بررسی نامه هیأت تطبیق در خصوص بودجه شهرداری تبریز، رسیدگی سریع به شرایط آسفالت

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تبریز با حضور رییس، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری تبریز در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.

بررسی نامه هیأت تطبیق در خصوص بودجه شهرداری تبریز، رسیدگی سریع به شرایط آسفالت

رسول برگی در ابتدای این جلسه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در سخنان خود شعار سال را تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامیدند که ما نیز طبق فرمایش ایشان، در این وادی سعی خواهیم کرد گام های مثمر ثمری برداریم.

وی در خصوص مسائل برخی از پارکینگ ها اعلام نمود: متاسفانه برخی از پارکینگ ها به نصف قیمت به پیمانکاران واگذار شده مثلا پارکینگ تربیت که قبلا به 61 میلیون اجاره داده شده بود الان این رقم بالای 100 میلیون شده است.

وی گفت: ما نمی دانیم مبنای این مزایدات چگونه بوده که برخی مدیران در این راستا احیانا به ساخت و پاخت می پردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه دست های پشت پرده اجازه نمی دهند پارکینگ ها در اختیار سازمان ها قرار گیرد، افزود: شرکت توسعه و عمران در پارکینگ مشروطه شبانه ساخت و سازهایی را انجام داده که در این اواخر نامه و مستنداتی در این باره نوشته شده است و ما نیز به سرپرست شهرداری تذکر می دهیم در این خصوص وارد عمل شده و همچنین حراست و بازرسی نیز موضوع را جویا شوند تا آخر فرودین ماه مشکل موجود را حل و رفع گردد.

وی افزود: اگر بررسی و اقدامات لازم به صورت جدی در خصوص تخلفات موجود در پارکینگ ها انجام نگیرد، بدون توجه به عواقب آن، از همین جا پشت پرده تخلفات را افشاگری خواهم کرد.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیرا در خصوص شرایط اسفناک آسفالت شهر نامه ای ارسال کرده بودم که پیشنهادم این است در این خصوص راستا اتوبوس های تندرو بتن ریزی گردد تا مستحکم سازی صورت گیرد چراکه شرایط آسفالت راستا بی آرتی فاجعه بار است و نقدها از سوی مردم در این خصوص هم به جا است.

وی در خصوص بازسازی عمارت ساعت نیز اعلام نمود: در خصوص مستحکم سازی این بنا نیز از شهرداری خواستاریم اقدامات لازم را اتخاذ کند و عاجلانه عمل کند.

برگی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در خصوص تخلیه اتاق های اعضای شورای از عمارت ساعت هم چون فعلا در این خصوص تصمیم جمعی گرفته نشده و مکانی مد نظر نیست و جلسه ای ترتیب خواهیم داد تا نسبت به این مهم اقداماتی اتخاذ کنیم.

در ادامه این جلسه نامه فرمانداری در خصوص بندهای یک و دو بودجه سال 1401 شهرداری تبریز بررسی شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: باید توضیحات لازم را به هأیت تطبیق و فرمانداری ارائه دهیم چرا که از نظر ما افزایش بودجه منطقی است و هیچکس در تورم 40 درصدی شکی ندارد.

علی نوای باغبان ادامه داد: ما اگر بر پایه بودجه سال گذشته عمل می کردیم، صد در صد با مشکل روبرو می شدیم و از آنجایی که درآمدها کاملا واقعی و بخش اعظمی از بودجه برای پروژه های عمرانی است، باید توضیحات را به فرمانداری ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه نمی گردد به شاکله بودجه دست زد، گفت: اگر توضیحات کافی و جامع در این خصوص به فرمانداری ارائه داده گردد، فرمانداری هم متقاعد خواهد شد تا از این موضوع رد گردد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: ما دقیقا شبیه بند یک را در بخشنامه سال 1401 شهرداری ها داریم که بهتر است به آن استناد گردد.

شهرام دبیری ادامه داد: ما در سال های گذشته در تبصره، وام و اوراق را می آوردیم و ردیف بودجه باز نمی کردیم که به تازگی وزارت کشور گفته که برای هر تبصره ای ردیف بودجه باز کنید و ما هم این کار را کردیم، پس بودجه شهرداری افزایش چشمگیری نداشته است.

وی در ادامه سخنان خود بیان نمود: پیشنهادم این است به بخشنامه وزارت کشور استناد کنیم و این بند را برای فرمانداری توضیح دهیم.

برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت؛ ما افزایشی در بودجه نداریم و فقط بندهایی که قبلا در تبصره می آمد را به صورت ردیف آوردیم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه گفت: موضوعی که وزارت کشور بر آن استناد کرده میانگین درآمد پنج سال گذشته بود، این توضیح به فرمانداری وظیفه را از ما ساقط نمی کند که درآمدها را واقعی ببینیم.

روح اله رشیدی ادامه داد: اگر استدلال کفایت کند موضوع حل می گردد و در هر حال ما باید درآمد را به صورت واقعی ببینیم تا شکل این موضوع مشکل نداشته باشد.

در نهایت مصوب شد تا در خصوص بند 1 بودجه1401 شورای شهر بر مصوبه خود اصرار کرده و با استناد به بخشنامه بودجه ای وزارت کشور توضیحات لازم را به هیئت تطبیق ارائه کند.

در ادامه این جلسه بندی در خصوص بودجه مرکز پژوهش های شورای اسلامی مطرح شد و در نهایتا مصوب گشت تا در قالب بودجه تحقیقاتی شهرداری تبریز ارائه و شهرداری موظف به اخذ شناسه برای این ردیف باشد.

دبیری، در این خصوص گفت: این موضوع را هم طبق سال گذشته که داشتیم، نوشته شده بود که بودجه این مرکز ذیل بودجه شورای شهر باشد ولی ظاهرا سال جاری مورد قبول واقع نشده است.

وی ادامه داد: دلیل عمده مخالف هیات تطبیق فرمانداری تخصیص بودجه سه میلیاردی به مرکز پژوهش های شورای شهر تبریز است که برای رفع این مشکل می توانیم بودجه مرکز پژوهش ها را به بودجه مرکز تحقیق و پژوهش های شهرداری اضافه کرده و شهرداری را مکلف کنیم این بودجه را در محل تعریف شده خود هزینه کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اعلام نمود: در این راستا جلسه ای در هیأت امنای مرکز پژوهش ها برگزار گشت و مقرر شد در ردیفی مستقل آورده گردد.

رشیدی ادامه داد: شهرداری باید مکلف به اخذ کد تخصیص برای مرکز پژوهش های شورای شهر گردد تا در سال های آینده هم چنین مسئله ای پیش نیاید.

وی یادآور شد: اگر موضوع اقناع کننده نیست باید یک راه دیگر بیابیم چراکه این موضوع بهتر است مرتفع گردد.

در ادامه این جلسه نامه فرمانداری در خصوص بودجه مصوبه شرکت بهره برداری و سازمان مترو و کشتارگاه صنعتی مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

دبیری در این رابطه اعلام نمود: از نظر قانونی ما ناچاریم طبق اساسنامه عمل کنیم اما خودمان حساس نیستیم و همان حمل و نقل ریلی که اساسنامه آن تصویب شده همان را اجرا کنیم و در خصوص کشتارگاه باید شهرداری شرکتی ایجاد کند و تا زمانیکه شرکتی نباشد نمی توان بودجه مستقیم به آن داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص بودجه کشتارگاه نیز باید تا زمانی که که شرکت تاسیس نشده، زیر نظر سازمان میادین بیاوریم و از شهرداری بخواهیم این شرکت را تا 6 ماه تاسیس کند.

نوای باغبان نیز اعلام نمود: ما باید بخشنامه وزارت کشور را به فرمانداری بگوییم تا اگر نظر فرمانداری تایید یا رد بخشنامه وزارت کشور است، بر اساس آن عمل کنیم.

وی افزود: برای ما نظر فرمانداری مهم است و خارج از دستورات ابلاغی نباید بودجه نوشته گردد.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما موضوع کشتارگاه را پیگیری خواهیم کرد تا در طول سال اجرایی گردد.

رشیدی هم در این راستا اعلام نمود: ما در موضوع ادغام شرکت بهره برداری و قطار شهری دخل و تصرفی نداشتیم و شاید در این راستا موضع نگارشی رخ داده است.

وی ادامه داد: اگر نامه هایی که فرمانداری به آن استناد کرده، به شورا آمده است به ما هم ارجاع داده گردد.

برگی هم در این خصوص بیان نمود: کشتارگاه یکی از پیروز ترین سازمان های شهرداری است که به خوبی پیش می رود و یکی از اقدامات خوب سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز، ایجاد فروشگاه های توزیع گوشت در برخی از منطقه ها تبریز برای عرضه گوشت به قیمت مناسب و دولتی است که انتظار می رود فروشگاه ها مشابه در منطقه ها کم برخوردار شهر نیز راه اندازی شوند.

گفتنی است در این جلسه تمامی موارد و ایرادات گرفته شده از سوی هیأت تطبیق مصوبات فرمانداری به بودجه سال 1401 شهرداری تبریز از طریق اعضای شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

شرایط عمرانی شهر نامطلوب است/ پیگیری و رفع موردی مسائل محلات کارگشا نخواهد بود

در ادامه این جلسه بابایی اقدم اظهار کرد: از رییس شورای اسلامی شهر تبریز بابت تذکر در خصوص آسفالت شهر قدردانی می کنم که این مهم یکی از ضروریات به شمار می رود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز بیان نمود: شرایط عمرانی شهر نامطلوب است و مردم از این بابت به شدت ناراضی و گله مند هستند و ضروری است در این راستا اقدامات اساسی اتخاذ گردد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: رفع و پیگیری موردی مسائل محلات، کارگشا نخواهد بود، امیدواریم کم کاری های سال گذشته مرتفع گردد.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود: از زحمات کارگران خدوم شهرداری در ایام تعطیلات نوروزی تشکر می کنیم و انتظار داریم مدیران شهری به فکر کارگران هم باشند چراکه در روزها و مناسبتی همچون عید نوروز خانواده این قشر زحمتکش هم می خواهند کنار هم باشند، برخی کارها را می توان قبل از تعطیلات هم انجام داد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در تعطیلات نوروز مهمان روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شورای شهرهای یزد و بوشهر بودم که آن ها بیشتر در این ایام اقداماتی در محور تاریخ و فرهنگ انجام داده بودند که ضروری است ما نیز در این راستا اقدامات بیش از پیشی را شاهد شویم.

بابایی اقدم یادآور شد: من و آقای زعفرانچیلر چند ماهی می گردد که دفاتر خود در عمارت ساعت را تعطیل کرده و به ساختمان شماره دو شهرداری رفته ایم از همکاران خواهشمندم به فکر این بنای تاریخی باشند تا این محل به عنوان موزه استفاده گردد.

موضوع ایمنی کار در شهرداری به صورت جدی پیگیری گردد

دبیری نیز بیان نمود: برای چندمین بار است که در شورای شهر تبریز بر موضوع ایمنی کار در مجموعه شهرداری تبریز تاکید کرده و متاسفانه هیچ تغییری در فرایند عملکرد شهرداری در این مورد را مشاهده نمی کنیم.

وی افزود: هیچگونه علایم هشدار دهنده در خصوص ایمنی کار در شهرداری وجود ندارد و کارگران شهرداری در این راستا بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تا کی باید شاهد فوت و جانباختن کارگران شهرداری به خاطر عدم رعایت ایمنی کار باشیم؟

وی اظهار کرد: پیشنهادم این است طرحی در این راستا ارائه شده و شهرداری را هم مجاب کنیم تا شش ماه آینده در این خصوص اقداماتی را عملیاتی کند.

اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر تذکراتی که در جلسه علنی می دهند، باشند

احد صادقی نیز در ادامه اظهار کرد: برخی از موضوعات با اهمیت را با پیگیری مکرر به خاتمه می رسانیم و برخی از موضوعات مسکوت می مانند.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود بیان نمود: نیاز است هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر تذکراتی که در جلسه علنی می دهند، باشند.سامانه جامع شفافیت مدیریت شهری شهرداری تبریز رونمایی گردد

سامانه شفافیت در صورت آماده بودن ارائه گردد

روح اله رشیدی نیز اظهار کرد: سامانه شفافیت که پیش از این در جلسات علنی مطرح شده، اگر آماده است رونمایی گردد تا ایرادات رفع گردد.

وی در ادامه سخنان خود اعلام نمود: بحث شهفرایندسپاری نیز پیگیری گردد چراکه این مهم می تواند جزو اقدامات مثبت در کارنامه شورای شهر باشد.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لایحه ساماندهی نیروی انسانی که قبلا بررسی و چکش کاری شده اگر آماده شده به شورای شهر نیز ارجاع داده گردد.

رشیدی یادآور شد: متن بودجه سال جاری نیز از سایت رسمی شهرداری و شورای شهر اطلاع رسانی گردد و همچنین طرح مدیریت تعارض منافع نیز اگر ابلاغ شده ساز و کار اجرایی اش تعریف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بررسی نامه هیأت تطبیق در خصوص بودجه شهرداری تبریز، رسیدگی سریع به شرایط آسفالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی نامه هیأت تطبیق در خصوص بودجه شهرداری تبریز، رسیدگی سریع به شرایط آسفالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید