عربستان به سوخت مقرون به صرفه روسیه نه نگفت

به گزارش وبلاگ بارسلونا، صادرات نفت کوره روسیه به عربستان سعودی در سه ماهه دوم که سعودی ها در پی اختصاص نفت بیشتری برای صادرات و استفاده از سوخت مقرون به صرفه وارداتی برای فراوری نیرو بودند، تقریبا دو برابر افزایش یافت.

عربستان به سوخت مقرون به صرفه روسیه نه نگفت

به گزارش ایسنا، عربستان سعودی یکی از معدود کشور هایی است که از نفت خام برای فراوری برق استفاده می نماید. با این حال، اقداماتی را دنبال می نماید تا با افزایش فراوری گاز طبیعی و سوئیچ نیروگاه ها از نفت به گاز، اندازه مصرف نفت خام را کاهش داده و نفت بیشتری را به صادرات اختصاص دهد.

تخفیفی که قیمت نفت خام و نفت کوره روسیه به علت تحریم های غربی پیدا نموده است، نفت کوره روسیه را به خوراک مورد علاقه نیروگاه های سعودی در فصل اوج تقاضای تابستانی تبدیل نموده است.

با این حال، این افزایش وابستگی به سوخت روسیه، احتمالا باعث می گردد ماموریت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای متقاعد کردن عربستان سعودی به حمایت از معین سقف قیمت روی نفت و سوخت های روسیه، چالش بیشتری پیدا کند. سعودی ها روابط نزدیکی با روسیه دارند و حمایت آن ها از طرح آمریکا برای اعمال سقفی روی قیمت نفت روسیه، این روابط را مخدودش خواهد نمود.

عربستان سعودی تنها کشوری نیست که خرید سوخت های روسیه را افزایش داده است. بلومبرگ هفته گذشته گزارش کرد دیزل و سوخت های دیگر فراوری روسیه که خریداران اروپایی به علت واهمه از نقض تحریمها، حاضر به دریافت آن ها نیستند، به خاورمیانه سرازیر شده است.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند صادرات سوخت ها از روسیه به خاورمیانه، در نیمه دوم سال 2022 افزایش پیدا کند. طبق آمار شرکت تحقیقاتی ورتکسا، صادرات سوخت روسیه به خاورمیانه پس از پنج ماه رشد متوالی، تا ژوئن، به 155 هزار بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، از ابتدای ژوییه تا به امروز، میانگین صادرات سوخت از روسیه به خاورمیانه، 220 هزار بشکه در روز بوده است.

منبع: فرارو

به "عربستان به سوخت مقرون به صرفه روسیه نه نگفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان به سوخت مقرون به صرفه روسیه نه نگفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید