مسائل زیرساختی طرح مطالعه گردشگری ساحل چارقلی آنالیز شد

به گزارش وبلاگ بارسلونا، جلسه آنالیز موانع و مسائل زیرساختی طرح مطالعه گردشگری ساحل چارقلی شهرستان گمیشان به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان برگزار گردید.

مسائل زیرساختی طرح مطالعه گردشگری ساحل چارقلی آنالیز شد

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، امیرشیر توماج فرماندار گمیشان در این جلسه گفت: امروزه صنعت توریسم و گردشگری یکی از منابع پردرآمد وسودآور برای کشورها محسوب می گردد.

او اضافه نمود: توسعه صنعت گردشگری در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند درآمد پایدار و رونق اقتصادی را برای مناطق به دنبال داشته باشد.

توماج در ادامه با بیان اینکه شهرستان گمیشان دارای ظرفیت های متنوعی در حوزه گردشگری است، اذعان کرد: با همراهی و همکاری دستگاه های متولی و با مشارکت بخش خصوصی می توان صنعت گردشگری را خصوصاً در سواحل فعال کرد.

فرماندار گمیشان یادآور شد: آرام، ماسه ای و ایمن بودن یکی از مشخصه های سواحل چارقلی و توماجلر چارقلی شهرستان گمیشان است.

نماینده عالی دولت در گمیشان توضیح داد: سواحل چارقلی و توماجلر چارقلی یکی از بهترین نقاط گردشگری ساحلی و از برنامه های مهم استان در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این جلسه گردشگری را زمینه ای برای رونق برشمرد و گفت: شهرستان گمیشان ظرفیت بسیار مناسبی را جهت فعال شدن گردشگری ساحلی دارد.

او اضافه نمود: طی سال گذشته و در امسال برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در حوزه راه دسترسی سواحل شهرستان نزدیک به 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

کریمی ادامه داد: طرح مطالعاتی ساحل چارقلی شهرستان گمیشان یکی از برنامه های مهم این اداره کل در حوزه گردشگری در سال 97 است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: درصورت نهایی شدن این طرح گردشگری با همکاری دستگاه ها و حضور بخش خصوصی زمینه ای برای حضور گردشگران فراهم خواهد شد.

در این جلسه مدیر امور اراضی استان، معاونان یا نمایندگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی، محیط زیست و آب منطقه ای استان نیز حضور داشتند.

در این جلسه مشاور طرح مطالعه گردشگری ساحل چارقلی ظرفیت ها، موانع و مسائل این طرح را ارائه داد.

منبع: میراث آریا

به "مسائل زیرساختی طرح مطالعه گردشگری ساحل چارقلی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل زیرساختی طرح مطالعه گردشگری ساحل چارقلی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید