طرح شهر توریست در شهر جهانی یزد به اجرای پایلوت می رسد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبر اجرای طرح شهر توریست به صورت پایلوت در شهر جهانی یزد از طرف مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد مطرح شد.

طرح شهر توریست در شهر جهانی یزد به اجرای پایلوت می رسد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی یزد، فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی این استان اظهار کرد:

با اشاره به اجرای طرح پایلوت شهر توریست در یزد، مقرر شده است نتایج اقداماتی که در راستای تبدیل یزد به شهر توریستی انجام می گردد، به سایر شهرهای توریستی کشور تعمیم داده گردد و ما خرسندیم که پایه گذار این اصل در کشور هستیم.

این مقام مسئول اظهار کرد:

شهر توریست در تعریف ها، شهری زنده است که از وجود توریست در ساعات شبانه روز بیشترین بهره را می برد، به همین دلیل باید رویدادهای مناسب در استان ایجاد کرد تا علاوه بر ماندگاری توریست، سفیرانی برای القای فرهنگ ایرانی و اسلامی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی یزد در ادامه اضافه نمود:

شهر تاریخی یزد که از دیرباز زبانزد خاص و بوم بوده است پس از ثبت در لیست میراث جهانی یونسکو بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گرفته است، به همین دلیل می توان با تعریف و ایجاد درآمدهای پایدار در حوزه توریستی آینده این شهر را به برترین نحو رقم زد.

دانش یزدی توضیح داد:

یکی از رویکردهای مهم یک شهر جهانی، تبدیل آن به مقصد توریستی است، به گونه ای که توریست فقط برای تماشا آن شهر سفر خود را شروع کند.

او عنوان نمود:

امیدواریم شهرداری شهر جهانی یزد در تحول تازه خود شعار و رسالتی تازه را در تمام سطوح مدیریتی و کارشناسی و با نگاهی دقیق به ویژگی های شهر یزد اهداف اجرایی خود را با تبدیل این شهر جهانی به یک مقصد توریستی دنبال کند تا با همراهی و همیاری این اداره کل، شهر جهانی یزد به مقصدی مناسب و بی نقص برای توریستان تبدیل گردد.

دانش یزدی با اشاره به این نکته که مدیریت توریستی وظیفه پیگیری امور توریستان داخلی و خارجی را بر عهده دارد، اضافه نمود:

در حال حاضر توریستی محور توسعه کشور است و باید بیش از گذشته به این مهم توجه گردد، به همین دلیل مسئولان باید با دید باز و ویژه ای این مهم را مورد توجه قرار دهند و برنامه ریزی های لازم را برای توسعه و بهره برداری از ظرفیت های توریستی به مرحله اجرا درآورند.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "طرح شهر توریست در شهر جهانی یزد به اجرای پایلوت می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح شهر توریست در شهر جهانی یزد به اجرای پایلوت می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید