سیر داروی موثر بر کرونا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرنگاران : کرونا با عصاره سیر این صیفی پرخاصیت قابل درمان است.

سیر داروی موثر بر کرونا

در دوران کرونا باید سیر زیاد مصرف کنید.

به گزارش وبلاگ بارسلونا، یکی از مقامات ارشد بخش تحقیقات بیوتکنولوژی اظهار کرد: بررسی کامل عصاره سیر با توجه به تجزیه کیفی و فعالیت بیولوژیکی آن در شرایط خارج از ارگانیسم و درون یک موجود زنده مورد هدف قرار گرفت.

عصاره سیر دارای ترکیبات ارگانوسولفور است که خواص قوی آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد سرطانی و ضد میکروبی دارد.

نتایج این مطالعه ممکن است به فواید عصاره سیر در درمان کووید -19 کمک کند.

در این تحقیق ویژگی های عصاره سیر شامل ترکیبات، شاخص ضریب شکست، چسبندگی و غلظت آن مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: مطالعات مرتبط برای استفاده آموزشی و مصرف عصاره سیر در مدیریت درمان بیماران کووید -19 با همکاری مرکز منطقه ای بیوتکنولوژی در حال انجام است.

پزشکان آیورودا (طب سنتی هند) ادعا می کنند که سیر یکی از کارآمدترین آنتی بیوتیک های طبیعی در برابر طیف گسترده ای از ویروس ها و باکتری هاست.

تقویت سیستم ایمنی با سیر

سوچتا خیبر، دانشمند مرکز پردازش بیولوژیکی نوآورانه و کاربردی بیان نمود: ترکیبات ارگانوسولفور و فلاونوئید موجود در سیر مسئول تقویت سیستم ایمنی هستند.

وی ادامه داد: مصرف روزانه سیر و محصولات مشتق شده از آن به عنوان یک درمان کمکی امکان پذیر است و عوارض جانبی و سمیت ناشی از داروهای اصلی مورد استفاده در درمان بیماری را کاهش دهد.

وی شرح داد: بررسی مقاومت سارس-کوو-2 (SARS-CoV-2) در برابر ترکیبات موجود در عصاره سیر نشان داد: 17 ترکیب ارگانوسولفور که 99.4 درصد از عصاره سیر را تشکیل می دهند، دارای تعاملات قوی با اسیدهای آمینه پروتئین ACE2 و پروتئاز اصلی PDB6LU7 سارس-کوو-2 است.

نتایج نشان داد که عصاره سیر منبع آنتی ویروس طبیعی ارزشمندی است که به جلوگیری از حمله ویروس کرونا به بدن انسان کمک می کند.

منبع: رکنا

به "سیر داروی موثر بر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر داروی موثر بر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید