تشکیل معاونت سلامت و امنیت غذایی در سازمان حفظ نباتات

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرگزاری خبرنگاران-سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: معاونت سلامت و امنیت غذایی در سازمان حفظ نباتات تشکیل می گردد.

تشکیل معاونت سلامت و امنیت غذایی در سازمان حفظ نباتات

به گزارش سرویس مالی وبلاگ بارسلونا، شاهپور علائی مقدم بر روان سازی صادرات محصولات کشاورزی تاکید نمود و گفت: شرایط صادرات و قرنطینه کشورها تغییر نموده است و از حالت محصول محور به حالت بسترمحور تغییر یافته است یعنی محصولات باید شناسه دار شوند.

وی با تاکید بر اینکه پیش احتیاج گواهی بهداشت گیاهی، گواهی بررسی است، توضیح داد: با راه اندازی سامانه سماک هماهنگی بیش از پیش بین دستگاه ها برای روان سازی صادرات محصولات کشاورزی مهیا می گردد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور امنیت غذایی را مقدمه امنیت دفاعی عنوان و اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی سوپاپ امنیت کشور است و تاثیر مستقیم بر اقتصاد، معیشت و امنیت غذایی بسیار استراتژیک است.

علائی مقدم با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات به عنوان اورژانس و طبیب بخش کشاورزی است، گفت: این سازمان زیربنای بخش کشاورزی است و امنیت غذایی بالا در گرو نقش حیاتی این سازمان است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه در شرایط تحریم ظالمانه در حال صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری برای کشور هستیم، گفت: اخلال در گلوگاه بخش کشاورزی سبب برهم زدن آرامش روانی جامعه می گردد و مدیران حفظ نباتات سراسر کشور باید عملکرد حوزه های حفظ نباتات در سراسر کشور را صادقانه مطرح و برای مردم روشنگری نمایند.

به گفته وی، مدتی است که جلسات شورای مهمی به نام شورای حفظ نباتات برگزار نمی گردد، که در این راستا، باید شورای حفظ نباتات کشور احیا گردد و در آن جلسات به موضوعات مرتبط رسیدگی و تصمیم گیری انجام گردد.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام اینکه در بحث اصلاح قانون پیشنهاد شده که نام سازمان تغییر یابد، گفت: نام سازمان باید به گونه ای انتخاب گردد که نشان دهنده توضیح وظایف سازمان باشد و در این خصوص پیشنهاداتی ارایه شده است.

وی اضافه نمود: با دستور وزیر جهاد کشاورزی، معاونت سلامت و امنیت غذایی نیز در سازمان حفظ نباتات کشور تشکیل خواهد شد.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

به "تشکیل معاونت سلامت و امنیت غذایی در سازمان حفظ نباتات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل معاونت سلامت و امنیت غذایی در سازمان حفظ نباتات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید