جک دورسی از مدیرعاملی توییتر استعفا داد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ساعاتی قبل خبرگزاری CNBC به نقل از منابع مطلع گزارش داد که جک دورسی از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری می نماید. حالا جک دورسی با انتشار یک بیانیه این خبر را تأیید نموده و گفته که پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، مدیر فنی توییتر، به جای او این سمت را عهده دار خواهد شد.

جک دورسی از مدیرعاملی توییتر استعفا داد

آقای دورسی که یکی از بنیان گذاران توییتر است، در سال 2008 به علت فشارهای گسترده به ناچار از سمت مدیرعاملی این شرکت استعفا داد ولی در سال 2015 بار دیگر به عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شد. طی چند سال گذشته توییتر به طور مرتب ویژگی های نوی را ارائه داده که اگرچه بعضی از آن ها با استقبال روبه رو نشده اند ولی در هر صورت نشان می دهند که این شرکت از ایده های نو و نوآورانه استقبال می نماید.

در بخشی از بیانیه جک دورسی آمده: تصمیم گرفتم توییتر را ترک کنم زیرا معتقدم این شرکت آماده است که بدون بنیان گذاران وارد دوران تازه ای گردد. من اعتماد زیادی به پاراگ دارم و اقدامات او در 10 سال گذشته منشأ تحولات زیادی بوده است. عمیقا از مهارت، قلب و روح او سپاس گزارم. زمان رهبری او فرا رسیده است. او بعلاوه به کارمندان توییتر اعلام نموده تا حدود 6 ماه دیگر به عنوان عضو هیأت مدیره توییتر انجام وظیفه خواهد نمود و سپس این شرکت را به طور کامل ترک می نماید.

مدیرعامل نو توییتر در سال 2011 به عنوان مهندس بخش تبلیغات به توییتر ملحق شد و بعد از 7 سال فعالیت، در سال 2018 سمت مدیر فنی این شرکت را بر عهده گرفت. جک دورسی از جمله افرادی است که به تکنولوژی بلاک چین، رمزرازها و در کل فناوری های غیرمتمرکز علاقه زیادی دارد و آقای پاراگ آگراوال هم رهبری پروژه Bluesky را بر عهده دارد که هدف آن ایجاد یک استاندارد غیرمتمرکز و آزاد برای شبکه های اجتماعی است.

در سال 2020 یکی از سهام داران اصلی توییتر به علت نگرانی بابت عملکرد جک دورسی و رشد پایین این شرکت، با افزایش فشار بر دورسی می خواست او را وادار به کناره گیری از سمت مدیرعاملی کند. اما او بالاخره توانست نظر سهام داران را جلب کند و این سمت را حفظ کرد. جک دورسی بعد از ترک توییتر همچنان به عنوان مدیرعامل Square به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "جک دورسی از مدیرعاملی توییتر استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک دورسی از مدیرعاملی توییتر استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید