ویدئو، درخشش دانش بنیان های صنعت تجهیزات پزشکی در بحران کرونا

به گزارش وبلاگ بارسلونا، از روزهای نخست شیوع کرونا در کشور فناوران ایرانی با کوشش های شبانه روزی خود پیروز شدند تجهیزات و محصولات پزشکی موردنیاز کشور در حوزه تشخیص، درمان و پیشگیری از کرونا را بومی سازی نمایند.

ویدئو، درخشش دانش بنیان های صنعت تجهیزات پزشکی در بحران کرونا

گروه علم و پیشرفت وبلاگ بارسلونا؛ کرونا که آمد، ایران زیر سنگین ترین تحریم ها بود و حتی برای وارد کردن ساده ترین احتیاجهای خود از جمله کیت تشخیص کرونا، ماسک ، محلول ضدعفونی نماینده و ونتیلاتور دچار مشکل شده بود. اما در کمترین زمان ممکن و زودتر از بسکمک از قدرت های غربی فناوران داخلی از شرکت های دانش بنیان گرفته تا صنایع بزرگ به سرعت دست به کار شدند و علاوه بر راه اندازی خطوط ویژه فراوری ماسک و مواد ضدعفونی نماینده، از کیت تشخیص کرونا و دستگاه اکسیژن تا داروهای ضروری مورد احتیاج مبتلایان را فراوری کردند.

دانشمندان ایران در فراوری واکسن کرونا نیز با استفاده از فناوری های روز جهان هم به سرعت دست به کار شدند و حالا چندین واکسن ایرانی را فراوری نموده اند از نظر ایمنی زایی در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است. این تجربه پیروز نشان داد خنثی کردن تحریم ها با اتکا به اکوسیستم دانش بنیان کشورکاملا عملی است و ایران از نظر علمی و توانمندی نیروی انسانی، این امکان را دارد که روی پای خودش بایستد و اقتصادش را در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب ضربه ناپذیر کند.

اکنون بیش از 200 شرکت دانش بنیان در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی فعالیت می نمایند که توانسته اند برای 45 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی نمایند و از محل فراوری داخلی 5 میلیارد دلار و 2 میلیارد دلار از محل واردات این محصولات عایدی زایی نمایند.

در ادامه ویدئویی را درباره دستاوردهای شرکت های دانش بنیان از ونتیلاتور و کیت های تشخیص کرونا تا دستگاه های پیشرفته سی تی اسکن که کشور را برای عبور از بحران های تحریم و کرونا کمک کردند مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس

به "ویدئو، درخشش دانش بنیان های صنعت تجهیزات پزشکی در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، درخشش دانش بنیان های صنعت تجهیزات پزشکی در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید