راهنمای خرید روشویی کابینتی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، در بخش های مختلف خانه باید تجهیزاتی باشد که بتواند چندین سال آرامش افراد خانه را تامین سازد. این تجهیزات بسیار مهم و ضروری هستند؛ چرا که زیبایی خانه را شکل می دهند. روشویی های کابینتی ارزش این را دارند که در همان ابتدا برای خرید انها وقت و حوصله و سلیقه خرج گردد، تا عمر و کارایی زیادی داشته باشند.

راهنمای خرید روشویی کابینتی

خرید روشویی های کابینتی با توجه به تنوعی که داند، بر اساس رنگ، طرح و مدل دلخواه شما امکان پذیر خواهد بود. در این مقاله، راهنمای خرید روشویی کابینتی و نکات و اصول خرید روشویی کابینتی را به شما معرفی کرده ایم. بعلاوه به شرح درباره این تجهیزات که به شیک و مدرن شدن منزل شما یاری ویژه ای میکند، خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید روشویی کابینتی

راهنمای خرید روشویی کابینتی شامل چه مواردی است؟ در ابتدای این راهنما موضوع این است که، در این نوع از روشویی ها یک زیر سینک با یک باکس یا کابینت وجود دارد، که معمولا جنس آنها از چوب و یا pvc می باشد.

انواع روشویی کابینتی شامل موارد زیر هستند.

روشویی کابینتی دیواری

این نوع از روشویی کابینتی از پرفروش ترین ها به شمار می آید. علت مجبوبیت این مدل تنوع و رنگ و مدل های مختلفی است که روشویی های کابینتی دارند. این مدل به صورت دیواری نصب می گردد. می توان از قسمت و فضای پایین این نوع روشویی کابینتی نیز استفاده نمود که اغلب به عنوان فضایی برای جای گذاری دمپایی استفاده می گردد.

روشویی کابینتی

روشویی کابینتی زمینی

آنالیز مدل زمینی در راهنمای خرید روشویی کابینتی؛ این مدل از روشویی که به روشویی کابینت دار زمینی معروف است ، مناسب منازلی است که سرویس بهداشتی بزرگی دارند. از فضایی که روی کابینت وجود دارد برای قرار دادن زیورآلات و عطر و ادکلن ها نیز می توانند استفاده نمایند. روشویی های زمینی پایه دار هستند بنابراین میتوانند وزن ها را تحمل نمایند. موضوعی دومی که در مقوله راهنمای خرید روشویی کابینتی می توان به آن اشاره کرد، جنس روشویی است.

جنس این نوع از روشویی ها به جنس ورقی که برای ساخت آنها استفاده شده است بستگی دارد. روشویی های قدیمی از جنس چوب یا فلز ساخته می شدند؛ اما در برابر رطوبت دوام زیادی نداشتند و خراب می شدند. امروزه برای استحکام بیشتر روشویی های کابینتی از pvc برای ساخت آنها استفاده می گردد.

اهمیت شستشو روشویی کابینتی

سومین نکته در ارتباط با روشویی کابینتیاین است که، در شستشوی این نوع روشویی از آب داغ استفاده نگردد. چرا که باعث تغییر شکل ظاهری آنها خواهد شد. بعلاوه سفید نماینده ها باعث تغییر رنگ روشویی می گردد. بهداشتی بودن روشویی های کابینتی تاثیر بسیار مهمی در حفظ پاکیزگی دست و صورت دارد. بعلاوه در نظم دهی سرویس و زیبا و مدرن شدن محیط سرویس بهداشتی نیز تاثیر بسزایی دارد. نکته بعدی در ارتباط با راهنمای خرید روشویی کابینتی؛ عدم محدودیت برای بکار بردن در فضاهای مختلف است. چرا که میتوان حتی در فضای اداری از آن استفاده نمود.

در فضاهای کوچک این نوع روشویی کارایی زیادی دارد و میتوان شوینده ها و وسایل بهداشتی را در آن جای داد. نکات مهم دیگر در ارتباط با راهنمای خرید روشویی کابینتی؛ پوشش و جای دادن لوله های اب سرد و گرم درون محفظه موجود، عدم مزاحمت روشویی در شستشوی سرویس، برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت حاصل از محیط، حفظ سلامت وسایل بهداشت شخصی مانند مسواک می باشند.

نکات نصب روشویی کابینتی

اگر درست از راهنمای خرید روشویی کابینتی بهره ببرید، در مرحله بعد باید از نصب آن نیز اطلاعات لازم را داشته باشید. در ابتدا باید آب و برق را از کنتور قطع کرده و از خالی بودن لوله های آب اطمینان حاصل نمود. سپس باید سیفون را که در زیر سینک وجود دارد شل و جدا نمود. قبل از انجام مرحله قبل در صورتی که لوله های سرویس قطع کن دارد از بسته بودن آنها باید مطمئن شد. در مرحله بعد باید با استفاده از آچار، شلنگ را از لوله ها جدا کرد و مهره های اتصال لوله ها را شل نمود.

اگر از روشویی های قدیمی استفاده شده است باید پس از این مراحل روشویی قدیمی را جدا کنید. در صورتی که آثاری از روشویی قدیمی شما روی دیوار به جای مانده است. روشویی نو نمیتواند آن را مخفی کند حتما باید دیوار را مجددا به منظور زیبایی بیشتر رنگ یا سنگ نو نمود. حال زمان آن است که روشویی کابینتی نو را نصب کرده و پیچ های پایه ها را محکم نمایید تا وزن را تحمل کند.

از دیگر نکات راهنمای خرید روشویی کابینتی می توان به میزان گیری مناسب از ارتفاع روشویی اشاره کرد. در انتهای کار باید محل قرار گیری قلاب های دیواری را سوراخ کرده. پس از پیچ کردن، کابینت روشویی را روی قلاب های دیواری جای گذاری کرد.

ابعاد استاندارد روشویی کابینتی

در مقوله راهنمای خرید روشویی کابینتی همیشه آموزش نحوه آنالیز ابعاد مطرح می باشد. استانداردهای یک روشویی تنها به زیبا بودن آن و نحوه صحیح نصب خلاصه نمی شوند. تنظیم ابعاد دقیق برای قسمت های مختلف یک روشویی نیز بر استاندارد آن تاثیر گذار است. این مورد برای این است تا کابینت جهت و فضای محوطه را بیش از حد اشغال نکند. به بیانی ساده تر برای فضای انتخابی بزرگ یا کوچک نباشد.

اگر کابینت یا روشویی یک سایز نباشند ظاهر زشتی برای فضا ایجاد می نماید. ابعاد یک روشویی کابینتی استاندارد باید از طول 40 تا 60 سانتی متری ، عرض 40 تا 55 سانتی متری و ارتفاعی برابر 80 سانتی متر باید برخوردار باشد. این ابعاد برای نوع کابینتی زمینی تعریف شده است و برای کابینتی دیواری ابعاد استاندارد آن اندکی تفاوت دارد. در روشویی کابینتی دیواری استاندارد طول 50 سانتی متر ، عرض 45 سانتی متر و ارتفاع حدود 80 سانتی متر می باشد.

کلام آخر

در این مقاله نکات زیادی برای راهنمای خرید روشویی کابینتی ذکر شد. همگی اشاره ای بر این داشت که این نوع از روشویی ها به علت زیباتر نمودن دکوراسیون و کاربرد زیادی که دارند در سرویس ها استفاده می شوند. این مدل های روشویی جایگزین روشویی های قدیمی شده و بسته به سلیقه های مختلف افراد در دو نوع پایه دار و بدون پایه دسته بندی شده اند. انتخاب هر کدام از این نوع روشویی به فضای قرار گیری و مدل انتخابی افراد بستگی دارد. میتوان آزادانه با ترکیب هر طرح و رنگی متناسب با فضا، هرکدام از انواع روشویی را با توجه به بودجه خریداری نمود.

منبع: هفت گنج

به "راهنمای خرید روشویی کابینتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید روشویی کابینتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید