پمپئو خواستار بازگشت تحریم های شورای امنیت علیه ایران شد

به گزارش وبلاگ بارسلونا به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد که کوتاهی ایران در گزارش مواد هسته ای خود، نقض پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

پمپئو خواستار بازگشت تحریم های شورای امنیت علیه ایران شد

وزیرخارجه آمریکا که امروز پنجشنبه در نشست خبری در محل وزارت خارجه این کشور با وبلاگ بارسلونا حضور داشت، در ادامه مدعی شد که خواستار فشار کشورها بر ایران برای همکاری با آژانس و پای بندی به تعهداتش است.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، ایران باید نشان دهد که فعالیت های قبلی هسته ای خود را کنار گذاشته است.

در این نشست وزیرخارجه آمریکا همچنین از شورای امنیت خواست تا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را که قرار است به زودی منقضی شود، باردیگر تمدید کند.

وزیر خارجه جنجالی آمریکا همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم ها علیه ایران را باردیگر اعمال کند و در ادامه ادعا کرد: باید به انزوای ایران ادامه دهیم تا مجبور به تغییر رفتارش شود.

این ادعاهای وزیرخارجه آمریکا پس از انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می گیرد.

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابق معمول به صورت سه ماهه منتشر می شود و روز گذشته نیز گزارش سه ماهه آژانس منتشر شد که در آن درباره ایران ادعای درخواست شفافیت شده بود.

در گزارش آژانس همچنین به 5 برابر شدن ظرفیت اورانیوم غنی شده ایران در مقایسه با محدودیت تعیین شده در برجام اشاره شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پمپئو خواستار بازگشت تحریم های شورای امنیت علیه ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو خواستار بازگشت تحریم های شورای امنیت علیه ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید