیگر آثار او می توان به بینوایان، کلود ولگرد، کارگران دریا نام برد.

4) سیدنی شلدون :

سیدنی شلدون زاده 11 فوریه 1917 رمان نویس معروف آمریکایی بود.

او علاوه بر رمان نویسی، 30 فیلمنامه، 250 فیلمنامه تلوزیونی و 10 نمایشنامه نوشت. او قبل از این که رمان نویس گردد نمایشنامه ها و فیلمنامه هایی نوشت که جایزه اسکار بهترین فیلمنامه نویسی و جایزه نمایشنامه نویسی تونی شد.

اولین رمان او به نام عریان چهره نام دارد که در سال 1969 منتشر شد و با چاپ این کتاب او جایزه ادگار الن پو را دریافت کرد.

دومین رمان او آن سوی نیمه شب است که در سال 1973 منتشر شد و این کتاب در آن موقع در صدر لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز نهاده شد.

5) جین آستین، نویسنده زن پیروز در جهان :

جین آستین در تاریخ 16 دسامبر 1775 در استیونتون همپیشیر انگلستان به دنیا آمد. او در زمان خود محبوبیت زیادی نداشت اما با انتشار رمان های عاشقانه اش در سال 1869 محبوبیت یافت و در قرن 21 به اوج خودش رسید.

او در سال 1790 در دوران نوجوانی اش آغاز به نوشتن رمان کرد و رمان عشق و دوستی را نوشت و سال بعد تاریخچه انگلستان را نوشت.

از دیگر آثار او می توان غرور و تعصب، منسفیلد پارک، عقل و احساس، اما، اغوا، نورثنگر ابی نام دارد.

برای خرید کتاب می توانید به وبسایت بانک کتاب تلکتاب مراجعه نمایید و کتاب های مذکور را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

منبع: توریسم آنلاین

به "برترین نویسنده های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین نویسنده های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید