تشکیل کارگروه ورزشی برای پیشگیری از اعتیاد، اعلام آمادگی ورزشی ها

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، نشست صمیمی دکتر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان ملی ورزش که با هدف هم اندیشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

تشکیل کارگروه ورزشی برای پیشگیری از اعتیاد، اعلام آمادگی ورزشی ها

علی پروین در این نشست گفت: ما ورزشکاران با همه توان خود، در خدمت حوزه پیشگیری از اعتیاد هستیم.

وی در ادامه پیشنهاد داد: پنج نفر از میان این جمع انتخاب شوند و در یک کارگروهی به تدوین برنامه های مختلف بپردازند. همچنین آنان می توانند حداکثر ماهی یک بار به زندان ها بروند و با افراد زندانی معتاد، تیم های ورزشی تشکیل دهند و روی آنان کار کنند تا به سمت پاکی و بهبودی بروند.

کاپیتان و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در پایان از مسئولان کشور خواست که امکانات ورزشی مناسبی را فراهم کنند تا جوانانمان با روی آوردن به ورزش، از اعتیاد دوری کنند.

امیر قلعه نویی نیز گفت: این نشست نشان داد هنوز جامعه معرفتی ایران زنده است.

وی اضافه کرد: اعتیاد هیچ وقت دلیل واضحی نداشته و فقر و عدم اشتغال نیز تنها برخی از علل شیوع آن به شمار می روند.

سرمربی تیم سپاهان پیشنهاد داد: کارگروه اجرایی از این جمع تشکیل شود تا در حوزه پیشگیری از اعتیاد سیاست گذاری کند، این کارگروه وظایفی را به ورزشکاران محول نماید و نظارت کند که به درستی انجام شوند، این امر موجب می شود که خود ورزشکاران کار را در دست بگیرند.

قلعه نوعی در پایان همکاری خود را به صورت همه جانبه در حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت.

علی دایی نیز گفت: تاکنون در جلسات بیشتر حرف زدیم و کمتر عمل نموده ایم، جلساتی که با عمل همراه نباشد، به کار نمی آید؛ لذا امیدوارم پس از برگزاری این جلسه بتوانیم با هم اندیشی و به صورت عملی در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدام نموده و مثمرثمر باشیم.

وی تاکید کرد: کارگروه ورزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد تشکیل شود و در آن ابتدا از کار تبلیغاتی شروع کنیم و پله پله جلو برویم و کارهای عملی مؤثری انجام دهیم، آنهم کارهای مؤثر شدنی که قابلیت اجرا و عمل داشته باشند.

این پیشکسوت فوتبال ایران بیان داشت که چنین اقدامی عاملی مؤثر در پیشبرد برنامه های پیشگیری از اعتیاد خواهد بود.

در این نشست، پیشکسوتان و قهرمانان ملی ورزش از جمله علی پروین، امیر قلعه نویی، علی دایی، سید جلال حسینی، کیانوش رستمی، محسن کریمی، کمیل قاسمی، مجتبی میرزاجانپور، بهداد سلیمی، دکتر حسین رنگرز، وحید شمسایی، مهدی رحمتی، محمد انصاری، دکتر حمید سجادی و دکتر امین نوروزی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشکیل کارگروه ورزشی برای پیشگیری از اعتیاد، اعلام آمادگی ورزشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه ورزشی برای پیشگیری از اعتیاد، اعلام آمادگی ورزشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید