طرز تهیه آیس کافی سریع و خانگی

به گزارش وبلاگ بارسلونا، قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار است که بعضی از افراد به خوردن آن اعتیاد دارند. قهوه به اشکال گوناگونی سرو می شود و انواع مختلفی دارد. یکی از این انواع قهوه، آیس کافی است. آیس کافی یکی از انواع قهوه است که به صورت سرد سرو می شود و می تواند یکی از گزینه های مناسب برای فصل های گرم سال باشد.

طرز تهیه آیس کافی سریع و خانگی

زیرا همانطور که می دانید، در فصل های گرم سال، نوشیدن نوشیدنی گرم ممکن است کمی باب میل نباشد. بنابراین آیس کافی یک گزینه مناسب برای علاقه مندان به نوشیدن قهوه در فصل گرم سال است. در این مطلب از مجله وبلاگ بارسلونا قصد داریم تا شما را با طرز تهیه یک آیس کافی خانگی آشنا کنیم.

مواد لازم برای تهیه آیس کافی با شیر

آیس کافی را می توانید با شیر و یا صرفاً قهوه فوری درست کنید و سیروپ های مورد علاقه خود را در این نوشیدنی بکار ببرید. در این قسمت می خواهیم طرز تهیه این نوشیدنی با شیر و مواد لازم برای درست کردن آن را بیان کنیم. مواد لازم برای تهیه آیس کافی با شیر به شرح زیر است:

  • 2 الی 3 شات قهوه اسپرسو
  • 2 قاشق غذاخوری شکر
  • یخ به مقدار لازم
  • 1 پیمانه شیر پر چرب

طرز تهیه آیس کافی با شیر

  1. ابتدا باید به سراغ قهوه اسپرسو بروید. طعم اصلی آیس کافی با قهوه دمی که در آن می ریزید، تأمین می شود. بنابراین بسیار مهم است که قهوه را به خوبی دم کنید.
  2. می توانید از قهوه ساز، قهوه جوش های دمی و یا فرنچ پرس استفاده کنید. سه چهارم یک لیوان را شیر پر کرده و در شیر جوش، شیر را به جوش بیاورید.
  3. اگر از دستگاه قهوه ساز استفاده می کنید، می توانید از نازل بخار آن برای به جوش آوردن شیر استفاده کنید.
  4. با این کار شیر شما فوم دار و کف دار می شود. حال نوبت به آن می رسد که لیوانی برداشته و آن را با یخ پر کنید.
  5. شیر فوم دار خود را به لیوان یخ اضافه کرده و سپس قهوه اسپرسو را به آرامی بر روی شیر بریزید.
  6. حال نوشیدنی شما با شیر آماده است که می توانید در آن کمی شکر نیز اضافه کنید.
  7. برای بهتر شدن طعم آیس کافی خود از شیر پرچرب استفاده کرده و همچنین سیروپ به آن خود اضافه کنید. برای مثال می توانید مقداری سیروپ کارامل را به لیوان یخ، قبل از اضافه کردن شیر، بریزید.

طرز تهیه آیس کافی با قهوه فوری

  1. برای تهیه آیس کافی با قهوه فوری، ابتدا پودر قهوه فوری را داخل ظرفی می ریزیم و مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم.
  2. بعد از این که به خوبی هم زدیم، قهوه به دست آمده را در قالب های یخ ریخته و می گذاریم تا یخ بزند.
  3. حال به سراغ شیر فوم دار می رویم. اگر دستگاه نازل بخار دارید که همانند روش قبلی عمل کنید.
  4. در غیر این صورت باید شیر را در دمای 65 درجه سانتی گراد داخل یک ماگ یا لیوانی سر بسته شیشه ای ریخته و به خوبی تکان دهید.
  5. شیر را به خوبی تکان دهید تا کف دار شود.
  6. حال وقت ترکیب شیر فوم دار و قهوه است. قهوه فوری را که در قالب یخ گذاشته بودیم، در آورده و در لیوان می ریزیم.
  7. شیر فوم دار را در داخل لیوان و بر روی یخ ها می ریزیم و برای طعم و رنگی بهتر می توانید پودر کاکائو و یا پودر نسکافه به نوشیدنی خود اضافه کنید.
  8. برای خوش طعم تر شدن می توانید سیروپ نیز به نوشیدنی خود اضافه کنید.

نکاتی در طرز تهیه آیس کافی

شما برای خوشمزه تر کردن آیس کافی خود می توانید هر کاری بکنید تا طعم بهتری داشته باشید. برای مثال می توانید پودر وانیل در آیس کافی خود بریزید. همچنین می توانید سیروپ های دلخواه خود را اضافه کنید. برای مثال می توانید به آیس کافی خود مقداری سیروپ آیریش اضافه کرده و روی آن خامه اضافه کنید. در این صورت شما آیس آیریش کافی خواهید داشت.

ارزش غذایی آیس کافی

تقریباً همه ما حداقل یک بار خواص نوشیدن قهوه و مزیت هایی که دارد را شنیده ایم و همچنین می دانیم که نوشیدن زیاد قهوه هم می تواند برای ما بسیار مضر باشد. اما در 1 لیوان آیس کافی چه موادی وجود دارد و آیا برای ما مفید است؟ در 1 لیوان این نوشیدنی که درست می کنیم مواد زیر وجود دارد:

  • انرژی: 56 کیلوکالری
  • کربوهیدرات: 5 گرم
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: 3 گرم
  • کلسترول: 11 میلی گرم
  • سدیم: 17 میلی گرم
  • پتاسیم: 155 میلی گرم
  • شکر: 4 گرم
  • کلسیم: 31 میلی گرم

جمع بندی

آیس کافی می تواند یک نوشیدنی مناسب برای علاقه مندان به قهوه و یک جایگزین مناسب برای قهوه گرم در فصل تابستان باشد. شما می توانید در درست کردن نوشیدنی خود از انواع و اقسام سیروپ های مختلف استفاده کنید تا طعم بهتری را تجربه کنید. در این مطلب از مجله وبلاگ بارسلونا برای شما طرز تهیه آیس کافی سریع و خانگی را هم با قهوه دمی با استفاده از قهوه ساز و فرنچ پرس و هم طرز تهیه این نوشیدنی را به طور کامل شرح دادیم. اکنون نوبت شماست که از ترفندهای خود تهیه این نوشیدنی برای ما بنویسید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه آیس کافی سریع و خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آیس کافی سریع و خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید