دلایل حذف سهمیه های کسب شده پارالمپیک، از قبل اعلام شده بود!

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ورزشکاران ایران برای دوره پیش روی بازی های پارالمپیک تا به امروز پیروز به کسب 73 سهمیه شده اند اما از مجموع این تعداد سهمیه، 34 سهمیه فاقد شرایط لازم برای اعزام به توکیو تشخیص داده شده و به همین دلیل از فهرست پارالمپین های ایران حذف شده اند.

دلایل حذف سهمیه های کسب شده پارالمپیک، از قبل اعلام شده بود!

این موضوعی است که امروز وبلاگ بارسلونا در گزارشی با عنوان حذف 34 سهمیه ورزش ایران برای بازی های پارالمپیک به آن پرداخت. در همین رابطه هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو ضمن تأیید موضوع توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در مصاحبه با وبلاگ بارسلونا گفت: پیش از این بارها خاطرنشان کرده بودیم که کسب سهمیه اولین گام برای حضور در پارالمپیک توکیو به حساب می آید اما ملاک قطعی برای اعزام نخواهد بود چراکه سیاست کمیته ملی پارالمپیک کیفی گرایی است و بر اساس این سیاست اعزام ها انجام خواهد شد.

رضایی با اشاره به آنچه ملاک مورد نظر برای ارزیابی ورزشکاران و تیم ها جهت اعزام به پارالمپیک توکیو است، خاطرنشان کرد: ورزشکاران و تیم هایی واجد شرایط برای اعزام تشخیص داده می شوند که در یکی از چهار گروه موردنظر باشند. گروه اول ورزشکاران شانس کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو هستند. گروه دوم به ورزشکاران شانس مدال نقره و برنز اختصاص داده شده است. دیگر ورزشکارانی که پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارند هم در گروه چهارم جای گرفته اند.

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک با تأیید آنچه در گزارش وبلاگ بارسلونا برای حذف 34 سهمیه از 7 رشته به آن اشاره شده بود، تاکید کرد: این موضوع را به تمام فدراسیون هایی که این ورزشکاران و تیم ها را تحت پوشش دارند، اطلاع رسانی کرده بودیم. ما در کمیته ملی پارالمپیک به صورت شفاف عمل می کنیم. نمی دانم چرا این موضوع توسط فدراسیون ها اطلاع رسانی نشده بود.

وی در عین حال تاکید کرد: از سوی کمیته برگزارکننده بازی های پارالمپیک و برای هر رشته، بازه زمانی جهت اعلام آمادگی برای اعزام قطعی ورزشکارانش تعیین شده است. ما بر اساس این بازه های زمانی که در رشته های مختلف یکسان نیست، در مورد هر یک از تیم ها و ورزشکاران صاحب سهمیه تعیین تکلیف کردیم.

طبق پیش بینی های کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی فوتبال پنج نفره شانس کسب مدال برنز در توکیو تشخیص داده شد. با این اوصاف چرا این تیم از اعزام حذف شده است؟، رضایی در پاسخ به این پرسش گفت: باز هم تاکید می کنم سیاست ما برای اعزام این است که ورزشکاران صاحب سهمیه در یکی از چهار گروه پیش بینی شده باشند. در این مورد هم چگونگی عملکرد در سال های 2018 و 2019 میلادی ملاک است. سهمیه فوتبال پنج نفره در حالی به دست آمد که این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا (تایلند) نایب قهرمان شد. تیم ملی بسکتبال با ویلچر هم کسب سهمیه کرد اما با عنوان سومی در آسیا؛ در حالی که در سیاست ما قهرمانی در آسیا هم ملاک است.

رضایی یادآور شد: در مورد رشته های انفرادی هم رکورد ورزشکاران و همچنین رکورد حریفان شان ملاک است. در کل اینکه طبق سیاستی که بارها به آن تاکید شده بود، اقدام به تصمیم گیری برای کنار گذاشتن برخی سهمیه ها شده است.

سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو گفت: تصمیم کمیته ملی پارالمپیک برای حذف 34 سهمیه، تصمیمی است که مربوط به امروز است. در صورتیکه ورزشکاران بتوانند تا پیش از مهلت تعیین شده برای اعلام اعزام قطعی شان، به رکورد و شرایط موردنظر دست پیدا کنند احتمال تغییر تصمیم در مورد آنها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دلایل حذف سهمیه های کسب شده پارالمپیک، از قبل اعلام شده بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل حذف سهمیه های کسب شده پارالمپیک، از قبل اعلام شده بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید