جشنواره ملی هنری همام ویژه هنرمندان توانیاب

به گزارش وبلاگ بارسلونا، نخستین جشنواره ملی هنری همام با هدف نمایش توانمندی معلولان و ایجاد نشاط در میان آنها برگزار می شود.

جشنواره ملی هنری همام ویژه هنرمندان توانیاب

وبلاگ بارسلونا/ زینب زینال­ زاده: در دنیا بیش از یک میلیارد معلول وجود دارد که 11 درصد این تعداد سهم کشور ما است. افراد توان­یابی که در جامعه دیده نمی شوند و از حداقل حقوق شهروندی برخوردار هستند. برگزاری جشنواره همام فرصتی است تا توان­یابان انجمن های مختلف از جمله، انجمن های ایکتیوز، میاستنی، اوتیسم، معلولان جسمی حرکتی توانمندی هایشان را به جامعه و شهروندان نشان دهند و ثابت کنند محرومیت محدویت نیست و انسان اگر بخواهد، غیرممکن ها را ممکن می کند.

کریم پاشازاده، دبیر جشنواره همام گفت: این جشنواره بهانه ای است برای برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده هنرمندان توان­یاب که در حاشیه آن کارگاه های آموزش نقاشی، عکاسی و گرافیک هم دایر می شود.

به گفته او هزار و 150 هنرمند توان­یاب از کل کشور برای شرکت در این جشنواره آثار خود را ارسال کردند که 800 اثر برگزیده و پس از داوری، 159 اثر در نمایشگاه باهم رقابت می کنند.

30درصد شرکت کنندگان در جشنواره، آقایان و 70 درصد خانم ها هستند. پاشازاده با بیان این مطلب گفت: قیمت گذاری آثار ارائه شده در نمایشگاه، از سوی خود هنرمندان اجرا شده و سود حاصل از فروش آنها نیز متعلق به توان­یابان است.

او در سرانجام اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این جشنواره نقطه آغازی برای شنیده شدن مطالبه های جمعیت 11 درصدی توان­یاب کشور باشد. چرا که هنرمندان توان­یاب کشورمان بارها در عرصه های دنیای افتخارآفرینی کرده اند، اما هرگز دیده نشده اند.

فرهنگستان هنر در خیابان ولیعصر(عج)، تقاطع خیابان طالقانی، شماره 1552 واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "جشنواره ملی هنری همام ویژه هنرمندان توانیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی هنری همام ویژه هنرمندان توانیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید