بوستان لاله تهران

به گزارش وبلاگ بارسلونا، امروز سری به بوستان لاله زده ایم. جالب است بدانید که در حدود نیم قرن پیش، محل کنونی این پارک زیبا زمین رژه بوده است و در اختیار ارتش قرار داشته. پارک لاله در سال 1345 ساخته شد و بوستان فرح نام گرفت. بعد از انقلاب نام این بوستان به بوستان لاله تغییر پیدا کرد. شاید بتوان گفت که پارک لاله یکی از پر بازدید ترین بوستان های تهران است و نزدیکی این پارک به میدان انقلاب، دانشگاه تهران و موزه هنرهای معاصر باعث این ازدحام جمعیت شده.

بوستان لاله تهران

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

خب بهتر است به سراغ امکانات این پارک دیدنی برویم. وسایل ورزشی، زمین بازی بچه ها، فضای بازی، آبنما، راستا دوچرخه سواری، زمین چمن مصنوعی و کانون پرورش فکری تنها بخشی از امکانات این پارک هستند.

از هر چه بگذریم سخن ورزش خوش تر است! پارک لاله هم مانند بیشتر بوستان ها از امکانات ورزشی بی نصیب نمانده است. وسایل ورزشی استانداردی که در تعداد زیادی از بوستان های تهران نصب شده اند هم در پارک لاله وجود دارد. علاوه بر آن میز شطرنج، فضایی برای بازی والیبال و فوتبال، زمین چمن مصنوعی، باشگاه اسکیت و فضای سبز پارک همه و همه شما را به ورزش و فعالیت دعوت می کنند. حتما در هنگام گشت و گذار در پارک به جوان هایی برمی خورید که هر کدام مشغول به ورزش بخصوصی در فضای چمن پارک هستند، پس اگر شما هم جایی برای ورزش های هوازی ندارید، پارک لاله مکان مناسبی است!

این پارک شامل چند آبنما است که در کنار آنها نیمکت هایی برای استراحت و لذت از فضا تعبیه شده اند.

قسمتی از پارک به خاطر نوع معماری و فضای سبز خاصی که دارد به باغ ژاپنی معروف شده، که پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان بازدید از آن را از دست ندهید.

دوچرخه سواری در این پارک پر پیچ و خم هم تفریحی بسیار عالی است، به خصوص که راستا ویژه ای برای آن هم تعبیه شده است.

در کل بوستان لاله به خاطر معماری زیبا و بخش های مختلفی که دارد حوصله تان را سر نمی برد و به راحتی می توان چند ساعتی را در داخل یا اطرف آن سپری کرد.

کانون پرورش فکری و تئاتر بچه ها هم از دیگر بخش های پارک هستند که می توانند تفریح خوبی برای بچه ها باشند.

موزه هنرهای معاصر که در خیابان کارگر شمالی و چسبیده به پارک قرار گرفته است، میزبان آثار هنری با شکوهی است. بعد از گشت و گذار در این موزه می توانید سری هم به پارک بزنید.

بازارچه پارک لاله در خیابان کارگر شمالی و در کنار موزه هنرهای معاصر واقع شده. توصیه می کنم در بازدید از پارک حتما به این بازارچه سنتی و گرم هم سری بزنید و از بافت و حال و هوای خاصی آن غرق لذت شوید!

چه طور به پارک لاله برویم؟

بوستان لاله در خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز قرار گرفته است.

اگر با مترو به این پارک می روید، از هر ایستگاه مترویی که به شما نزدیک تر است خود را به ایستگاه مترو میدان انقلاب برسانید، در این ایستگاه از مترو پیاده شده و بقیه راستا را در خیابان کارگر شمالی به سمت پارک لاله پیاده بروید. همچنین می توانید از تاکسی هایی که از این خیابان (کارگر شمالی) عبور می کنند برای رفتن به پارک استفاده کنید.

می توانید سوار تاکسی هایی که به میدان انقلاب می فرایند شوید و از آنجا با تاکسی های امیر آباد به پارک برسید و یا می توانید سوار تاکسی هایی شوید که از خیابان کارگر شمالی عبور می کنند و در جلوی پارک پیاده شوید.

همچنین، اتوبوس های راستا میدان آزادی - میدان هفت تیر و میدان آزادی - میدان ولیعصر در ضلع جنوبی پارک لاله ایستگاه دارند.

بازدید از این پارک زیبا را در برنامه خود بگنجانید، مطمئنا پشیمان نخواهید شد!

منبع: مجله سفر

به "بوستان لاله تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان لاله تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید