تعطیلی موزه های دولتی آمریکا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، موزه ها و باغ وحش های دولتی آمریکا به علت تعطیلی دولت فدرال، بسته شده اند و درب این موزه ها تا زمان دستیابی به توافقی در خصوص بودجه فدرال، باز نمی گردد.

تعطیلی موزه های دولتی آمریکا

موزه آرشیو ملی در واشنگتن، موزه های دولتی اسمیت سونین در نیویورک و واشنگتن و باغ وحش ملی آمریکا از جمله اماکنی هستند که در نمای ورودی شان تابلوی تعطیل نصب شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ناکامی در دست یابی به توافقی با دمکرات ها در زمینه تامین بودجه لازم برای احداث دیواری در مرز کشورش با مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده، بخش هایی از دولت را تعطیل کرد. لیندا سنت توماس، سخنگوی موسسه اسمیت سونین نیز گفت:

تا زمان تامین بودجه فدرال، امکان بازگشایی وجود ندارد و به محض تخصیص این بودجه، این مکان گشایش می یابد.

تمامی 19 موزه واقع در آمریکا از جمله موزه ملی تاریخ و موزه هنر آفریقایی به علت تعطیلی، تعداد زیادی از بازدیدنمایندگان خود را از دست داده اند. علاوه بر این، تمامی برنامه ها و مناسبات های برنامه ریزی شده شامل سخنرانی ها و نمایش فیلم در موزه ها، به بعد از لغو تعطیلی دولت موکول شده است.

بودجه سال 2019 برای موزه های اسمیت سونین، 957 میلیون دلار برآورد شده است. با چنین اوضاعی، اداره گردشگری واشنگتن در کوشش است بازدیدنمایندگان را به دیگر جاذبه های گردشگری این کشور، همانند حضور در نمایشگاه های غذا و ورزشگاه های ورزشی جذب کند، امری که شاید نظر مساعد هنردوستان را جلب کند.

در همین حال، بعضی موزه های دیگر همانند موزه ملی زنان در هنر، کلکسیون فیلیپس، موزه انجیل و موزه ملی اجرای قانون به فعالیت خود ادامه می دهند و پذیرای بازدیدنمایندگان هستند. موزه وقف شده به حرفه روزنامه نگاری در آمریکا موسوم به نیوزیوم روز گذشته خاطرنشان کرد که در جریان تعطیلی دولت، پذیرای کارمندان فدرال به طور رایگان است. باغ وحش ملی آمریکا تعطیل است، اما بعضی کارکنان در محل حضور دارند تا از حیوانات مراقبت نمایند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "تعطیلی موزه های دولتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی موزه های دولتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید