درمان استخوان سازی نابجا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، میوزیت اسیفیکان یا استخوان سازی نابجا نوعی از آسیب است که در آن استخوان غیر طبیعی در محل آسیب دیدگی توسعه می یابد. در این مقاله با شیوه های درمان میوزیت اسیفیکان آشنا خواهید شد.

درمان استخوان سازی نابجا میوزیت اسیفیکان توسعه استخوان غیر نرمال در محل آسیب دیدگی می باشد. این بیماری نوعی بیماری نادر است که حاصل آسیب به عضلات می باشد. معمولاً ورزشکارانی که در آن ها بافت به طور عمیقی خونریزی می نماید ممکن است از این بیماری رنج ببرند. بازیکنان فوتبال که به قسمت میانه ران آن ها ضربه وارد می شود، درد و کبودی را در این ناحیه خواهند داشت که این امر ممکن است منجر به ایجاد استخوان غیر نرمال در این ناحیه از پا شود. بافت ها و عضلات نرم بدن که در اثر ضربه آسیب می بینند، تومور یا غده محتوی خون خارج شده از رگ ها را توسعه می دهند. در طول دوره زمانی، استخوان در عضله محل آسیب دیده تشکیل می شود.

همان طور که همه ما می دانیم، کبودی و کوفتگی معمولاً به وسیله خونریزی داخلی و تغییر رنگ پوست مشخص می شود. خونریزی در پی ایجاد لخته خون و مراقبت نامناسب باعث رشد غیر طبیعی استخوان در محل آسیب دیده می شود. میوزیت بیماری ای است که در آن عضلات ملتهب می شوند، در حالی که در اسیفیکان نقاطی در جهت تشکیل استخوان ها ایجاد می شود. ورزشکاران بازی هایی مانند راگبی و هاکی هم می توانند از رگ به رگ شدن ماهیچه ها و آسیب در این نواحی رنج ببرند که این موضوع متعاقباً می تواند منجر به ایجاد کلسیفیکاسیون در بافت ماهیچه آسیب دیده شود. مطالعات نشان می دهد که درصد جراحات عضلانی که به میوزیت اسیفیکان تبدیل می شود، پایین می باشد. در این مطالعات مشخص شد که تنها 10 تا 20 درصد از آسیب های عضلانی باعث ایجاد بیماری میوزیت اسیفیکان می شود.

میوزیت اسیفیکان اشاره به تشکیل استخوان هایی درون بافت عضلانی دارد. بدون ارائه روش های درمانی، پس از 3 تا 6 ماه بعد از آسیب دیدگی، کلسیفیکاسیون تشکیل شده در مکان اشتباه به طور کامل جایگزین بافت عضلانی می شود. این بیماری حالتی غیر معمول بوده و تا به امروز هیچ کس دلیل واقعی توسعه آن را نمی داند. پزشکان هنوز قادر به یافتن دلیل بروز میوزیت اسیفیکان نیستند. استخوان غیر نرمال می تواند به آسانی با استفاده از اشعه ایکس تشخیص داده شود. با این حال، دلیل نگرانی این است که روش استفاده از اشعه ایکس توموری را نشان می دهد که در بافت های نرم پیشرفته است. با این حال، این تومور موضعی بوده و به نواحی دیگر بدن توسعه نمی یابد. به منظور اطمینان از این که توده استخوانی غیر طبیعی تشکیل شده خوش خیم است و بافت سرطان زا نیست، اشعه ایکس دوباره بعد از چند هفته به محل آسیب دیده تابانده می شود.

روش های درمان

یکی از عوامل اصلی که باعث تبدیل جراحت به میوزیت اسیفیکان می شود، تأخیر در درمان می باشد. تأخیر در درمان باعث افزایش احتمال توسعه تشکیل استخوان می شود. به طور دقیق، نادیده گرفتن درمان بعد از کبودی می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به کلسیفیکاسیون شود. بنابراین، با انجام به موقع درمان می توان احتمال ابتلا به میوزیت اسیفیکان را به حداقل رساند. تحت هر شرایطی، درمان باید در عرض دو روز بعد از این که فرد دچار آسیب عضلانی شده، آغاز شود.

استراحت

تا آن جا که امکان دارد توصیه می شود که همواره در هنگام بروز میوزیت اسیفیکان، به استراحت کافی بپردازید. ناحیه آسیب دیده را برای 48 ساعت اول بدون حرکت نگه دارید و این کار نه تنها زمان بهبودی را کوتاه می سازد، بلکه باعث مهار پیشرفت فرایند کلسیفیکاسیون درون عضلات می شود. در صورتی که استراحت کافی امکان پذیر نباشد، حرکات محدود که فشار حداقلی را به ناحیه آسیب دیده وارد می سازد، توصیه می شود. در مواردی که پیاده روی اجتناب ناپذیر است، توصیه به استفاده از عصا برای راه رفتن می شود. این کار باعث جلوگیری از اعمال فشار بیش از حد به ناحیه آسیب دیده شده و بنابراین از بدتر شدن جراحت جلوگیری می نماید.

یخ درمانی

به منظور درمان التهاب موضعی پوست در اطراف ناحیه آسیب دیده یخ درمانی گزینه مناسبی می باشد. همان طور که همه ما می دانیم، التهاب به واسطه خونریزی داخلی حاصل از آسیب دیدگی به رگ های خونی ایجاد می شود. کاربرد کمپرسورهای یخ بر روی این رگ های خونی باعث جلوگیری از نشت خون در این نواحی می شود. خونریزی در پی ایجاد لخته خون و مراقبت نامناسب باعث رشد غیر طبیعی استخوان در محل آسیب دیده می شود. محدود ساختن نشت خون به کاهش التهاب پوست یاری می نماید. می توان از بسته یخ در این مواقع استفاده کرد و این بسته ها را برای تقریبا 15 دقیقه در اطراف ناحیه آسیب دیده حرکت داد. می توانید جلسات یخ درمانی و ماساژ با استفاده از یخ را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.

درمان فشرده

درمان فشرده می تواند به مدیریت درد و سرعت بخشیدن به فرایند بهبودی یاری کند. این روش شامل پیچیدن یک باند نرم اطراف محل آسیب دیده می باشد. بعضی مواقع این نوارهای پلاستیکی همراه با گیره های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. گیره فلزی تضمین می نماید که باند پیچی به صورت محکم اطراف محل آسیب دیده انجام شود. بیمار هنگام استفاده از باندپیچی اندازه قابل توجهی درد را تجربه می نماید که این موضوع ارائه دهنده حمایت و ثبات عضله آسیب دیده می باشد.

ارتفاع

روش مؤثر دیگر جهت کاهش تورم مربوط به کوفتگی، نگه داشتن محل آسیب دیده در ارتفاعی بالاتر از سطح قلب می باشد. بلند کردن اندام آسیب دیده برای حداکثر دوره زمانی در 72 ساعت اول می تواند به طرز شگفت آوری درد و التهاب در ناحیه آسیب دیده را کاهش دهد. ارتفاع باعث مهار گردش خون در محل آسیب دیده شده و در واقع در چنین موقعیتی، خون دور از محل آسیب دیده راهنمایی شده و این امر منجر به التیام درد و التهاب می شود.

داروهای ضد التهابی

داروهای ضد التهابی هم جهت درمان میوزیت اسیفیکان مؤثر می باشند، چون این داروها ناراحتی و درد بیمار را کاهش می دهند. ایندومتاسین در درمان این بیماری مفید است، چون به کاهش درد یاری می نماید. بعضی مواقع ایندومتاسین ممکن است نتیجه معکوسی را به همراه داشته باشد، به همین خاطر قبل از استفاده از این دارو و مشخص دوز مصرفی آن باید حتماً با پزشک مشورت کنید.

جراحی

آیا برداشتن بافت غیر نرمال با استفاده از عمل جراحی به حل مشکل یاری می نماید؟ خیر، نیازی به انجام این عمل نیست. توسعه استخوان غیر نرمال ممکن است دوباره بعد از انجام عمل جراحی آغاز شود. اختلالات موجود در استخوان ممکن است حتی بعد از حذف این استخوان به وسیله عمل جراحی هم دوباره برشود. پزشکان معمولاً 6 تا 12 ماه قبل از در نظر گرفتن عمل جراحی باید منتظر بمانند، چون زمانی که قبل از بلوغ، این زائده استخوانی برداشته می شود، بعلاوه این احتمال وجود دارد که دو باره برشود.

ورزش

ورزش های خاص به منظور افزایش انعطاف پذیری در عضله آسیب دبده توصیه می شود. برای مثال، در صورتی که کبودی در ران اتفاق افتاده باشد، انجام تمرینات معمول بر روی این عضله توصیه می شود. ابتدا، یک حوله را زیر زانو قرار داده و سپس آن را با استفاده از زانوی خود فشار دهید. این کار به محکم شدن عضلات ران شما یاری می نماید. این شرایط را برای حدود 5 ثانیه حفظ کنید. این روش باید 7 تا 8 مرتبه در یک زمان تکرار شود. این تمرین را بلافاصله بعد از آسیب دیدگی انجام ندهید، بلکه 3 تا 4 روز بعد از آسیب دیدگی این کار را انجام دهید و بعلاوه تنها بعد از مشورت با پزشک آغاز به انجام این تمرینات کنید.

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی استراحت، یخ درمانی، فشرده سازی و ارتفاع نه تنها تسهیل زمان بهبودی می باشد، بلکه هدف از انجام این اقدامات پیشگیری از پیشرفت عضله آسیب دیده به کلسیفیکاسیون هم می باشد. بنابراین، این روش های سنتی نباید نادیده گرفته شود و درمان باید بدون تلف کردن حتی یک دقیقه بعد از آسیب دیدگی آغاز شود.

منبع: Nicks J - HealthHearty

منبع: راسخون

به "درمان استخوان سازی نابجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان استخوان سازی نابجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید