جاذب فلزات سنگین و مواد سمی از پساب های صنعتی فراوری شد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، محمد طبیبی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: ماده معدنی زئولیت از نوع کلینوپتیلولیت دارای خاصیت جذب رطوبت، مواد سیال، کاتیون ها و هیدروکربورها است که با توجه به نوع فرآوری کاملا گزینشی این ماده، درصدد برآمدیم از آن، جاذبی برای تصفیه پساب صنعتی به فراوری برسانیم.

جاذب فلزات سنگین و مواد سمی از پساب های صنعتی فراوری شد

وی با بیان اینکه زئولیت به جذب ماده مضر یا مفید می پردازد، گفت: از این رو ماده مناسبی برای جذب پساب صنعتی به تعداد می رود.

طبیبی خاطر نشان کرد: این خاصیت جذب به علت حضور یون های منفی آزاد در کناره های شبکه مولکولی clinoptilolite است که با فرآوری شدن، فعال شده و عمل حبس کاتیون ها (فلزات سنگین و سایر مواد بنابه نوع گزینش شدن) را به طور کامل انجام می دهد.

وی اضافه نمود: بعلاوه با توجه به خاصیت تبادل یونی این ماده معدنی، می توان تمام فرایند از پیش معین شده در جداسازی نمک فلزات، آب، هیدروکربور، فلزات و بعضی غیر فلزات را با اطمینان کامل در فرایند تصفیه پساب صنعتی انجام داد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه پایلوت این طرح هم اجرایی شده است، اضافه نمود: جاذبی که تهیه کردیم، با استفاده از قدرت جذب فلزات سنگین و مواد سمی می تواند شیرابه پسماند شهری را به کود تبدیل کند که به صورت نیمه صنعتی در کهریزک اجرایی شده است.

وی در مورد تفاوت پروژه های دیگر حوزه تصفیه پساب که به وسیله سایر محققان کشور انجام گرفته، گفت: تعدادی از شرکت های دیگر ادعای گوگردزدایی محصولات سنگین نفت از جمله مازوت در سطح آزمایشگاهی را داشته اند اما به علت عدم دسترسی به کاتالیست مناسب، و عدم اجرای پایلوت پروژه، نتایج پروژه ها معین نبوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جاذب فلزات سنگین و مواد سمی از پساب های صنعتی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذب فلزات سنگین و مواد سمی از پساب های صنعتی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید