تبادلات فرهنگی با موزه بزرگ خراسان گسترش می یابد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به جلسه هماهنگی با مدیریت موزه بزرگ خراسان، گفت: بر اساس این تفاهم، تبادلات فرهنگی و برنامه های دو جانبه گسترش می یابد.

تبادلات فرهنگی با موزه بزرگ خراسان گسترش می یابد

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اظهار کرد: جلسه هماهنگی به منظور تبادلات با موزه خراسان بزرگ با حضور معاونان و مسئولان دو استان خراسان رضوی و شمالی برگزار گردید.

مستوفیان با بیان اینکه پهنه خراسان بزرگ یکی از گستره های مهم در تاریخ و فرهنگ سرزمین ایران است، اظهار کرد: موزه خراسان با رویکرد گردآوری و نمایش آثار این حوزه تمدنی، معرفی این مهم را جز رسالتهای اصلی خود قرار داده است.

او اضافه نمود: از آنجا که امروزه موزه ها به عنوان مهم ترین رکن گردشگری فرهنگی، نقشی بی بدیل در توسعه فرهنگی-اجتماعی و آموزش ایفا می نمایند، طی جلسه ای با مدیریت موزه بزرگ خراسان، مسائل و برنامه های دو جانبه با موضوع نمایش اشیاء تاریخی، برگزاری رویدادهای فرهنگی، برپایی نمایشگاههای دوره ای و... برای نمایش و معرفی میراث و تمدن غنی منطقه و هم افزایی دو استان مورد آنالیز و گفتگو نهاده شد.

او مطرح کرد: امروزه تبادلات فرهنگی و ارتباطات در حوزه میراث فرهنگی می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری فرهنگی و ایجاد شناخت همه جانبه از ویژگیهای شاخص هر منطقه داشته باشد و به تقویت هویت تاریخی فرهنگی و بستر سازی به منظور حضور علاقه مندان و دوستداران فرهنگ و تمدن ایجاد کند.

منبع: میراث آریا

به "تبادلات فرهنگی با موزه بزرگ خراسان گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادلات فرهنگی با موزه بزرگ خراسان گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید