تاریخ عرضه The Last of Us Part II معین شد؛ تریلر شگفت انگیز بازی را ببینید

به گزارش وبلاگ بارسلونا، پس از سال ها انتظار بالاخره شب گذشته طی برنامه State of Play تاریخ انتشار نهایی بازی لست آو آس: پارت دو (The Last of Us Part II) مشخص شد. این بازی موردانتظار در روز آدینه 2 اسفند 1398 روانه بازار خواهد شد.

تاریخ عرضه The Last of Us Part II معین شد؛ تریلر شگفت انگیز بازی را ببینید

همان طور که می دانید در قسمت دوم مجموعه نقش الی - یکی از کاراکترهای اصلی بازی اول - را برعهده می گیریم. به گفته استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) دنیای بازی نسبت به قبل خشن تر و تاریک تر شده و مفهوم بازی حول موضوعاتی مثل انتقام و خشونت است. از طرفی دیگر می توان مطمئن بود که The Last of Us: Part II آخرین اثری است که استودیوی ناتی داگ برای کنسول پلی استیشن4 عرضه می نماید. این استودیو در گذشته در کنار عرضه بازی Uncharted 4: A Thiefs End تعدادی از بازسازی آثار خود را برای این پلتفرم منتشر نموده بود. با این حال، کم کم به پایان عمر کنسول پلی استیشن4 نزدیک شده ایم و از همین حالا اخبار زیادی از نسل بعدی کنسول ها به گوش می رسد.

در واقع یکی از دلایلی که بازی در زمستان سال جاری منتشر می گردد، به این خاطر است که به نسل بعدی کنسول های نزدیک شده ایم. سال اقتصادی سونی در روز 31 مارچ 2020 به پایان می رسد و در این بین عرضه یک اثر بزرگ و بلاک باستر باعث می گردد تا درآمد سونی در این دوره مشخص به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند؛ حال اگر این اثر، بازی ای مثل The Last of Us، محبوب ترین انحصاری سونی در سال های اخیر، باشد این رشد درآمدی قطعا به نفع سونی تمام خواهد شد. علاوه بر این، در صورت عرضه شدن کنسول پلی استیشن 5 در پاییز سال 2020 به تنهایی رشد بسیار زیادی را برای سونی به همراه دارد.

شب گذشته تاریخ انتشار بازی در قالب یک تریلر رسما مشخص شد که می توانید آن در پایانی همین مطلب ببینید. به همین دلیل، نیل دراکمن (کارگردان و نویسنده بازی) در وبلاگ رسمی پلی استیشن شرحاتی را از بازی ارائه کرد که در ادامه آن را می خوانیم:

معرفی نسخه های مختلف بازی

از اینکه در کنار ما صبر کردید بسیار سپاسگزار هستیم. خیلی شکیبا بودید. با اینکه بسیار مشتاق بودیم تا اطلاعات بیشتری از The Last of Us Part II و تاریخ انتشار آن با شما در میان بگذاریم، اما می خواستیم تا زمانی به آخر مراحل فراوری بازی برسیم، صبر کنیم و از تاریخ انتشار آن مطمئن شویم. امروز چیزهای جدیدی برای اشتراک گذاری با شما داریم… از جمله اینکه بازی بالاخره در روز 21 فوریه سال 2020 در دستان تان خواهد بود.

ما کار روی بازی را از پنج سال پیش آغاز کردیم. شرح فشار عظیمی که در دنباله انتشار بازی اول برای ما ایجاد شد بسیار سخت است. ما می دانیم که چقدر این دنیا و کاراکترهای آن را دوست دارید؛ مخصوصا الی و جول. باور کنید ما هم مثل شما هوادار بازی هستیم. ما هم کاراکترهای بازی را دوست داریم. به همین دلیل ما چند سال را صرف ساخت بازی ای کردیم که عدالت را در قبال آن ها اجرا کنیم و قصه ای را بگوییم که با این سوال اصلی سر و کار دارد: برای اجرای عدالت علیه افرادی که به عزیزان تان آسیب رساندند، حاضرید تا کجا پیش بروید؟ قصه بازی یک داستان به شدت احساسی همراه با مفاهیم پیچیده ای است که دقیقا با دنیای بازی همخوانی دارد و برازنده آن است. چیزی که در ابتدا متوجه آن شدیم این بود که ما جاه طلبانه ترین اثر ناتی داگ و طولانی ترین بازی خود را در تاریخ 35 ساله شرکت ساخته ایم. برای روایت چنین داستانی بازی باید عظیم و بزرگ باشد. بدون اینکه اطلاعات خاصی از داستان بازی لو برود، می توانید تریلر جدید اثر را تماشا کنید که تنها به بخش بسیار کوچکی از بازی می پردازد.

در کنار تریلر، می خواهیم نسخه های مختلف بازی را هم معرفی کنیم که شامل Standard Edition (با قیمت 60 دلار)، نسخه Special Edition (با قیمت 80 دلار)، نسخه Collectors Edition، نسخه Digital Deluxe Edition و نسخه Ellie Edition می گردد. با همکاری سونی ما تمام کوشش خود را کردیم تا مطمئن شویم این نسخه ها با وجود آیتم ها و محتوای مرتبط با دنیای بازی و کاراکترهای آن برای طرفداران واقعا مخصوص و ویژه باشند.

بیاید با Collectors Edition (با قیمت 170 دلار) آغاز کنیم که مجسمه 12 اینچی الی، دستبد واقعی الی، قاب استیل بوک بازی، آرت بوک 48 صفحه ای، یک بسته سنجاق شش تایی، یک تصویر چاپی حک شده از بازی همراه با نامه تشکر و بسته پنج تایی استیکرها را در خود جای داده است. نسخه Collectors Edition همچنین شامل تمامی محتوای دیجیتالی بازی از جمله تم متحرک، بسته شش تایی آواتارها، موسیقی های دیجیتالی بازی و یک آرت بوک کوچک دیجیتالی می گردد.

نسخه The Ellie Edition (با قیمت 230 دلار) تمام محتویات نسخه بالا را در خود دارد. این نسخه علاوه بر این همراه با کیف واقعی و قابل استفاده الی، پچ گلدوزی شده بازی و وینیل هفت اینچی موسیقی های اثر منتشر خواهد شد. نسخه Special Edition هم استیل بوک بازی و هم تمام محتوای دیجیتالی نسخه های Ellie و Collector را شامل می گردد.

کسانی که نسخه دیجیتالی بازی ها را ترجیح می دهند می توانند از Digital Deluxe Edition (با قیمت 70 دلار) استفاده نمایند که در کنار بازی اصلی، شامل تمام محتوای دیجیتالی نسخه های بالا می گردد. در صورتی که هر کدام از نسخه های گفته شده را از فروشگاه پلی استیشن پیش خرید کنید، بلافاصله آواتار مخصوص خالکوبی الی را دریافت خواهید کرد (در حال حاضر می توانید نسخه ی دیجیتالی بازی را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کنید). علاوه بر این، در صورت پیش خرید کردن هر یک از نسخه ها در روز انتشار دو آیتم مخصوص در بازی دریافت خواهید کرد:

ارتقای ظرفیت حمل مهمات و گلوله ها: با استفاده از این آپگرید می توانید گلوله های بیش تری برای هفت تیر الی داشته باشید.

به محض وارد شدن به بازی Crafting Training Manual را دریافت خواهید کرد که از طریق آن می توانید به آیتم های ساختنی جدید و آپگریدها دسترسی داشته باشید.

صبر کنید، هنوز کارمان تمام نشده است. امروز روزنامه نگاران سراسر دنیا می توانند دو مرحله از بازی را طی رویداد مخصوص رسانه ها تجربه نمایند که تقریبا سه ساعت از بازی را در بر می گیرد. خوشبختانه برای دیدن و شنیدن گزارش ها زمان زیادی را منتظر نخواهید ماند. گزارش ها و ویدیوهای بازی در روز 26 سپتامبر (4 مهر) منتشر خواهند شد؛ روزی که طرفداران بازی آن را با نام روز شیوع (Outbreak Day) می شناسند.

حالا تنها چند ماه تا تجربه The Last of Us Part II فاصله دارید. عشق شما نسبت به بازی های مان الهام بخش است و باعث می گردد در فراهم آوردن تجربه ای که شایسته هوادارهای مان است، انگیزه بگیریم. به بازی ای که ساخته ایم به شدت افتخار می کنیم و برای به اشتراک گذاری آن با همگی نمی توانیم بیش تر از این صبر کنیم.

تا آن موقع، طاقت بیارید و زنده بمانید!

بازی در دو دیسک منتشر خواهد شد

شب گذشته چند دقیقه بعد از به پایان رسیدن نمایش بازی، نسخه های پیش خریدهای روی فروشگاه های مختلفی مثل آمازون و بست بای موجود شدند. در کمال تعجب، تنها بعد از گذشت چند ساعت موجودی گران ترین نسخه (Ellie Edition) در فروشگاه بست بای به پایان رسید و تقاضا آنقدر زیاد بود که در این بین افراد زیادی نتوانستند بازی را پیش خرید نمایند. با این حال نکته جالب ماجرا اینجاست که طبق شرحات محصول در فروشگاه بست بای، بازی در قالب دو دیسک منتشر خواهد شد. پیش از این، در این نسل تنها Red Dead Redemption 2 بود که با دو دیسک منتشر شده بود. در حال حاضر سونی به این خبر واکنشی نشان نداده و هنوز هیچ چیزی به صورت رسمی تایید ننموده است.

با این حال، اگر این خبر درست باشید، قطعا حجم بازی بالاتر 50 گیگ خواهد بود، چرا که حداکثر حجم دیسک های بلوری پلی استیشن4 در همین حدود است. از همین الان می توان صدای فن در حال پرواز پلی استیشن4 را شنید!

یادداشتی و تحلیلی بر تریلر بازی

در آخر به تریلر و تحلیل آن می رسیم. اول با گیم پلی و گرافیک بازی آغاز می کنیم. با توجه به تریلر، از لحاظ روند قطعا با بازی بزرگتری روبه رو هستیم و در این بین انیمیشن ها در هر زمینه ای با یک جهش فوق العاده همراه بوده اند. از درگیری ها بگیرید تا ریلود کردن اسلحه ها و… همگی در بالاترین سطح خود هستند. محیط ها هم با توجه به گسترده شدن آن ها، دسته کمی از شاهکار ندارند. با این حال باید اعتراف کرد که حداقل از لحاظ گرافیکی محیطی بازی مورد خاص و عجیب و غریبی نیست که بگوییم که از یک سیاره دیگه آمده است. ولی در کل با توجه چیزی که دیدیم، بازی قرار است تصویر واضحی از جهش گرافیکی نسل بعد نشان دهد. در این بین نورپردازی بازی هم با شکل قابل توجه ای عالی کار شده و از تنوع کم نظیری برخوردار است. در بخش هایی از تریلر محیط های قرمزرنگی و تاریکی را دیدیم که کلا بازی را به یک اتمسفر دیگری می برد. همان طور که ناتی داگ قبلا اعلام نموده بود، بازی هنوز ساختار خطی خود را حفظ نموده ولی محیط ها نسبت به قبل گسترده تر شده اند. بنابراین همان طور که در آنچارتد 4 قسمت هایی از بازی به ماشین سواری با جیپ در محیط ها مربوط می شد، در اینجا هم با توجه به تریلر پیش بینی می کنیم که بخشی از گیم پلی به قایق سواری و اسب سواری اختصاص داده شده.

اما می رسیم به داستان که بدون شک مهم ترین قسمت بازی است و نسبت به بقیه در اولویت بالاتری قرار گرفته است. بگذارید یک بار تریلر را از اول مرور کنیم و آن چیزی که در مرتبه اول در ذهن همگی مان شکل گرفت را شرح دهیم. تریلر با نمای دوری از شهر کوچکی آغاز می گردد و بعد به داخل آن می رویم. سپس الی به همراه دینا و دوستانشان به یک گشت زنی می روند و در ادامه ناگهان دینا غیبش می زند. الی با دنبال کردن ردپاها به یک خانه می رسد، به آرامی وارد می گردد، رد خون ها را می گیرد و به زیرزمین می رود. در اینجا ناگهان الی موردحمله قرار می گیرد و شرایط طوری پیش می رود که فکر می کنیم دینا دقیقا جلوی چشمان الی کشته می گردد. با توجه به مفهوم انتقام و خشونت بازی، الی تصمیم می گیرد تا یک تنه به دل دشمن بزند و انتقام معشوقه خود را بگیرد. تامی هم با اینکه سعی دارد با گفتن خطرات این کار و قدرت گروه مقابل الی را منصرف کند، ولی پیروز نمی گردد و خشم تمام وجود الی را در بر گرفته است. در ادامه الی را می بینیم که با دشمنان درگیر می گردد و در نهایت تریلر به جایی ختم می گردد که جول به آرامی دست خود را روی دهن الی می گذارد و بعد می گوید: فکر کردی می ذارم خودت تنهایی این کارو انجام بدی؟ از اینجا دوباره الی و جول هم گروه می شوند و در قالب یک گروه به سراغ دشمنان می روند.

شک ندارم همگی بعد از چندبار دیدن تریلر به این نتیجه رسیدم چرا که اتفاقات جوری کنار هم قرار گرفته اند که چنین سناریویی به شدت منطقی است. اما بهتر است در اینجا صحبت های نیل دراکمن را به یاد بیارید که بالاتر آن را قرار دادیم. دراکمن ادعا می نماید این تریلر اطلاعات خاصی را از داستان لو نمی دهد. با این حساب، چیزی که در پاراگراف بالا نوشتم حداقل نیمی از داستان بازی را شامل می گردد. اما نکته بسیار مهم تر به ادیت و تدوین تریلر مربوط می گردد. تریلر پشت سر هم کات می خورد و ما دائما با صفحات سیاهی روبه رو می شویم که ما را به نقاط مختلفی می برند. با این حال، ترتیب آن ها جوری است که فکر می کنیم این اتفاقات دقیقا پشت سر هم رخ داده اند. تقریبا مطمئنم که در بازی نهایی با سناریوی کاملا متفاوتی سر و کار داریم. به نظر من اتفاقات تریلر آنقدر پخش و پلا و شلخته است که نمی توانیم بگوییم که فلان صحنه مربوط به اول یا آخر داستان است. در یکی از مهم ترین صحنه های تریلر، الی در حالیکه روی زمین افتاده می گوید: خواهش می کنم، نه. و بعد صفحه سیاه می گردد، صدای شلیک می آید و الی فریاد می زند. اما به احتمال خیلی زیاد ممکن است اصلا این خانه ای که الی به آن وارد شد و در آخر گیر افتاد، ربطی به گم شدن دینا نداشته باشد. اصلا مربوط به بخش دیگری از بازی باشد. علاوه بر این، در هنگام شلیک اسلحه ما چیزی نمی بینیم. دقیقا نمی دانیم که آیا این صدای شلیک دقیقا به همان قسمتی که در خانه هستیم مربوط می گردد یا کلا به بخش دیگری از داستان تعلق دارد. با این همه، فکر نکنید داستان آنقدر ساده است که تنها به انتقام دینا محدود می گردد.

در اینجا جا دارد به تریلر داستانی بازی اول اشاره کنم که آن هم دقیقا از چنین ساختاری در تدوین خود استفاده نموده بود. در پایانی آن تریلر، صحنه ها جوری پشت سر هم قرار گرفته اند که فکر می کردیم جول روی زمین افتاده و در حال مرگ است یا اینکه آلوده شده و الی می خواهد به او شلیک کند. در آن موقع، با توجه به اینکه با با یک اثر کاملا جدیدی از سوی ناتی داگ طرف بودیم و مطلقا هیچ چیزی از بازی نمی دانستیم، خیلی ها گمان می کردند در نهایت چنین اتفاقی در بازی می افتد. حال اگر بازی را تجربه نموده باشید حتما می دانید که این دو صحنه اساسا هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.

فقط همین را می توانم بگویم که بازی نهایی قرار است حسابی بزرگ تر و داستان آن پیچیده تر باشد. همان طور که نیل دراکمن قبلا گفته بود، داستان بازی در دو دوره زمانی متفاوت روایت می گردد. با این حال دقیقا نمی دانیم که آیا به گذشته می رویم و داستان مادر الی را می بینیم یا اینکه به آینده می رویم و به طریقی ادامه ماجرای الی و احتمالا دختر او را مشاهده می کنیم. علاوه بر این، هالی گراس (یکی از نویسندگان بازی) در یکی از پنل های بازی اعلام نموده بود که یکی از کاراکترها حامله می گردد. خیلی ها با توجه به پوستری که در آنچارتد 4 دیدیم احتمال دادند الی در این نسخه مورد تجاوز قرار می گیرد و در نهایت بچه دار می گردد. شخصا نمی خواهم در این مطلب بگویم چیزی درباره داستان بگویم ولی همین را بدانید که داستان بازی در قسمت اول در نقطه ای تمام شد که به راحتی می توان آن را به بی نهایت راه ادامه داد. در واقع آنقدر دست نویسندگان در این قسمت باز بوده که می توانستند داستان را به هر سمتی که می خواستند پیش ببرند.

با این حال فکر می کنم خیلی ها بعد از دیدن جول در تریلر دیشب خیال شان از بابت این کاراکتر راحت شد و مطمئن شدند که او زنده است. در اینجا جا دارد دوباره به موضوعی که در ابتدا گفتم بازگردیم. آیا به این فکر نموده اید که صحنه ای در آخر تریلر دیدیم شاید مربوط به همان ساعات اولیه بازی باشد؟ آیا احتمال نمی دهید امکان دارد هم جول و هم دینا در طول بازی کشته گردد و خشم الی و به طور مشخص بازی نماینده ها به بالاترین سطح خود برسد؟ همان طور که نیل دراکمن گفته بود، جان هیچکس در دنیای لست او آس در امان نیست. این هیچ کس هم می تواند دینا، جول و حتی الی را هم در بر بگیرد.

در آخر می خواهم به دو نکته اشاره کنم. در بخشی از تریلر دوربین پشت سر دینا قرار می گیرد، جوری که انگار قرار است همان لحظه نشانه بگیریم و شلیک کنیم. بر همین اساس محتمل است یکی دیگر از کاراکترهای قابل بازی دینا باشد. با این حال، ممکن است این صحنه تنها قسمتی از ست پیس های بازی باشد و این زاویه دوربین هم به خاطر شرایطی است که دینا مجبور شده از الی در مقابل کلیکرها دفاع کند. به جز الی، در حال حاضر تقریبا مطمئنیم که یکی دیگر از شخصیت های قابل بازی همان کاراکتر جدیدی است که در تریلر نمایشگاه پاریس برای اولین بار به طرفداران معرفی گردید.

علاوه بر این، اگر دقت نموده باشید در بخشی از تریلر می توانیم کت جول را بر تن الی ببینیم:

توجه به این نکته خیلی مهم است و محتمل است دوباره جان جول را به خطر بیندازیم! به عنوان هوادار بازی، احساس خوبی نسبت به امنیت جول در بازی ندارم. این وسط جول بیشتر از هر کسی دیگری جانش در خطر است. با توجه به محبوبیت کم سابقه جول در بین بازی نمایندگان و تم خشونت بار بازی، وارد کردن کوچکترین صدمه ای به جول می تواند تنور خشونت هر بازی نماینده ای را به آخرین درجه برساند. امیدواریم در نهایت جول جان سالم از این قسمت به در ببرد.

در پایان جا دارد به صحنه ای اشاره کنم که تامی به سراغ الی می رود و با نگاه دل سوزانه ای می خواهد او را از خطرات راستا پیش رو آگاه و نصحیت هایش را به او منتقل کند. از لحاظ منطقی، اگر بنا به نصحیت کردن الی باشد، چه کسی بهتر از جول می تواند این کار را انجام دهد؟ از طرفی در تریلرهای قبلی - مخصوصا تریلر گیم پلی - دیدیم که الی به تنهایی در حال مبارزه کردن با دشمنان است و مجبور است به تنهایی با آن ها سر و کله بزند. از سمتی دیگر دیالوگ آخر تریلر و جول را داریم که به الی می گوید تنهایش نمی گذارد!

فکر کردن به چنین موضوعاتی و آنالیز سناریوهای مختلف و پیامدهای آن ها باعث می گردد اشتیاق مان برای تجربه بازی چند برابر بیشتر از قبل گردد و نتوانیم همین چند ماه هم دوام بیاوریم. با این همه خوشبختانه The Last of Us Part II تنها انحصاری پلی استیشن نیست و طرفداران می توانند در آبان سال جاری اثر جدید هیدئو کوجیما یعنی دث استرندینگ را تجربه نمایند. با نگاه کردن به بازی هایی که در سال 2020 منتشر می شوند می توان حدس زد در پایانی سال رقابت بسیار سختی را شاهد خواهیم بود. Cyberpunk 2077 تنها مدتی بعد از این بازی روانه بازار می گردد. از سمتی دیگر بازسازی فاینال فانتزی 7 را داریم که تنها با فاصله چند هفته از عرضه بازی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. این وسط هم شرکت های زیادی بازی های خود را برای انتشار در سال 2020 برنامه ریزی نموده اند.

در خبری دیگر از بازی باید اعلام کنیم که قسمت اول مجموعه قرار است ماه آینده به صورت رایگان در اختیار مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس قرار بگیرد. قسمت اول بازی برای اولین بار در سال 2013 برای کنسول پلی استیشن3 روانه بازار شد و توانست به یکی از پیروز ترین انحصاری های تاریخ پلی استیشن تبدیل گردد. مدتی پس از آن نسخه بازسازی شده بازی هم برای کنسول پلی استیشن4 منتشر شد که تمامی محتویات بازی اصلی را همراه با بسته الحاقی Left Behind شامل می شد.

در ادامه می توانید تریلر اعلام تاریخ انتشار بازی را ببینید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "تاریخ عرضه The Last of Us Part II معین شد؛ تریلر شگفت انگیز بازی را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ عرضه The Last of Us Part II معین شد؛ تریلر شگفت انگیز بازی را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید