واکسن به معنای خاتمه کرونا برای بیماران پیوندی نیست

به گزارش وبلاگ بارسلونا، ویروس کووید19 سفت و سخت تر از اینهاست که حتی با ساخت ده ها واکسن کرونا در دنیا و انجام واکسیناسیون همگانی از بین برود.

واکسن به معنای خاتمه کرونا برای بیماران پیوندی نیست

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از usatoday، بیماری کرونا بر روی افرادی که بیمار هستند، بیماری زمینه ای دارند و سیستم ایمنی بدن آنها هم ضعیف است عوارض بسیار سخت و سنگینی از خود بر جای می گذارد.

یکی از بیمارستان های شلوغ نیویورک آمار بسیار بدی در این زمینه ارائه می دهد: حدود 20 درصد از افرادی که پیوند عضو داشتند بعد از ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

در مواردی حتی فرد واکسن ویروس کرونا تزریق نموده اما بدنش نتوانسته در برابر بیماری مجددی که به آن مبتلا شده تاب بیاورد و فوت شده است.

کرونا خیلی وقت است که به معضلی اساسی و نگران نماینده برای بیماران پیوندی تبدیل شده است. داروهایی که مانع از رد شدن اندام پیوندی می شوند ، از ایجاد آنتی بادی محافظ در بسیاری از بیماران پیوندی هم جلوگیری می نمایند. مطالعه ای که اخیراً از دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز صورت گرفته است نشان داده است که تنها 17 درصد از گیرندگان پیوند پس از اولین دوز واکسن کرونا آنتی بادی داشتند و 35 درصد هم پس از دو بار تزریق عکس العمل پاسخ دادند.

اگرچه واکسن های کرونا برای اکثریت قریب به اتفاق مردم به طرز باورنکردنی کار می نمایند و موثر هستند اما تقریباً 10 میلیون آمریکایی که به علت دارو یا بیماری سیستم ایمنی بدنشان به خطر افتاده است حتی واکسن ها هم نمی توانند به خوبی ایمنی ایجاد نمایند.

اکنون پزشکان می گویند بیماری کرونا برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند با تزریق واکسن خاتمه نمی یابد و خطر نزد آنها هنوز وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است بیماری به نام میشل بیکر که مبتلا به لوسمی لنفوسیتی مزمن است دو بار واکسن مدرنا تزریق نموده اما پزشکش به او گفته که محافظتی در برابر بیماری کرونا ندارد.

بنابراین این بیمار هنوز سفت و سخت تمامی موازین بهداشتی را رعایت می نماید، ماسک می زند، فاصله اجتماعی را رعایت می نماید و به هیچ اسم در اماکن شلوغ نمی رود.

این بیمار می گوید: ادامه زندگی به این شکل برای من راحت نیست.

محققان هنوز مطمئن نیستند که پاسخ ایمنی واکسن در بدن افرادی که بیمار هستند و یا پیوند عضو انجام داده اند به چه شکل خواهد بود اما تقریبا اطمینان دارند افرادی با سیستم ایمنی ضعیف صرفا با تزریق واکسن کرونا در برابر این بیماری هزاره سوم مصون نمی شوند.

در این بین به بعضی از بیماران توصیه می گردد.

اکنون به بعضی بیماران با بیماری های زمینه ای توصیه می گردد که برای سومین بار هم واکسن را بزنند.

نتایج یک سری آزمایشات نشان داده بعضی از بیماران زمینه ای و عضو پیوندی بعد از تزریق واکسن سوم کرونا تا حدودی پیروز به تشکیل آنتی بادی شده انند.

به هر حال اکنون یکی از عظیم ترین نگرانی ها در سطح جوامع این است که بدن بعضی از بیماران زمینه ای و پیوندی در برابر واکسن های کرونا پاسخی نمی دهد بنابراین ضروری به نظرمی رسد تا بعضی از واکسن های موجود برای بیماران مختلف اصلاح شوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "واکسن به معنای خاتمه کرونا برای بیماران پیوندی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن به معنای خاتمه کرونا برای بیماران پیوندی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید