دگرگونی در درمان بیماری های ناشناخته ژنتیکی با اینترنت DNA

به گزارش وبلاگ بارسلونا، نوها کودک 6 ساله ای است که از بیماری بسیار نادری رنج می برد. او به طرز عجیبی با اختلالات رشد زندگی می نماید و تنها می تواند چند کلمه صحبت کند.

دگرگونی در درمان بیماری های ناشناخته ژنتیکی با اینترنت DNA

اکنون تیم پزشکان وی امید دارند تا با ارسال اطلاعات ژنتیکی وی در اینترنت به دنبال شناسایی نمونه مشابهی در گوشه دیگری از دنیا باشند. درصورتیکه نمونه مشابهی پیدا گردد ممکن است سرنوشت نوها و بسیاری از بیماران مشابه دگرگون گردد.

در ماه ژانویه برنامه بی سابقه ای در تورنتوی کانادا در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات بیماری های خاص ژنتیکی در اینترنت به راه افتاد. در این برنامه آزمایش سیستمی ویژه برای تبادل اطلاعات ژنتیکی میان بیمارستان ها در نظر گرفته شده است.

این تأسیسات پزشکی - درمانی در میامی، بالتیمور و کمبریج مستقر هستند و پزشکان آنها بر اساس داده هایی که به وسیله تبادل اطلاعاتی به دست می آورند به درمان بیماران مبتلا به اختلالات پیچیده ژنتیکی می پردازند. بسیاری از این اختلالات ناشی از جهش های ژنتیکی می گردد.

این سیستم جدید که تحت عنوان MatchMaker Exchange شناخته می گردد به نوعی اینترنت DNA نیز شناخته می گردد. در این فناوری جدید امکان بالقوه ای فراهم می گردد که طی آن محققان علوم پزشکی در سراسر دنیا می توانند به مقایسه DNA بیماران خود با سایر بیماران مشابه در گوشه و کنار دنیا بپردازند.

به عقیده دانشمندان اینترنت DNA را می توان در زمره 10 فناوری برتر و تأثیرگذار دنیا در سال 2015 به شمار آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دگرگونی در درمان بیماری های ناشناخته ژنتیکی با اینترنت DNA" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دگرگونی در درمان بیماری های ناشناخته ژنتیکی با اینترنت DNA"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید