میراث فرهنگی مجوز عرضه قلیان را نمی دهد

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمد مهدی افضلی در واکنش به برخی اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهارکرد: به طور قطع هیچ یک از اماکن تحت نظارت این اداره کل مجاز به عرضه قلیان نیستند.

میراث فرهنگی مجوز عرضه قلیان را نمی دهد

وی با بیان اینکه کارشناسان اداره نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان مراقبت و نظارت دائم در خصوص عدم عرضه قلیان در اماکن و تاسیسات گردشگری را دارند، اضافه کرد: طبق قانون عرضه هرگونه دخانیات در این اماکن تخلف محسوب و با متخلفان برخورد جدی می گردد.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه مجوزهای راه اندازی مکان های عرضه قلیان توسط اصناف داده می گردد، مطرح کرد: میراث فرهنگی هیچ دخالت یا اختیاری در این زمینه ندارد.

افضلی با طرح این سوال که چرا همیشه برای مقابله با عرضه قلیان صرفا به سراغ چایخانه ها و قلیان سراها می رویم، توضیح داد: این در حالی است که اماکن زمینه ساز شیوع مصرف قلیان در جامعه متعدد هستند به طوریکه امروز حتی در سوپر مارکت ها نیز تنباکو و زغال عرضه می گردد و هیچ نهاد و یا ارگانی از قبیل بهداشت و علوم پزشکی با آنها برخورد نمی نمایند.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان گفت: مجوزهای راه اندازی مکان های عرضه قلیان توسط اصناف داده می گردد و میراث فرهنگی صرفا مجوز سفره خانه های سنتی، واحدهای پذیرایی و مجتمع های گردشگری را صادر می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "میراث فرهنگی مجوز عرضه قلیان را نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی مجوز عرضه قلیان را نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید