صنایع دستی، پیوست فرهنگی محصولات ایرانی هستند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با بیان این که هم اکنون میزان ارزآوری و درآمد حاصله از صادرات صنایع دستی مطلوب نیست، گفت: صنایع دستی به نوعی پیوست فرهنگی در کنار سایر محصولات فراوری و صادر شده ایرانی به حساب می آید.

صنایع دستی، پیوست فرهنگی محصولات ایرانی هستند

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ذبیح الله نیکفر، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اهمیت توسعه صادرات صنایع دستی کشورمان به سایر کشورهای جهان، اظهار کرد: با توجه به قدمت ایران اسلامی و اشتیاق مردم جهان برای خرید صنایع دستی کشورمان، متولیان این عرصه باید توسعه صادرات صنایع دستی را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر این که طبق نظر کارشناسان امروزه آماده نبودن زیرساخت ها برای توسعه صادرات صنایع دستی موجب بروز مسائل در این عرصه شده است، اضافه کرد: در نظر دریافت سیاست هایی که منجر به حمایت از فعالان این عرصه می گردد امری لازم است و یکی از ملاک های تأمین زیرساخت ها به حساب می آید.

وی با بیان این که سفارتخانه ها و رایزن های فرهنگی کشورمان در تمام نقاط جهان باید نسبت به تبلیغ و معرفی ظرفیت ها و فراوریات صنایع دستی ایران اسلامی اهتمام بیشتری به خرج دهند، گفت: در این میان می توان به یاری سفیران به منظور راه اندازی بازارهای جدید برای صادارت صنایع دستی فراهم کرد؛ البته دستگاه دیپلماسی می تواند با همکاری و تعامل دوجانبه یاری شایانی به تسهیل حضور فراوریکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی کشورمان در نمایشگاه های بین المللی کند.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس اظهار کرد: صنایع دستی به نوعی پیوست فرهنگی در کنار سایر محصولات فراوری و صادر شده ایرانی به حساب می آید.

وی با بیان این که هم اکنون میزان ارزآوری و درآمد حاصله از صادرات صنایع دستی مطلوب نیست و تا هدف اصلی فاصله وجود دارد، ادامه داد: ارائه تسهیلات اقتصادی و غیره می تواند موجب ایجاد انگیزه در بین فعالان این عرصه گردد تا بتوان از این طریق درآمد حاصله را نیز افزایش داد.

وی گفت: ارائه معافیت های اقتصادیاتی و غیره نیز از دیگر راهکارهای ایجاد انگیزه و در نهایت دستیابی به ارزآوری بیشتر به وسیله صادرات صنایع دستی به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صنایع دستی، پیوست فرهنگی محصولات ایرانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی، پیوست فرهنگی محصولات ایرانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید