جزئیات انفجار بیروت، تحقیقات در خصوص علت انفجار ادامه دارد

به گزارش وبلاگ بارسلونا از بیروت، انفجاری شامگاه یکشنبه منطقه فردان در غرب بیروت را به لرزه درآورد. اخبار اولیه حاکی از انفجار یک بسته انفجاری 2 تا 5 کیلویی مقابل بانک لبنان و مهاجرت است.

جزئیات انفجار بیروت، تحقیقات در خصوص علت انفجار ادامه دارد

به همین دلیل نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان گفت که هیچ زخمی در این انفجار نداشتیم. در پی این انفجار دفتر روزنامه الاخبار به شدت آسیب دیده و دو نفر از نگهبانان این روزنامه بطور سطحی زخمی شدند. ساختمان بانک لبنان و المهجر نیز دچار آسیب شده است اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

بمب در پانصد متری وزارت کشور لبنان منفجر شده است و وزن بمب حدود دو کیلوگرم برآورد شده و تاکنون یک نفر بصورت سطحی زخمی شده است. دفتر نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان گفت که وی در سلامتی کامل است و در خانه به سر می برد.

بعضی گفته ها حاکی از آن است که هدف این انفجار بانک لبنان و المهجر بوده که یک پیغام برای این بانک بوده است. همچنین گفته می گردد که نمی توان چنین بمبی را ناشی از یک کار تروریستی دانست و احتمالا مسائل اقتصادی با بانک عامل این اقدام بوده است.

کارشناسان در حال آنالیز و تحقیق در محل انفجار هستند. همچنین بعضی علت انفجار را بازداشت یک نفر از صیدا که به عضویت در گروه تروریستی متهم است، می دانند. این انفجار در حالی صورت گرفت که سفارت کانادا در بیروت روز شنبه از شهروندان خود خواسته بود که به رستوران های بیروت و منطقه حمرا تردد نکنند.

با توجه به اینکه این انفجار روز یکشنبه و در ساعات خلوت و به هنگام افطار روی داده است هدف بمب گذار خسارت جانی نبوده بلکه قصد رساندن پیغام یا احتمالا ایجاد ناامنی را داشته است.

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان گفت که بمب در یک کیف دستی در کنار دیوار بانک گذاشته شده بود. رئیس شعبه بانک لبنان و المهجر نیز گفت که در انتظار انتها تحقیقات بوده و هیچ گروهی را متهم نمی کند.

نجیب میقاتی نخست وزیر سابق لبنان انفجار بیروت را محکوم کرد. سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان نیز انفجار را محکوم نموده و گفت تا آخر در برابر تروریسم می ایستیم. وزیر اقتصاد لبنان هم توضیح داد که هیچ گروهی را تا انتها تحقیقات متهم نخواهیم نکرد.

در حال حاضر شبکه های ضد مقاومت وابسته به سعودی و آمریکا در حال اتهام زنی به حزب الله است چرا که به تازگی پس از تصویب تحریم های آمریکا ضد حزب الله نام شیعیان در لیست سیاه بانک های لبنانی قرار گرفته و پیشتاز این بانکها در اجرای سیاستهای ضد مقاومت، همین بانک لبنان و مهاجرت است که حتی از خود لیست امریکا هم سبقت گرفته و تقریبا نام و موجودی صاحبان حساب شیعه را در لیست سیاه خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جزئیات انفجار بیروت، تحقیقات در خصوص علت انفجار ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات انفجار بیروت، تحقیقات در خصوص علت انفجار ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید