مرگ سالانه 6000 بیمار منتظر پیوند عضو در آمریکا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، خبرگزاری خبرنگاران-سالانه حدود شش هزار بیمار آمریکایی که چشم انتظار پیوند عضو هستند، جان خود را از دست می دهند.

مرگ سالانه 6000 بیمار منتظر پیوند عضو در آمریکا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بارسلونا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24 با پخش مستندی در این باره گزارش داد: جراحان آمریکایی توانستند برای نخستین بار قلب یک حیوان را با موفقیت به انسان پیوند بزنند.

این عمل جراحی روز آدینه بر روی مردی 57 ساله به نام دیوید بنت انجام شد که پیش تر به شدت از نارسایی قلبی رنج می برد و اکنون در حال بهبودی است.

این قلب پیش از آنکه برای پیوند مورد استفاده قرار بگیرد، اصلاح ژنتیکی شده بود تا شاید روزی بتواند به برطرف کمبود اهدای عضو یاری کند.

این عمل جراحی هفت ساعت طول کشید و قلب نو اکنون در بدن یک انسان در حال تپیدن است.

این بیمار برای پیوند عضو به طور سنتی (از انسان) واجد شرایط تشخیص داده نشده بود. از آنجا که پزشکان اعلام نموده بودند وی حداکثر تا شش ماه دیگر زنده خواهد ماند، دیوید بنت چاره ای جز قبول انجام این جراحی تجربی را نداشت.

پیوند عضو غیرانسان به انسان برای نخستین بار است که در دنیا انجام می گردد و جان این بیمار را نجات داد.

این تصمیم اغلب در شرایطی گرفته می گردد که فرد دریافت کننده عضو، از نظر سلامتی در شرایط بسیار بدی واقع شده است.

جراحانی که این عمل جراحی بی سابقه را انجام دادند، توضیحاتی در این باره ارائه دادند.

محمد محی الدین، جراح ایرانی تبار و مدیر برنامه پیوند قلب غیرانسان در دانشگاه مریلند اعلام نمود همه ما بسیار راضی هستیم که می بینیم قلب یک حیوان در بدن یک انسان در حال تپیدن است. این قلب تا کنون به خوبی کار نموده و حتی بالاتر از حد انتظار ما بوده است. تا کنون هیچ علامتی مبنی بر پس زدن این پیوند مشاهده نشده است.

فرد دریافت کننده قلب به منظور آنالیز نحوه عملکرد عضو پیوندی در بدنش، به دقت تحت نظر پزشکان واقع شده است تا از هرگونه بازگشت عمل پیوند جلوگیری گردد.

پیوند قلب غیرانسان به انسان به صورت کامل برای نخستین بار است که انجام می گردد و می تواند تحولی در دنیای پزشکی ایجاد کند.

بارتلی گریفیس، پزشک جراح و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند گفت همه مردم تمایل دارند برای دریافت عضو پیوندی از انسان محدودیت نداشته باشند. اما همانطور که می دانید بعضی اعضا حیوانات می توانند آنالیز شوند و با این روش مورد استفاده قرار بگیرند. می توان این کار را به سادگی به عنوان یک دارو، تجاری و به نحوی آن را بر اساس تقاضای بیماران عرضه کرد.

سالانه حدود شش هزار بیمار آمریکایی که چشم انتظار پیوند عضو هستند، جان خود را از دست می دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مرگ سالانه 6000 بیمار منتظر پیوند عضو در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سالانه 6000 بیمار منتظر پیوند عضو در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید